książki - byłam w Empiku [trochę długie]

1. Data: 2004-12-18 19:19:59

Temat: książki - byłam w Empiku [trochę długie]
Od: "Ula Płosarek" <u...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Byłam dziś w Empiku i obowiązkowo zaliczyłam regał z książkami robótkowymi.
Przyznam, że coraz więcej się tego pojawia. Szczególnie zdziwiło mnie kilka
książek o koralikach - ale bardziej ilość, bo do środka nie zaglądałam :).
Kilka było ewidentnie skierowanych do małych dziewczynek [były nawet takie
komplety - zestaw koralików, drucik, zapięcia i książeczka - w 4 różnych
kolorach, po około 22zł].
Sporo jest też książek o drutach - oprócz "250 ściegów" chyba ze dwie spore
pozycje. Jedna była całkiem gruba, łączona spiralą, w grubej okładce -
"Robótki na drutach" wydawnictwa Muza. O tu jest:
http://www.muza.com.pl/ksiazka.asp?idtytul=10874

- moim zdaniem dość fajna, ładnie wydana, na każdej stronie prezentowany
schemat ściegu lub dwóch i zdjęcie [lub zdjęcia], jaki będzie efekt, więc
zdziwiła mnie ta niska ocena książki na stronie wydawnictwa. Moim zdaniem ta
książka jest nawet lepsza od "250 ściegów", zwłaszcza że naprawdę ładnie
wydana i poręczna, w przeciwieństwie do tamtej, no i na moje oko tych ściegów
tu jest znacznie więcej [kilka stron o samych ściągaczach, mnóstwo wzorów
strukturalnych, chyba trochę mniej żakardowych]. Ale widocznie ja się nie
znam. :)) Fakt, w Empiku to kosztuje 53zł -może tu leży problem.
Do tej trzeciej książki w ogóle nie zaglądałam, pamiętam tylko okładkę -
nieciekawą zresztą z "dizajnerskiego" punktu widzenia :))). Miękka okładka,
duża pozycja - chyba A4. Więcej nie wiem. :))

Widziałam też kilka książek o różnych haftach. Nie tylko tę polecaną tutaj,
której tytułu nie pamiętam - też coś o iluś wzorach haftów :)). Zaciekawiła
mnie natomiast książka "Haft krzyżykowy dla początkujących". Też ładnie
wydana, nie za gruba, ale robi naprawdę dobre wrażenie. Wewnątrz nie tylko
nauka haftowania [w tym niezbędne materiały], ale też trochę schematów do
wyszycia. A książka niedroga, więc chyba byłaby fajna jako prezent dla córki,
którą mama chce zarazić krzyżykami :)).
Ta książka była z wydawnictwa KDC, a tu jest do niej link:
http://glinki.com/?l=yfxbbu

W ogóle widziałam kilka dość ciekawych na pierwszy rzut oka książek
robótkowych z wydawnictwa KDC, teraz przegląam ich stronę [ www.kdc.pl ] i w
dziale "Twoje hobby" są na przykład książki o robieniu biżuterii
[ http://glinki.com/?l=4y67qz ]... o proszę: "Dzierganie koralikami" - trochę
chyba mylący tytuł, bo powinno być _z_ koralikami [chodzi o łączenie włóczki
z koralikami, z tego, co widzę - http://glinki.com/?l=fe78ct ]... o,
dzierganie dla początkujących: http://glinki.com/?l=rufako ... i takie tam.
Fajnie, bo niedrogie.

Podsumowując: bardzo mnie ucieszyła ilość książek robótkowych w Empiku, z
jednym małym zastrzeżeniem: O patchworkach tylko "Patchworki" Anne Hulber. A
teraz patrzę, że na stronie KDC jest książka Anne Hulber
zatytułowana "Patchwork" - liczba pojedyncza. Okładka wygląda prawie
identycznie - czy te książki to ta sama pozycja, tylko dwa wydawnictwa ją
złapały w tym samym czasie? Dziwne to trochę.

Natomiast o patchworkach pojawiło się włoskie pisemko w
czasopismach "kobiecych" :)). W dość grubej okładce, a w środku piękne wzory -
zwłaszcza ten, który sobie upatrzyłam jakiś czas temu - taki z ćwiartkami
koła i "promieniami" z wąskich trójkątów w każdym kwadracie. Ale cena
zaporowa - 55zł. :((

To tyle rewelacji z wyprawy po prezenty. Tylko, że zważywszy, że to ostatni
weekend przed świętami, to i bez mojego postu pewnie wszystko to wiecie :))).

Pozdrawiam i lecę sprzątać,

--
Uka P.

1. Data: 2004-12-18 19:29:51

Od: "Ula Płosarek" <u...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na stronie KDC widziałam też książkę o samodzielnym robieniu ramek. Wcześniej
nie zwróciłam na nią uwagi, ale teraz oglądam album Tes na onecie i przyszło
mi do głowy, że krzyżykujące robótkowiczki mogłyby być tym żywo
zainteresowane :)). O, tu jest: http://glinki.com/?l=otjonn

Pozdrawiam :))

--
Uka P.

1. Data: 2004-12-18 19:56:50

Temat: Re: książki - byłam w Empiku [trochę długie]
Od: "Marysia Loch" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy moglabys mi napisac w ktorym Empiku tzn a jakim miescie?

Dzieki za recenzje i pozdrawiam

Marysia

1. Data: 2004-12-18 23:37:39

Od: "Ula Płosarek" <u...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marysia Loch <k...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> Czy moglabys mi napisac w ktorym Empiku tzn a jakim miescie?

O, jakoś nie przyszło mi to do głowy :)))))). W Warszawie, Empik w dawnym
Juniorze.

Uka P.

1. Data: 2004-12-18 23:39:47

Temat: P.S.
Od: "Ula Płosarek" <u...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W Warszawie, Empik w dawnym Juniorze.

- ale nie wszystkie książki z KDC, o których pisałam tam były. Na pewno była
ta o krzyżykach dla początkujących i z niej wzięłam adres www. Reszta tytułów
KDC jest z ich strony internetowej.

Pozdr,

--
Uka P.

1. Data: 2004-12-19 01:53:45

Temat: Re: P.S.
Od: "Marysia Loch" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

No wlasnie chodzilo mi o ta o krzyzykach.
Bede musiala sie przejsc do empiku w Krakowie
i zoabaczyc czy jest cos nowego.

Dziekuje za informacje i pozdrawiam.

1. Data: 2004-12-20 07:41:22

Temat: Empik w Krakowie
Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marysia Loch" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> No wlasnie chodzilo mi o ta o krzyzykach.
> Bede musiala sie przejsc do empiku w Krakowie
> i zoabaczyc czy jest cos nowego.

W krakowskim Empiku cienko, poza tym ksiązki te sa potraktowane po
macoszemu - stoją na górnej półce, do której ja musze sięgać stojąc na
palcach. Dużo większy wybór książek robótkowych jest w księgarni
Hetmańskiej.

Kasia

1. Data: 2004-12-20 07:43:40

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ula Płosarek" <u...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> identycznie - czy te książki to ta sama pozycja, tylko dwa wydawnictwa ją
> złapały w tym samym czasie? Dziwne to trochę.

Jest to ta sama ksiązka, ma tytuł "Patchworki" - w liczbie mnogiej.
Kupowałam ją w KDC.

Kasia

1. Data: 2004-12-21 10:29:58

Temat: Re: Empik w Krakowie
Od: "Aneczka" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia w news:cq605j$ifn$1@srv.cyf-kr.edu.pl,
ktoś podpisujący się KasiaA chciał powiedzieć, że:
> W krakowskim Empiku cienko, poza tym ksiązki te sa potraktowane po
> macoszemu - stoją na górnej półce, do której ja musze sięgać stojąc na
> palcach.

Cienko? Są chyba niemal wszystkie wymienione przez Ulę (oglądałam je akurat
wczoraj - i ściegi na druty i patchworki i haft krzyżykowy - nie widziałam
tylko tych o koralikach, z zestawami, ale też nie szukałam ich, więc albo
nie ma, albo przegapiłam). Oprócz tego jest dość ciekawie wydana książka do
nauki na drutach - poręczny mały format, kartki takie jakby plastikowe.
Widziałam też (ale to już nie wczoraj) książkę o różnych typach haftów - z
przykładowymi zdjęciami.
Jest też kilka książek o szyciu - coś w stylu szycie dla początkujących,
oraz kojarzę "Szyję i kroję" (chyba nie przekręciłam - to tak tylko z tego,
co udało mi się zapamiętać :) )
Natomiast rzeczywiście stoją dość wysoko - ale to wina mniejszego nimi
zainteresowania niż np. książkami o urodzie, które są niżej...

--
Pozdrówki świąteczne,
Aneczka

sukieneczki i takie tam