Endoproteza stawu biodrowego - prośba!

1. Data: 2001-04-19 18:05:41

Temat: Endoproteza stawu biodrowego - prośba!
Od: "markop" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Prawdopodobnie czeka mnie operacja wstawienia endoprotezy stawu
biodrowego. Czy ktoś może mi coś powiedzieć na jej temat?
Czy robi się ją w ramach Kasy Chorych? Ile kosztuje taka proteza?
Jakie znieczulenie? Czy jest bezpieczna? Jak długo trwa rehabilitacja?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam.
markop.

2. Data: 2001-04-19 21:11:01

Temat: Re: Endoproteza stawu biodrowego - prośba!
Od: "Blade Runner" <B...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj
Z tego co wiem i widze w miejscu gdzie pracuje kasa chorych refunduje pelna
wartosc endoprotezy (EP), jednak oddzialy maja ustalony pewien limit kosztow
przeznaczonych na EP. Innymi slowy pacjent nie placi nic, ale oddzial ma
pewne ograniczenia ilosciowe. W innych miejscach i kasach moze byc inaczej.
Ogolnie mowiac zwykle popyt jest wiekszy niz podaz, z czego wynika czas
oczekiwania i niekiedy dodatkowe koszty. Co do kosztow bezwzglednych - ceny
EP sa bardzo rozne. Od 2,5 tys pln do gdzies kolo 50 tys. I nie znaczy to
wcale, ze te drozsze koniecznie musza byc lepsze. Inna sprawa - nizszej
polki tez nie zalecalbym. Znieczulenie - zwykle "w kręgoslup"
zewnatrzoponowe lub podpajeczynowkowe, niekiedy (rzadziej) ogolne. Zobacz
moja odpowiedz na pytanie Agnieszki Szalewskiej. Bezpieczenstwo...
Srodoperacyjne jest niewielkie i zalezne zwykle od ogolnego stanu zdrowia.
Kazda jednak EP w jakims stopniu sie zuzywa. Po kilku(nastu) latach
"uzytkowania" nalezy sie liczyc z mozliwoscia obluzowania komponent EP lub
innych cech jej zuzycia. A wszczepienie kolejnej protezy jest trudne
technicznie i obarczone nieco wiekszym ryzykiem powiklan i gorszych wynikow.
Jest to operacja, ktora w wielu przypadkach uwalnia od bolu i umozliwia
normalne funkcjonowanie. Normalne - czyli bez szalenstw. Nie napisales ile
masz lat. U mlodszych osob tj <60 lat wszczepia sie EP drozsze i lepsze,
zwykle bezcementowe - musza wystarczyc na dluzej. Rehabilitacja po operacji
i chodzenie o kulach rozpoczyna sie 2-3 dnia od operacji i trwa przynajmniej
kilka tygodni. Po tym czasie zwykle mozna chodzic bez kul (zalezy to tez od
rodzaju protezy)
Pozdrowienia
BR

3. Data: 2001-04-20 19:30:45

Od: "melon" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z takimi protezami jest jeszcze jeden problem: te gorsze, tzn. nie pokryte
specjalnymi powlokami rozpuszczaja sie uwalniajac do organizmu szkodliwe
pierwiastki. Jest to proces bardzo powolny, jednak przy dluzszym czasie
"uzywania" protezy jest to istotne.
Z tego co wiem to na Politechnice Lodzkiej (chyba Wydzial mechaniczny,
katedra inzynierii materialowej, albo jakos tak podobnie) zajmuja sie
pokrywaniem endoprotez warstwami diamentowymi zwiekszajacymi trwalosc
protezy (wieksza odpornosc na scieranie) i bedacymi bariera dla pierwiastkow
znajdujacych sie w stopie, z ktorego wykonana jest proteza.

4. Data: 2001-04-21 00:01:44

Temat: Odp: Endoproteza stawu biodrowego - prośba!
Od: "Damian Liśkiewicz" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc!
nie piszesz ile masz lat, a to istotne przy operacji tego typu.czy kasa
chorych refunduje takia operacje, tego nie wiem, koszt endoprotezy wacha sie
od1000 - 2000 zlotych, zalezy od materialu z jakiego jest zrobiony sztuczny
staw biodrowy, a jest ich kilka:cementowe- osadzane w kosci przy pomocy
cementu(ich zywotnosc wynosi od 10-15 lat). generalnie wszystkie endoprotezy
nie wytrzymaja dluzej niz 20 lat, na razie nie wiadomo co dalej bo az tak
dlugo nie sa jeszcze stosowane, wracajac do rodzajow: bezcementowe-miedzy
koscia a endoproteza nie ma spoiwa, ten typ czescie stosowany u osob
mlodych, hybrydy- jedna czesc (panewka)jest osadzana w cemencie a
druga(trzpien) osadzana jest w kosci bez spoiwa.
istnieje rowniez podzial ze wzgledu na czesci skladowe( za tym idzie
cena):polaczenie metal-metal(panewka-trzpien), masa plastyczna-metal, ze
wzgledu na sklad glowy trzpienia. pytasz o rehabilitacje, niestety jest ona
dosyc dluga i uciazliwa , poniewaz nie wolno kompletnie chodzic, by nie
doszlo do martwicy glowy kosci udowej, a co za tym idzie powiklan.
generalnie operacja nie jest grozna i w duzym stopniu ulatwia zycie ludziom,
ktorzy mieli roznego rodzaju problemy ze stawami(np.zwyrodnienia). nie wiem
na jakim tle jest u ciebie, lecz zycze powodzenia i powrotu do zdrowia.
Użytkownik markop <m...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3adf29d7$...@n...home.net.pl...

5. Data: 2001-04-21 10:06:20

Od: "Blade Runner" <B...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wybacz,
bzdury wypisujesz.

6. Data: 2001-04-23 09:30:35

Od: "dr_Teo/nie sam Teo :-\)" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> chorych refunduje takia operacje, tego nie wiem,
> koszt endoprotezy wacha sie od1000 - 2000 zlotych

bywaja znacznie drozsze

> nie wytrzymaja dluzej niz 20 lat, na razie nie wiadomo
> co dalej bo az tak dlugo nie sa jeszcze stosowane

czyli pierwsze byly stosowane w latach 80-tych :)))

Pozdrawiam dr Teo

7. Data: 2001-05-02 19:07:58

Od: "TWEEDY" <1...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Damian Liśkiewicz napisał(a) w wiadomości:
<9bqiek$i2a$1@news.intertele.pl>...

>. pytasz o rehabilitacje, niestety jest ona
>dosyc dluga i uciazliwa , poniewaz nie wolno kompletnie chodzic, by nie
>doszlo do martwicy glowy kosci udowej, a co za tym idzie powiklan.

Bzdura, bzdura i jeszcze raz bzdura. Gdyby nie znieczulenie pacjent mógłby
sam zejść ze stołu operacyjnego :-).
Sam pionizowałem pacjentkę w wieku ok 70 lat w trzeciej dobie po operacji.

W przypadku osób po alloplastyce stawu biodrowego. Bardzo ważne jest jak
najszybsza pionizacja i nauka chodzenia.

Pozdrawiam TWEEDY

{ Odpowiadajac usuń cyferki z mojego adresu }
{ Lub d...@i...pl }

recepty - ilu pacjentow umiera i za jaka cene ?
Seminarium nt. laserowej korekcji wad wzroku
pigułki + wit.C
co to jest nowotwór...
Badanie encefalograficzne