Efekt...?

11. Data: 2017-10-26 08:20:05

Temat: Re: Efekt...?
Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-10-25 o 12:25, tomekp pisze:

> A czy ktos wie co ta za paradoks ta cena masła? Przecież to jawna kpina
> zeby kostka masła kosztowała 6.50 - 8 zł. Kto tu kogo w chuja ładuje za
> przeproszeniem. Na wsi nikt nie chce odkupować mleka i w koncu doszło do
> tego ze hodowla krów prawie zanikła. Nawet te nieliczne ktore zostały
> nie wiedzą chyba jaki drogocenny składnik w ich wymieniach się znajduje
> bo przeciez rolnik mleko za psie pieniadze oddaje do skupu... i jeszcze
> prosi zeby wzieli.

Cena masła wynika z nadwyżek w produkcji mleka w proszku. Produktem
ubocznym w procesie produkcji masła jest odtłuszczone mleko w proszku.
Ponieważ mamy górkę na mleku w proszku, jego produkcja stała się
nieopłacalna. Dlatego cena masła musiała pójść w górę - no bo jakoś
trzeba sobie zrekompensować utracony zysk na mleku.

Pozdr,
MW

12. Data: 2017-10-26 12:29:36

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

wolim <n...@p...tu> wrote:

> [...]
> nieopłacalna. Dlatego cena masła musiała pójść w górę - no bo jakoś
> trzeba sobie zrekompensować utracony zysk na mleku.

No i to jest logiczne.

--
XL

13. Data: 2017-10-26 15:24:38

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-10-26 o 08:14, wolim pisze:

> A kogo pytałaś? Sprzedawcę paliw? :)
>
> Pozdr,
> MW

Stacje paliw Orlen to teraz nie tylko sprzedaż paliwa, ale i sklep,
przygotowywanie ciepłego żarcia i kawiarenka.
Sprzedawca przy kasie to taki sam jak kasjer w sklepie (tylko, ze nie
siedzi, a stoi).

--
animka

14. Data: 2017-10-27 13:10:21

Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cena masła wynika z nadwyżek w produkcji mleka w proszku. Produktem
> ubocznym w procesie produkcji masła jest odtłuszczone mleko w proszku.

A ja głupi myslałem, że maślanka

> Ponieważ mamy górkę na mleku w proszku, jego produkcja stała się
> nieopłacalna. Dlatego cena masła musiała pójść w górę - no bo jakoś
> trzeba sobie zrekompensować utracony zysk na mleku.

Czyli zmowa cenowa. Wsadzic do pierdla jednego z drugim by pasowało

15. Data: 2017-10-27 15:19:10

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .10.2017 o 13:10 tomekp <t...@a...ma.kota.pl> pisze:

> A ja głupi myslałem, że maślanka

:)
Oczywiście.

Masło jest wykonywane ze śmietanki:
https://www.forummleczarskie.pl/RAPORTY/280/2/maslo/

Rezultatem jest właśnie masło i maślanka.

Śmietanka i śmietana są otrzymywana przez odwirowanie mleka pełnego do
wartości znormalizowanej:
http://biotechnologia.pl/archiwum/smietanka-i-smieta
na-spozywcza,11091

W rezultacie otrzymujemy śmietankę i mleko o znormalizowanej zawartości
tłuszczu.

Jak wykorzystamy to mleko znormalizowane nie ma żadnego znaczenia dla cen
masła.
Możemy mieć nadwyżkę jakiegokolwiek produktu mlecznego.

> Czyli zmowa cenowa. Wsadzic do pierdla jednego z drugim by pasowało

Oczywiście, UOKiK to badał (bada?) pod kątem zmowy cenowej:
https://businessinsider.com.pl/finanse/uokik-bada-sp
rawe-rosnacych-cen-masla/9jg9hps

Ale pewnie do żadnych wniosków nie dojdzie :)

Na razie godnie broni zachodnich dostawców przed polskimi konsumentami w
aferze o gorszej jakości produktów dla Europy wschodniej:
https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/komisarz-
ke-gorsze-produkty-dla-europy-wschodniej-,42030

Podobnie jak broniła producentów samochodów w aferze dieslowskiej...

--
Trefniś

16. Data: 2017-10-27 21:12:13

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2017-10-27 15:19, obywatel Trefniś uprzejmie donosi:

> [...]
> Możemy mieć nadwyżkę jakiegokolwiek produktu mlecznego.

> Oczywiście, UOKiK to badał (bada?) pod kątem zmowy cenowej:

A jajca to co:
http://www.dziennikzachodni.pl/strefa-agro/wiadomosc
i/a/nie-ma-jajek-w-sklepach-jaj-brakuje-glownie-w-du
zych-marketach-ale-sa-jeszcze-na-targowiskach,126191
45/

17. Data: 2017-10-27 21:32:27

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .10.2017 o 21:12 Qrczak <q...@q...pl> pisze:

> Dnia 2017-10-27 15:19, obywatel Trefniś uprzejmie donosi:

(...)
> [...]

i/a/nie-ma-jajek-w-sklepach-jaj-brakuje-glownie-w-du
zych-marketach-ale-sa-jeszcze-na-targowiskach,126191

Jak to co?
UOKiK nie będzie badał zmowy cenowej zagranicznych odbiorców, bo to
naturalny objaw - mamy lepsze i zdrowsze, to chcą nam płacić więcej.
Zresztą IMHO ceny masła też są wypadkową zwiększonego popytu, coraz więcej
mówi się o zbawiennych właściwościach masła. Cena musiała podskoczyć.

--
Trefniś

18. Data: 2017-10-27 23:54:47

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak <q...@q...pl> wrote:
> [...]
i/a/nie-ma-jajek-w-sklepach-jaj-brakuje-glownie-w-du
zych-marketach-ale-sa-jeszcze-na-targowiskach,126191

Ja u pani Baby już od dawna po 70 groszy jajka kupuję i sobie nie krzywduję
- bo dobre musi kosztować. I nie brakuje. Marketowe śmierdzą rybą, jeść się
tego nie da.

--
XL

19. Data: 2017-10-30 10:58:48

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .10.2017 o 15:19 Trefniś <t...@m...com> pisze:

> [...]
> https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/komisarz-
ke-gorsze-produkty-dla-europy-wschodniej-,42030

Aż trudno uwierzyć, ale Polska uważa, że gorsza jakość produktów na naszym
rynku jest pożądana, bo tylko taki wniosek można wyciągnąć z mętnych
wyjaśnień lub ich braku:

https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/podwo
jne-standardy-produkcji-zywnosci-w-ue-gorsza-jakosc/
9cs7xky

"...nie zawsze Polakom będzie smakować kiełbasa niemiecka czy hiszpańska,
dlatego produkty po prostu muszą się różnić w zależności od tego, na jaki
rynek trafiają."

> Podobnie jak broniła producentów samochodów w aferze dieslowskiej...

--
Trefniś

Kanapka Elvisa.
NIedobra zilona herbata - jak ją zużyć?
Papier ryżowy się rozpuszcza. Jaka przyczyna?
Grzyby do suszenia
Robię sam masło