EMLA na ból blizn?

1. Data: 2005-10-26 19:44:44

Temat: EMLA na ból blizn?
Od: "Agata" <a...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Proszę o podpowiedź, czy EMLA stosowana jest też na ból blizny po
przeszczepie (po oparzeniu)?
Krem ten jest bardzo drogi, czy isnieje może jakiś lek/specyfik który miałby
podobne działanie?
Mój synek ma 1,5 roku, jest 3 miesiące po przeszczepie. Od kilku tygodni
bardzo doskwiera mu ta blizna. Noce są tragiczne.
Byłabym wdzięczna za pomoc.
Agata

2. Data: 2005-10-27 06:27:26

Temat: Re: EMLA na ból blizn?
Od: cyklista <1...@a...net.pl111> szukaj wiadomości tego autora

> Witam
> Proszę o podpowiedź, czy EMLA stosowana jest też na ból blizny po
> przeszczepie (po oparzeniu)?

Nie wiem czy jest stosowana, na pewno znieczuli skóre, ale tez moze
opóźnić gojenie.

> Krem ten jest bardzo drogi, czy isnieje może jakiś lek/specyfik który miałby
> podobne działanie?

Podobne działanie ma dowolny żel na ząbkowanie, oraz np. lignocainum HCL
przepisywana przez lekarza na recepte.

> Mój synek ma 1,5 roku, jest 3 miesiące po przeszczepie. Od kilku tygodni
> bardzo doskwiera mu ta blizna. Noce są tragiczne.

Tu jest potrzebna konsultacja z lekarzem (dobrym), bo moze lepsze bedą
jakies środki p/bolowe lub nasenne nie wplywajace na proces gojenia a
pozwalajace usmierzyć ból.

3. Data: 2005-10-27 06:29:19

Od: cyklista <1...@a...net.pl111> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Tu jest potrzebna konsultacja z lekarzem (dobrym), bo moze lepsze bedą
jakies środki p/bolowe lub nasenne nie wplywajace na proces gojenia a

A moze to nie jest ból tylko swędzenie? (a swedzenie moze byc o wiele
gorsze od bólu i trudne do zwalczenia, wtedy nie pomoze emla), czy twój
synek potrafi w tym wieku powiedzieć ci co mu dokładnie dolega czy jest
to tylko przypuszczenie matki?

4. Data: 2005-10-27 08:08:04

Od: "agata" <agata@@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podobne działanie ma dowolny żel na ząbkowanie, oraz np. lignocainum HCL
> przepisywana przez lekarza na recepte.

O, dziękuje za tę informacje.

> Tu jest potrzebna konsultacja z lekarzem (dobrym), bo moze lepsze bedą
> jakies środki p/bolowe lub nasenne nie wplywajace na proces gojenia a
> pozwalajace usmierzyć ból.

Tę maść zalecił nam chirurg dziecięcy. Zarejestrowalam Macka jeszcze do
dermatologa i chirurga plastyka, ale wizyty dopiero za 3 tygodnie.

> [...]
> gorsze od bólu i trudne do zwalczenia, wtedy nie pomoze emla), czy twój
> synek potrafi w tym wieku powiedzieć ci co mu dokładnie dolega czy jest

No niestety nie dowiem się od syna co to za dyskomfort. Może to być ból,
swędzenie lub pieczenie. Objawy są takie, że w nocy budzi sie z płaczem,
ciężeko go uspokoić, tylko butla potrafi go ponownie uśpić. Drapie się,
piętą drugiej nogi bardzo sobie tam gniecie. Na początku myślałam, że te
wybudzenia spowodowane są głodem. Miesiąc temu odstawiłam go od piersi,
teraz żałuję... bo to go uspokajało.

Ten środek na ząbkowanie mnie zainteresował.
Pozdrawiam
Agata

5. Data: 2005-10-27 10:02:39

Od: cyklista <1...@a...net.pl111> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> piętą drugiej nogi bardzo sobie tam gniecie. Na początku myślałam, że te
> wybudzenia spowodowane są głodem. Miesiąc temu odstawiłam go od piersi,

i najbardziej wskazuje to na swedzenie (pojawiajce sie przy gojeniu
ran), i na to pomoze chyba tylko jakaś hydroxyzyna albo nawet mocniejsze
rzeczy

> Ten środek na ząbkowanie mnie zainteresował.

ale wcale nie musi być tańszy, bo emla jest mocniejsza a np. calgel
kosztuje 12zł zo 10g (lidocainy 3.6%) a emla 16zł za 5 g
(lidocainy+prylokainy 5%) i przy masciach nie da sie ilościa
zastosowanej maści wyrównać stężenia

6. Data: 2005-10-27 11:59:15

Od: "Agata" <a...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kosztuje 12zł zo 10g (lidocainy 3.6%) a emla 16zł za 5 g
> (lidocainy+prylokainy 5%) i przy masciach nie da sie ilościa zastosowanej

Zabaczę, czy w aptece u nas w ogóle dostanę tą Emlę.
Jeśli będzie to spróbuję, kupię 5g. Za tydzień w śr. mam wizytę u
dermatologa (ale nie dzieciecego), może on coś poradzi.
Tymczasem zastanawiam się nad jontoforezą, Lekarz coś wspominał o
nowokainie? Orientujesz się może co to jest?
Pozdraiwam
Agata

7. Data: 2005-10-27 16:55:08

Od: "Agata" <a...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem czy jest stosowana, na pewno znieczuli skóre, ale tez moze
> opóźnić gojenie.

> Podobne działanie ma dowolny żel na ząbkowanie, oraz np. lignocainum HCL
> przepisywana przez lekarza na recepte.

Mamy to. Kupiłam własnie. Lignocainum Hydrochloricum. 2%, cena 7 razy
mniejsza od Emli. Farmaceuta dał mi to bez recepty, zna nas. Powiedział, że
gdy studiował, to z chłopakami smarowali sobie khmm..... ptaszka, by
dziewczyny ... dłużej... khm....:):)
Zaufałam mu:)
Posmaruję część blizny, by sprawdzić, czy nie będzie uczulenia.
Mgr dodał, że gdy to zadziała, zrobi nam jakąś miksture z tym kremem, co
będzie jeszcze skuteczniejsze.
Pokazał też syrop Hydroxyzinum. Ale to może pod kontrolą lekarza?
Dziekuje za poranną poradę i proszęo jeszcze:)
Pozdrawiam
Agata

8. Data: 2005-10-28 16:39:08

Od: cyklista <1...@a...net.pl111> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Tymczasem zastanawiam się nad jontoforezą, Lekarz coś wspominał o
> nowokainie? Orientujesz się może co to jest?

nowokaina to kolejny ze srodków do znieczulania

9. Data: 2005-10-29 07:53:55

Od: cyklista <1...@a...net.pl111> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pokazał też syrop Hydroxyzinum. Ale to może pod kontrolą lekarza?
> Dziekuje za poranną poradę i proszęo jeszcze:)

Po jeszcze to prosze sie zgosić to tego mądrego farmaceuty w aptece, bo
ja nie smaruje hmm.. ptaszka i nie jestem taki zaprawiony w bojach jak
on :-)

Apteki internetowe
PWLR 10'05
Leki homeopatyczne mogą przenosić wirusa ptasiej grypy
dezynfekcja
Co to jest "galenika"