Etyczne, czy nie etyczne?

1. Data: 2001-02-19 21:43:59

Temat: Etyczne, czy nie etyczne?
Od: "Zbigniew Rzońca" <z...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Jestem dziennikarzem. bardzo zależy mi na opinii lekarzy. Otóż w jednym ze
szpitali pracuje anestezjolog, której syn prowadzi oddalony od tegoż
szpitala o 100 metrów zakład pogrzebowy. Czy Państwa zdaniem wszystko jest
tutaj w porządku?
W tym samym szpitalu pracuje pielęgniarka, której syn prowadzi inny zakład
pogrzebowy - oddalony od tegoż szpitala o jakiś kilometr (ta sama
dzielnica). Czy tutaj również wszystko jest w porządku?
Pozdrawiam, Zbyszek

2. Data: 2001-02-19 21:58:34

Temat: Re: Etyczne, czy nie etyczne?
Od: p...@b...gnet.pl (PiotrMx) szukaj wiadomości tego autora

[...]

Lekarz ma z reguły większą siłę przebicia. Myślę, że syn pielęgniarki nigdy
nie dostałby zgody na otwarcie zakładu bliżej położonego od szpitala niż
zakład syna lekarza. Sądzę, że odpowiedź ta jest satysfakcjonująca.:-))

Pozdrawiam

Piotr Maksymowicz
p...@b...gnet.pl

--
Prezentacja oferty i sprzedaz produktow Twojej firmy w Centrum e-biznesu
teraz za niecala zlotowke dziennie!

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.sci.medycyna

3. Data: 2001-02-19 22:10:49

Od: "Zbigniew Rzońca" <z...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie dostałby zgody na otwarcie zakładu bliżej położonego od szpitala niż
> zakład syna lekarza. Sądzę, że odpowiedź ta jest satysfakcjonująca.:-))

Wyszedł z tego niezły dowcip:)))
Ale sprawa jest poważna. Tak przynajmniej mi się wydaje. Środowisko
lekarskie, z którym rozmawiałem (komisja etyki izby lekarskiej, dyrekcja
szpitala, kasa chorych...) podzielilo się na dwa obozy. Co ciekawe...im
dalej od szpitala tym większe zrozumienie dla lekarki i pielęgniarki!
Pozdrawiam również, Zbyszek

4. Data: 2001-02-20 00:24:08

Temat: Odp: Etyczne, czy nie etyczne?
Od: "priv6.onet.pl" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja uwazam ze jest to etyczne. dlatego ze nie mozna od razu zakladac ze
czlonkowie rodziny beda usmiercac pacjentow po to aby te zaklady pogrzebowe
mialy co robic . Tak nie mozna rozumowac bo wtedy bedziemy sie zastanawiac
czy syn blacharza moze miec samochod. Bo jezeli bedzie mial to moze znalesc
skrzyzowanie na ktorym bedzie czatowal na takch co nie uwazaja na znaki i
bedzie czekal na ich blad . Beda wtedy wypadki i tatus zarobi. Ja uwazam ze
to jest bledne rozumowanie. A poza tym postawie jeszcze jedno pytanie do
tego Czy spoleczenstwo polskie jest etyczne pozwalajac zarabiac
pielegniarkom i lekarzom po 700 zł do reki. Zaraz odezwa sie glosy ze
lekarze biroa lapowki i pracuja prywatnie wiec zarabiaja lepiej .Ale tak nie
powinno byc bo powinno sie miec jedna prace z ktorej mozna by wyzyc. Tak
wiec jeszcze raz jakie jest zdanie pana dziennikarza na temat etycznosci
naszego spoleczenstwa. Bo moje jest takie ze spoleczenstwo jest nieetyczne w
stosunku do personelu bialego stad personel bialy nie musi byc etyczny
wzgledem spoleczenstwa.

Pozdrawiam

doctore
Użytkownik Zbigniew Rzońca <z...@s...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:96s5l9$oor$...@o...ict.pwr.wroc.pl...

5. Data: 2001-02-20 00:25:31

Od: "priv6.onet.pl" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A proppo kasa chorych jest najmniej etyczna instytucja wiec jej zdanie
wogole nie ma znaczneia i prosze takic hprzykaldow nie przytaczac

docotore

6. Data: 2001-02-20 01:31:59

Od: "Piotr Sowa" <n...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbigniew Rzońca napisał(a) w wiadomości:
<96s430$mrm$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl>...
>Witam!
Zastanowmy sie najpierw nad etycznymi aspektami prowadzenia duuuuzych firm
przez malzonkow i rodzine czolowych politykow - a dopiero potem zajmijmy sie
maluczkimi - afer w elitach wladzy jest duzo , a szary czlowieczek prubujacy
cos dorobic jest od dawna scigany przez rzadnych sensacyjek pismakow
Poddam Panu , panie Rzonca nastepujacy temat :
CPN dochod roczny 500 mld PLN
Petrochemia roczny dochod 700 mld PLN
Po polaczeniu PKN Orlen - no prosze zgadnac - 700 !!!!!
A gdzie do piiiiiiiiii podzialo sie 500 mld PLN , bo z pewnoscia nie poszly
na restrukturyzacje polaczonych firm , ale do kieszeni piiiiiiiiiieprzonych
ssssssssssssskurwysynow z zarzadu , albo innych " decydentow "
To sa MOJE pieniadze i jakis bubek z szeregow partyjnych wlasnie buduje za
nie wille na Mazurach - a mnie karza czekac cierpliwie na prace za 800 zl po
6-ciu latach studiow i rocznym stazu !

Jak to sie ma do zakladu pogrzebowego o rocznych dochodach 100 tys PLN ? he
?
Wyglada na to , ze szuka Pan dziury tam gdzie jej nie ma , bo prywatna
inicjatywa rodziny marnej
( z przeproszeniem - moja matka jest pielegniarka ) pielegniarki jest w
centrum zainteresowania tej dodatkowej wladzy , a zabierzcie sie do cholery
do odpowiedzialnej przcy , ksztaltujecie opinie 40 mln ludzi - nie dociera
?!!!!
Moze zmiana zawodu na pielegniarke zadziala - no przecierz one moga dorobic
!!!!
Jestem tak wzburzony panskim TVNowskim podejsciem , ze wole przestac ogladac
te wypociny z gatunku Big Brother !!!
Degrengolada i upadek swiadomosci rangi swojej profesji
Niech Pan sie nie obraza - takie oto nastroje panuja w moim srodowisku i
wyczekuje od odpowiedzialnych ludzi ( mam nadzieje i Pana ) rozwaznych
decyzji

Poziom frustracji siega szczytu i nie zawaham sie podniesc reki na
pseudopatriotycznych uzurpatorow " Sierpnia"
Taka oto grozba koncze ten pelen goryczy post
Piotr Sowa

7. Data: 2001-02-20 07:27:37

Od: "priv6.onet.pl" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Sowa <n...@f...polbox.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:96shat$7qq$...@n...tpi.pl...

> [...]
> Piotr Sowa
>
> Wpelni zgadzam sie z Panem Piotrem ale musze tylko dodac ze nie tylko
uzurpatorzy Sierpnia są winni ale tez i SLD i PSL bo kiedy rzadzili nie
zrobili nic dla środowiska medycznego a rozwiazania proponowane przez SLD po
wyborach prowadza do uwłaszczenia dzialaczy teh partii i przejecia pod swoje
prywatne skrzydla szpitali i przychodni i oczywiscie do dalszego wyzysku
personelu bialego. A przeciez za kilka lat pojawi sie problem niedostatku
kadr medycznych. Najpierw bedzie brakowalo pielegniarek bo mlode uciekaja z
zawodu i sie do tego nie garna. A nastepnie lekarzy. Najlepsi odchodza od
zawodu znajdujac prace zupelnie gdzie indziej. W moim srodowisku odchodza
ludzie wuksztalceni z doktoratami a zostaja nieudacznicy. Za 10 lat bedzie
strach pojsc do doktora.

Doctore

8. Data: 2001-02-20 16:03:19

Od: "Zbigniew Rzońca" <z...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zastanowmy sie najpierw nad etycznymi aspektami prowadzenia duuuuzych firm

Mówi Pan: A u was biją Murzynów! Proszę się zająć ttym, a nie tym...
ja prosiłem tylko o chwilę refleksji, a "dostałem" w nos. To śmieszne i na
poziomie małego Jasia.
Zbyszek

9. Data: 2001-02-20 17:52:02

Od: Wladyslaw Gawel <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Zbigniew Rzońca" wrote:

> Mówi Pan: A u was biją Murzynów! Proszę się zająć ttym, a nie tym...
> ja prosiłem tylko o chwilę refleksji, a "dostałem" w nos. To śmieszne i na
> poziomie małego Jasia.
> Zbyszek
Jakiej refleksji??
Co z tego , ze syn ma zaklad pogrzebowy.
A moze jeszcze brat jest ksiedzem w tej samej parafii a szwagierka ma
kwiaciarnie ?
Niech Pan poszuka szerzej , moze to jest WIELKA RODZINNA ZMOWA ?
czy jest pan w stanie wskazac jaki artykul Kodeksu Etyki Lekarskiej
narusza fakt prowadzenia jakiegokolwiek interesu przez rodzine lekarza?
Szukasz Pan Panie Redachtorze taniej sensacyjki ot co.
Zrealizuj Pan moze material o tym dlaczego minister przesuwa termin
wprowadzenia nowych recept do konca maja- ale moze to za nudne opisywac
niedolestwo administracji?
W.Gawel

10. Data: 2001-02-20 18:43:08

Od: "Zbigniew Rzońca" <z...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szukasz Pan

Powiem jeszcze raz, tym razem dobitniej - jest Pan chamem.
Miałem dobre intencje, ale widzę, że macie Państwo - przynajmniej kilka
osób - niezmącony spokój ducha. Żałosne to.
Zbigniew Rzońca

> Zrealizuj Pan moze material o tym dlaczego minister przesuwa termin
> wprowadzenia nowych recept

Sam se Pan zrealizuj
:O

tabletki antykoncepcyjne - jeden dzien za wczesnie
gastroskopia u dziecka
pasty wybielajace
__Przyda się!!!!!!
Koniec z nadwagą.