Encorton dla dziecka często chorującego na

1. Data: 2007-10-02 16:15:59

Temat: Encorton dla dziecka często chorującego na
Od: "Maga" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mój syn (3,5 roku) dostał dzisiaj od lekarza Encorton.
Maciek przynosi z przedszkola choroby przynajmniej raz w miesiącu. W ciągu 5
miesiecy dostał 6 razy antybiotyk.
I właśnie teraz, gdy od września zaczęło się przedszkole - znowu choroba -
najpierw katar, potem kaszel, bolące gardło, temperatura. I znowu
antybiotyk - Amoxiclav.
Dzisiaj jest 8 doba na antybiotyku.Ponieważ nadal ma sporadyczny mokry
kaszel poszłam na kontrol... przyjął nas lekarz, który Macka widział
pierwszy raz. Osłuchał, stwierdził, że oskrzela/płuca są czyste i wypisał
całą listę innych leków (w tym Rulid) oraz Encorton.
Wstrzymuję sie z wykupieniem tych leków, bo wg mnie i pani farmaceutki
Maciek ma przypisaną "niezłą dawkę wstrząsową".
Alergii Maciek nie ma. To są gratisy rozdawane w przedszkolu....
Będę wdzieczna za informacje o tym Encortonie. To sterydy, wiem. Czy gdybym
zaserwowała je dziecku Maciek mniej by chorował?
Pozdrawiam
Agata

2. Data: 2007-10-02 16:49:39

Temat: Re: Encorton dla dziecka często chorującego na
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maga" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Będę wdzieczna za informacje o tym Encortonie. To sterydy, wiem. Czy
> gdybym zaserwowała je dziecku Maciek mniej by chorował?

Polska jest chyba jednym z nielicznych krajow, w ktorym lekarze przepisuja
antybiotyki za antybiotykami jakby byly witaminami. Rece opadaja. Pozniej
sie dziwic, ze brak odpornosci i ciagle dziecko choruje. Przede wszyskim
powinnas szukac czegos na wzmocnienie organizmu dziecka.
A czy nie wystarczy tzw. babcine leczenie, gdy pojawiaja sie pierwsze objawy
choroby? Mysle tu o syropie z cebuli, czosnku i miodu lub cukru, soku z
burakow (swietny na kaszel), etc. Czy za kazdym razem wchodzisz od razu z
armata typu antybiobiotyk???

Wstrzymaj sie z wykupem tych lekow i koniecznie znajdz DOBREGO pediatre,
ktory dziesiec razy sie zastanowi zanim przepisze antybiotyk.
A z tym Encortonem, to juz chyba lekarz przesadzil. Nie wiem jak dlugo masz
dziecku go podawac, ale w ostrzezeniach jest cos o zahamowaniu wzrostu u
dzieci, z tego co pamietam. Sama go bralam, wprawdzie jako osoba dorosla i
przez dwa lata, ale skutkow ubocznych sie nachapalam, ze nikomu nie zycze.

Czy podajesz w trakcie leczenia antybiotykiem witaminy? Jesli tak, to
zaprzestan, poniewaz antybiotyk wowczas nie spelnia swojej roli. No i
jeszcze jedna istotna sprawa. Podawać należy preparaty zawierające żywe
kultury bakterii (jakies dwie godz. po przyjeciu antybiotyku, a po kuracji
jeszcze przez kilka dni). O czym lekarze czesto nie pamietaja albo nie chca
pamietac.

Iwona
//Kto nie chce - szuka powodu, kto chce - szuka sposobu.//
www.kociszce.ao.pl

3. Data: 2007-10-02 17:16:46

Od: "Maga" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona_s"

> [...]
> sie dziwic, ze brak odpornosci i ciagle dziecko choruje. Przede wszyskim
> powinnas szukac czegos na wzmocnienie organizmu dziecka.

Zgodzę się z tym przepisywaniem antybiotyków jak witaminy. Zwykle jednak
pytam lekarza czy nie można obyć się bez tego.... Nie da.

> [...]
> objawy choroby? Mysle tu o syropie z cebuli, czosnku i miodu lub cukru,
> soku z burakow (swietny na kaszel), etc. Czy za kazdym razem wchodzisz od
Podaję syrop z cebuli, mleko z miodem i masłem, sok z buraka też kiedyś
robiłam. Uwierz mi, to nie moja decyzja nt. antybiotyku.

> Wstrzymaj sie z wykupem tych lekow i koniecznie znajdz DOBREGO pediatre,
> ktory dziesiec razy sie zastanowi zanim przepisze antybiotyk.

Masz rację. Dzisiaj dowiedziałam się, ze jest u nas jeden pediatra, o którym
mówią, że leczy bez antybiotyku. Poszukam kontaktu z nim.

> [...]
> dorosla i przez dwa lata, ale skutkow ubocznych sie nachapalam, ze nikomu

Wstrzymam się, wstrzymam. Wiesz? Ja dostałam ten lek, ale nawet nie
otrzymałam instrukcji jak go stosować. - tylko, że 3 razy dziennie. Z ulotki
mam niby sobie dostosować reszte.

> Czy podajesz w trakcie leczenia antybiotykiem witaminy?

Kurcze... zdarza mi się.... przestanę.

> [...]
> kuracji jeszcze przez kilka dni). O czym lekarze czesto nie pamietaja albo

Tak, daję. O tym mówi co piąty lekarz.
Dodam jeszcze, że MAciek od pól roku dostaje Ribomunyl. Ale to tak na
marginesie....
Wielkie dzięki za odpowiedź.
> --
> Pozdrawiam
> Iwona
Pozdr.
Agata

4. Data: 2007-10-02 18:28:57

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maga" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

> Dodam jeszcze, że MAciek od pól roku dostaje Ribomunyl. Ale to tak na
> marginesie....

Nie znam tego leku i z ciekawosci przesledzilam rozne watki. Moze sa ci
znane, a jesli nie, to moze warto przeczytac:
http://forum.kobieta.pl/index.php?topic=4995.msg4594
8
http://commed.pl/topics32/ribomunyl-vt1566.htm
http://glinki.com/?l=qpyzw8

i wiele, wiele tym podobnych stron.

> Wielkie dzięki za odpowiedź.

Prosze bardzo :)

Iwona
//Zly to lekarz, ktory stosuje lekarstwo gorsze od samej choroby.//
- Sofokles
www.kociszce.ao.pl

5. Data: 2007-10-02 18:30:05

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 2 Oct 2007 18:49:39 +0200, Iwona_s wrote:

> Wstrzymaj sie z wykupem tych lekow i koniecznie znajdz DOBREGO pediatre,
> ktory dziesiec razy sie zastanowi zanim przepisze antybiotyk.
> A z tym Encortonem, to juz chyba lekarz przesadzil.

A Ty oczywiście wiesz lepiej, prawda? Jak rozumiem badałaś dziecko i
jesteś dobrym pediatrą?

m.
Marek Bieniek (mbieniek at epic pl)
Różnica między PRL-em a RP jest taka jak między zakładem karnym,
a zakładem dla umysłowo chorych. (Marcin Wolski)

6. Data: 2007-10-02 18:57:10

Od: "Maga" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek"

> A Ty oczywiście wiesz lepiej, prawda? Jak rozumiem badałaś dziecko i
> jesteś dobrym pediatrą?

Wstrzymaj się prosze od takich komentarzy. Byłabym wdzięczna za Twój pogląd
na temat Encortonu dla dziecka jakim jest mój Maciek. Zbadać go nie
zbadzasz, ale wydaje mi się, że to co o nim napisałam wystarczy do
stwierdzenia, ze lekarz przesadził z jego wypisaniem.
A może przekonasz nas jednak, że to może być dobry pomysł?
Poważnie pytam, jaki wpływ może mieć taki Encorton na moje dziecko?

> m.

Agata

7. Data: 2007-10-02 19:06:33

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A Ty oczywiście wiesz lepiej, prawda? Jak rozumiem badałaś dziecko i
> jesteś dobrym pediatrą?

Ja jako matka nie podalabym tak w ciemno leku, gdybym miala watpliwosci, co
do jego dobroczynnego dzialania, li tylko dlatego, ze lekarz zalecil. A wiem
z doswiadczenia, ze gdybym odwiedzila jednego dnia nawet pieciu lekarzy, to
kazdy z nich zaordynowalby inny lek. I komu tu wierzyc...? Nie trzeba byc
lekarzem,
zeby miec pojecie, np. o skutkach ubocznych wielu lekow.
A zreszta jak sam pewnie zauwazyles Maga znalazla juz lekarza, z ktorego
uslug zamierza skorzystac, wiec nic sie nie stanie, jesli sie wstrzyma z tym
Encortonem. Notabene watpie, zeby byl konieczny. Tym bardziej, ze obecnie
dziecko jest na antybiotykach.
I jeszcze jedno. Nie namawiam do zaprzestania leczenia, lecz do konsultacji
z innym/i lekarzem/ami. Tu chodzi o zdrowie, a moze o zycia dziecka (!).
Trzeba wybrac lepsze zlo, a nie eksperymentowac na dziecku.

Iwona
//Lekarstwo bywa gorsze od choroby.//
- Francis Bacon
www.kociszce.ao.pl

8. Data: 2007-10-02 19:19:24

Od: "Maga" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona_s"

> Nie znam tego leku i z ciekawosci przesledzilam rozne watki. Moze sa ci
> znane, a jesli nie, to moze warto przeczytac:
> [...]

Dziękuję za lekturę. Sporo jest tego w sieci, tych stron akurat nie
widziałam.
Ribomunyl stosujemy od maja. Wakacje - 3 miesiące - Maciek był zdrowy jak
ryba:)
Ledwo przekroczył próg przedszkola i znowu to samo......
Myślę sobie teraz, ze może z czosnkiem coś pokombinować. Smarować na noc w
"przegubach", albo tabletki czosnkowe serwować.
A może bańki miałyby jakis sens?
Pozdr.
Agata

9. Data: 2007-10-02 19:40:23

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 2 Oct 2007 20:57:10 +0200, Maga wrote:

> [...]
> zbadzasz, ale wydaje mi się, że to co o nim napisałam wystarczy do
> stwierdzenia, ze lekarz przesadził z jego wypisaniem.

Nie jestem pewny. Nie jestem pediatrą, nie badałem dziecka.

Zdarza się, że w infekcji układu oddechowego podaje się sterydy
(wziewnie na przykład). Może u Twojego dziecka są do tego wskazania.

> A może przekonasz nas jednak, że to może być dobry pomysł?

Nie wiem czy to dobry pomysł, jestem lekarzem, a nie jasnowidzem. Ale
lekarz, który badał dziecko wie o nim znacznie więcej, niż przypadkowy
gość z sieci.

10. Data: 2007-10-02 19:47:02

Od: "Maga" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek"

> Nie wiem czy to dobry pomysł, jestem lekarzem, a nie jasnowidzem. Ale
> lekarz, który badał dziecko wie o nim znacznie więcej, niż przypadkowy
> gość z sieci.
Wiesz co? podejrzewam, że w tym przypadku wiecie więcej niż ten lekarz. Nie
zainteresował się historią chorób Maćka, nie pytał w zasadzie o nic.
Osłuchał tylko dziecko, do gardła nie zajrzał dokładnie, uległ sprzeciwowi
Maćka.
To była nasza pierwsza i ostatnia wizyta u niego.
Emerytowany lekarz. Wszystko na sztukę.
A co do sterydów wziewnych.... słyszałam coś, ale jeszcze nie w kontekście
mojego dziecka.

> m.

Pozdr.
Agata

Wygląd ranki pooperacyjnej?
640 lekarzy wymówiło umowy w całym kraju
Angiografia fluoresceinowa
Tomografia
Jak się odwołać od tego pisma