Effox a niedociśnienie ???

1. Data: 2002-07-30 21:03:22

Temat: Effox a niedociśnienie ???
Od: "Łukasz Ejsmont" <z...@b...am.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie. To mój debiut na tej grupie dyskusyjnej. Mam do was pytanie.
Moje kobieta ma notorycznie niskie ciśnienie krwi to jest 90/50. Mimo takich
wartości w zasadzie nie odczuwa jakiś dolegliwości które mogły by być z tym
związane np.: typu senność. Zaniepokojony tymi wynikami wysłałem ją do
lekarza. Ten skierował ją na podstawowe badania krwi i moczu. Oprócz tego
przepisał Jej effox. Mam do was pytanie. Czy na pewno jest to dobry lek.
Wiem że azotany wywołują rozkurcz mięśni gładkich wszystkich naczyń
krwionośnych a więc powodują spadek ciśnienia krwi. Dlatego zastanawiam się
czy naprawdę jest to dobrze dobrany lek? Może jest tu jeszcze jakieś
działanie o którym nie wiem ?

Łukasz Ejsmont
FARMAKOGNOZJA ONLINE
http://www.farmakognozja.farmacja.pl/

2. Data: 2002-07-31 09:24:28

Temat: Re: Effox a niedociśnienie ???
Od: "KM" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Łukasz Ejsmont" <z...@b...am.lodz.pl> napisał w wiadomości
> [...]
się
> czy naprawdę jest to dobrze dobrany lek? Może jest tu jeszcze jakieś

Zdecydowanie Effox obnizy cisnienie jeszcze bardziej. Ale moze to ni Effox
ale Effortil - lek podwyzszajacy cisnienie ?

3. Data: 2002-07-31 21:34:17

Od: "Łukasz Ejsmont" <z...@b...am.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dokładnie tak. Zaniosłem tą receptę do apteki. Kobieta doszła do tego
jedynie na podstawie dawek- 5 a 10 mg. Lekarze troszke bazgrzą.

4. Data: 2002-08-02 09:44:04

Od: "WoJ" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
tym
> związane np.: typu senność. Zaniepokojony tymi wynikami wysłałem ją do
[ciach]
Nie jestem lekarzem, ale leki podnoszące ciśnienie, w konsekwencji (na
skutek przyzwyczajenia) mogą powodować dalszy spadek ciśnienia. Jeśli "Twoja
kobieta" nie odczuwa, żadnych negatywnych skutków, to mim zdaniem nie
powinna brać żadnych leków. Kawka, nawet trzy razy dziennie i starczy. Jeśli
nic się nie dzieje, "nie trza psuć"!
WoJ

5. Data: 2002-08-02 10:33:53

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

WoJ wrote:

> Jeśli "Twoja kobieta" nie odczuwa
> żadnych negatywnych skutków,
> to mim zdaniem nie powinna brać
> żadnych leków.

no właśnie, ile można powtarzać, że nie leczy się wyników badań laboratoryjnych,
tylko choroby? Normy określają na ogół tylko statystyczny rozrzut wyników
badania w zdrowej populacji, ale to nie znaczy, że ktoś wypadający 5% poniżej
lub powyżej normy jest chory!

Leszek

6. Data: 2002-08-02 15:10:21

Od: l...@o...pl (living_english_structure) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 02 Aug 2002 12:33:53 +0200, Lech Trzeciak
<l...@i...gov.pl> wrote:
> [...]
> badania w zdrowej populacji, ale to nie znaczy, że ktoś wypadający 5% poniżej
Właśnie.
"Jakie jest prawidłowe ciśnienie ? 120/80 110/90 czy 140/90 ? Dzisiaj
miałam 120/80 to czuję się dobrze a wczoraj 110/90 i czułam się słabo".
Poza tym pomijając przypadki psychopatologiczne mierzy się ciśnienie
wtedy kiedy czujemy się źle. Stwierdzenie niskiego ciśnienia przy
złym samopoczuciu sprzyja uznaniu go za podstawową przyczynę
utrzymywania się/pojawiania się złego samopoczucia.

living_english_structure (at) http://www.medleksykon.prv.pl

Re: trepanacja czaszki
Re: psychotropy - karbamazepina
Anemia hipochromiczna - pytanie !