Encorton dla dziecka często chorującego na

21. Data: 2007-10-03 15:28:05

Temat: Re: Encorton dla dziecka często chorującego na
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 3 Oct 2007, Iwona_s wrote:

> wiedziec jakie spustoszenie sieje w organizmie. Notabene, niewielu lekarzy
> to obchodzi, chyba, ze chodziloby o nich samych czy rodzine/znajomych (to
> tez znam z autopsji).

nie wiem, być może problem wynika bardziej "z komunikacji"
to znaczy nawet jeśli lekarz nie jest "rozmowny" i nie mówi sam
to jednak trzeba pytać. Jeśli dziecko choruje na tzw. "infekcje
dróg oddechowych" 6 razy w ciągu roku to nie jest prosta sprawa.
Pomimo, że dziecko było badanie przez innego lekarza to w karcie
jest zapis dotychczasowego przebiegu leczenia. Być może były
jednak objawy obuturacji dróg oddechowych i encorton oczywiście
zalecony na jakiś czas miał dziecko zabezpieczyć przed nasileniem
tych objawów czyli uduszeniem. Nie wiem bo dziecka nie badałem
próbuję tylko spróbować odczytać intencje lekarza. Może dziecko
ma jednak astmę oskrzelową, która w tak młodym wieku często
obrazem przypomina nawracające infekcję (pragnę dodać, że ujemne
testy alergiczne skórne nie wykluczają astmy oskrzelowej).
Wniosek z tego jest taki. Trzeba po prostu pytać lekarza, pytać
i jeszcze raz pytać bo trudno jest ustalać leczenie bez badania
dziecka przez internet.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

22. Data: 2007-10-03 16:15:17

Od: "Maga" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz"

>Z tego co piszesz wynika, że dziecko choruje
> na coś bardzo często i z powodu braku odporności otrzymuje
> Ribomunyl, (...)

Ribomunyl był wypisany przez Laryngologa, w zasadzie na moją prośbę.

> ponadto wiadomo, że ma infekcję na którą zalecono
> amoksiklav i to, że lekarz dodatkowo zalecił właśnie Encorton -
> nie napisałaś dlaczego - co stwierdził osłuchując dziecko
> oraz nie napisałaś w jakiej dawce zalecił Encorton oraz czy
> były zrobione jakieś dodatkowe badania, chociażby morfologia
> krwi z rozmazem, czy zdjęcia klatki piersiowej

Wydaje mi się, że napisałam. Na rozpisce nt. dawkowania leków otrzymałam
tylko o jakich porach dnia co podawać. Encorton 3 razy dziennie.
"A dawki Pani dobierze tak na 15 - 17 kg" - usłyszałam... Nie miałam szansy
zadać wiele pytań, bo czułam, że juz sie za mną drzwi zamykają. Zresztą Dr
wolał powspominać rodzinę mojego teścia, niż zająć się dzieckiem.
Pisałam wcześniej, że od początku tej choroby nie było słychać nic w płucach
i oskrzelach.
Pytasz o dodatkowe badania? A gdzie tam.

Wniosek jeden - skierować się do innego - polecanego lekarza i zapomnieć o
tej wizycie wczorajszej.
Dziękuję za odp.

> P.
> --
Agata

23. Data: 2007-10-03 16:20:00

Od: "Maga" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz"

> ile tego Encortonu zapisał i na jak długo?
> ew. napisz do mnie bezpośrednio

Ile? 3 razy dziennie, a dawkę mam sobie sama ustalić na podstawie wagi
dziecka.
Maciek waży 20 kg, a lekarz mówi, że tak na 15-17 kg prosze mu podawać te
leki. Nie zważyl, nie zapytal o nic! Ledwo co mogłam się wtrącić.
Dodam, że to jest przychodnia państwowa, pacjentów cała poczekalnia, lekarz
pierwszy dzień w tej pracy. Wcześniej pracował w szpitau. (Emeryt)
W piątek polecił przyjść na wizytę kontrolną. A na wizycie byłam wczoraj -
wtorek.

> P.
Agata

24. Data: 2007-10-03 16:28:59

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> jednak objawy obuturacji dróg oddechowych i encorton oczywiście
> zalecony na jakiś czas miał dziecko zabezpieczyć przed nasileniem

Widocznie nie czytales dokladnie postow Mago. To jest cytat z jednego z
nich:
"Nie zainteresował się historią chorób Maćka, nie pytał w zasadzie o nic.
Osłuchał tylko dziecko, do gardła nie zajrzał dokładnie, uległ sprzeciwowi
Maćka. To była nasza pierwsza i ostatnia wizyta u niego.Emerytowany lekarz.
Wszystko na sztukę."

> [...]
> obrazem przypomina nawracające infekcję (pragnę dodać, że ujemne
> testy alergiczne skórne nie wykluczają astmy oskrzelowej).

Moze ma, a moze nie. Nie ma prawa eksperymentowac na dziecku. Nie zlecil
przeciez wczesniej zadnych badan.

> Wniosek z tego jest taki. Trzeba po prostu pytać lekarza, pytać
> i jeszcze raz pytać bo trudno jest ustalać leczenie bez badania
> dziecka przez internet.

Przeciez Mago dlatego wlasnie szukala (i znalazla) innego lekarza.

Iwona
//Zly to lekarz, ktory stosuje lekarstwo gorsze od samej choroby.//
- Sofokles
www.kociszce.ao.pl

25. Data: 2007-10-03 16:53:51

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maga wrote:

włos się jeży

prywatyzacja, prywatyzacja, jeszcze raz prywatyzacja. Precz z socjalizmem!

(sorki że nie na temat, ale jak czytam o takich "lekarzach" to mnie coś
skręca)

--
www.vegie.pl

26. Data: 2007-10-03 17:07:00

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 3 Oct 2007, Maga wrote:

> Pytasz o dodatkowe badania? A gdzie tam.

gdzie mieszkacie?

P.

27. Data: 2007-10-03 17:07:45

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 3 Oct 2007, tomek wilicki wrote:

> prywatyzacja, prywatyzacja, jeszcze raz prywatyzacja. Precz z socjalizmem!

wiesz, z tym się zgadzam. Pracuję w szpitalu niepublicznym i leczę
w niepublicznych przychodniach.

P.

28. Data: 2007-10-03 18:25:40

Od: "Maga" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" >

> gdzie mieszkacie?

A co tam - Szczytno.

> P.
> --
Agata

29. Data: 2007-10-03 18:32:10

Od: "Maga" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" >> prywatyzacja, prywatyzacja, jeszcze raz
prywatyzacja. Precz z socjalizmem!

> wiesz, z tym się zgadzam. Pracuję w szpitalu niepublicznym i leczę
> w niepublicznych przychodniach.
>
> P.

Jezus Maria... właśnie z przerażeniem odkryłam, że ta przychodnia w której
leczę Macka też jest niepubliczna.....
Nie wygląda....
pozdrawiam
Agata

30. Data: 2007-10-03 18:50:53

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maga" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

> Jezus Maria... właśnie z przerażeniem odkryłam, że ta przychodnia w której
> [...]
Bo zostala mentalnosc(?) publicznych... Polsce trzeba lat na normalnosc.

Iwona
//Zly to lekarz, ktory stosuje lekarstwo gorsze od samej choroby.//
- Sofokles
www.kociszce.ao.pl

Wygląd ranki pooperacyjnej?
640 lekarzy wymówiło umowy w całym kraju
Angiografia fluoresceinowa
Tomografia
Jak się odwołać od tego pisma