Epilepsja a krwiodawstwo.

1. Data: 2008-03-08 18:21:57

Temat: Epilepsja a krwiodawstwo.
Od: Raff <r...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,
Mam pytanie: dlaczego epilepsja nie pozwala być krwiodawcą? I czy
dotyczy to również szpiku kostnego - osoba po epilepsji nie może oddać
szpiku?
Pozdrawiam
Raff

2. Data: 2008-03-08 19:31:37

Temat: Re: Epilepsja a krwiodawstwo.
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 8 Mar 2008, Raff wrote:

> Mam pytanie: dlaczego epilepsja nie pozwala być krwiodawcą? I czy
> dotyczy to również szpiku kostnego - osoba po epilepsji nie może oddać

hm, co stałoby się gdyby podczas pobierania szpitku doszło do ataku?

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

3. Data: 2008-03-08 20:10:13

Od: Raff <r...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz pisze:

> hm, co stałoby się gdyby podczas pobierania szpitku doszło do ataku?

Czy to jedyny powód? Bezpieczeństwo oddającego? Bp jeśli ktoś nie miał
napadu od 8 lat to trudno powiedzieć, że jest chory. Ale ok, czyli
chodzi tylko o możliwość wystąpienia napadu podczas zabiegu oddania?

4. Data: 2008-03-08 20:38:19

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 8 Mar 2008, Raff wrote:

> Czy to jedyny powód? Bezpieczeństwo oddającego? Bp jeśli ktoś nie miał
> napadu od 8 lat to trudno powiedzieć, że jest chory. Ale ok, czyli
> chodzi tylko o możliwość wystąpienia napadu podczas zabiegu oddania?

jesli nie miał napadu przez 8 lat i nie bierze leków - to w zasadzie
trudno powiedzieć, że choruje na "czynną" padaczkę. Przyznam, że nie
wiem dlaczego krwiodawca nie może być chorym na padaczkę - może są
doniesienia Evidence Based Medicine, które wskazują, że może
to sprzyjać nawrotom a może jest to problem związany z aspektem
prawnym

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz
http://www.am.torun.pl
http://medycyna-i-filozofia.blog.onet.pl/
PGP Key IDs: DH/DSS:0xF3EED8AF

kiedy probiotyk
[Szukam][Kraków] ortopeda sportowy, kolano
Okulista Lublin
Dziecko bol w klatce
Problemy dzikusów