Encorton dla dziecka często chorującego na

51. Data: 2007-10-06 06:50:02

Temat: Re: Encorton dla dziecka często chorującego na
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 5 Oct 2007, Janusz Kornaga wrote:

> Ryzyko jest spore przy przewlekłej, długotrwałej kortykoterapii. Zażywanie
> niewielkich dawek Encortonu przez kilka dni raczej nie powoduje dużego
> zagrożenia działań niepożądanych.

raczej też powoduje. Ta dyskusja była prowadzona w literaturze naukowej
pod koniec lat dziewięćdziesiątych i stwierdzono na podstawie EMB niestety
większy odsetek powikłań (sepsy) i zgonów u pacjentów z zapaleniem płuc, u
których rutynowo stosowano sterydy. Na tej podstawie w standardach
postępowania nie zaleca się rutynowego stosowania sterydów doustnych lub
dożylnych w infekcjach w tym w zapaleniach płuc bez objawów spastycznych.
Inna sprawa jeśli mamy oczywiście do czynianie z zaostrzeniem
astmy lub przewlekłej obturacyjnej choroby płucnej, gdzie takie
wskazania są ale łącznie z antybiotykiem

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

52. Data: 2007-10-06 12:00:03

Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Sat, 6 Oct 2007 08:28:05 +0200 wiedźmin zdziwił się nieco,
gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast rzucić mu
się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Piotr Kasztelowicz, a
następnie wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> no ale medycyna nie polega na "spektakularnych sukcesach"

Ja to wiem, Ty to wiesz....

> a i lekarz
> weterynarii, gdy nasza kotka chorowała i to dość poważnie nie dawał
> jej sterydów

Wiec z duza doza prawdopodobienstwa miales dobrego lekarza.
Niestety - nawet w fachowych pismach weterynaryjnych mozna spotkac artykuly
ktore mowia ze dobrze jest zwierzeciu podac steryd lub lek przeciwbolowy
(!) bo wlasciciel zobaczy ewidentna poprawe po wizycie u tego lekara i to
go przy nim zatrzyma i zwiekszy wiarygodnosc.
Taka forma autopromocji.
Przykre to :(

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

53. Data: 2007-10-22 15:24:41

Od: "Maga" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maga wrote:

> teraz ...
>
> P.

Witam ponownie.
Długo nakolejną infekcję czekać nie musiałam. Tydzień przedszkola i....
ponownie infekcja.
Dzisiaj odebrałam wynik wymazu z gardła: haemophilus parainfluenzae, wzrost
skąpy.
Umówiłam się na jutro na wizytę lekarza, który nas wreszcie dobrze
pokieruje... mam nadzieje.
Byłabym wdzięczna za informacje co to za bakteria...
Pozdrawiam
Agata

Wygląd ranki pooperacyjnej?
640 lekarzy wymówiło umowy w całym kraju
Angiografia fluoresceinowa
Tomografia
Jak się odwołać od tego pisma