Eukaliptus.

1. Data: 2006-02-28 17:24:39

Temat: Eukaliptus.
Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaki błąd robie w utrzymaniu tej rośliny ,
dwa podejścia i nieudane(-:
Latem pięknie rośnie nawet do 2 m,
przez zimę ładnie się trzyma ,
wiosną momentalnie usycha(-:
Czy macie doświadcznie ?
mam zamiar ponowić próbę.

Pozdrawiam TeresaR

2. Data: 2006-03-01 02:51:54

Temat: Re: Eukaliptus.
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Teresa" <t...@o...pl> wrote in message

> Jaki błąd robie w utrzymaniu tej rośliny ,
> dwa podejścia i nieudane(-:

E. gunnii? Chetnie czytam o wszelkich takich probach :)

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2006-03-01 03:29:09

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Teresa wrote:
> Jaki błąd robie w utrzymaniu tej rośliny ,
> dwa podejścia i nieudane(-:

Nie widze zadnych sugestii, wiec moze sprobuje:
niewlasciwy kontynent?

Czy w Europie gdzies rosna eukaliptusy? Oczywiscie rosna
w Australii, duzo ich tez w Kalifornii. A gdzie jeszcze?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2006-03-01 06:49:57

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> wrote in news:9y8Nf.183214
$P...@t...ohiordc.rr.com:

> Nie widze zadnych sugestii, wiec moze sprobuje:
> niewlasciwy kontynent?

> Czy w Europie gdzies rosna eukaliptusy? Oczywiscie rosna
> w Australii, duzo ich tez w Kalifornii. A gdzie jeszcze?

Tak, np. w Grecji zaczyna sie z tego robic jakas mania. Maja sie tam
calkiem dobrze. To samo w Anglii, ale tam na razie tylko w celach
ozdobnych. Fajnie wyglada, jak zaczynaja kwitnac w pazdzierniku :-)
Przypuszczam, ze w innych cieplych tez, ale w tych dwoch widzialam na
wlasna galke.
A poza tym byc moze jeszcze rosnie u mnie, ale to sie okaze, jak snieg
zejdzie i rozmarznie...
Pozdrowienia - Ewa

5. Data: 2006-03-01 06:52:53

Od: "Elzbieta Berlicka" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jaki błąd robie w utrzymaniu tej rośliny ,
> dwa podejścia i nieudane(-:
> Latem pięknie rośnie nawet do 2 m,
> przez zimę ładnie się trzyma ,
> wiosną momentalnie usycha(-:
> Czy macie doświadcznie ?
> mam zamiar ponowić próbę.
>
> Pozdrawiam TeresaR

Witam!
Eukaliptus lubi zimować w pomieszczeniu jasnym w temperaturze 2-10 st C..Moze
masz za ciepło dla niego?
Nawozi sie tylko okazjonalnie , aby nie przyspieszać wzrostu .Nie lubią tez
przesuszenia bryły korzeniowej , bo prowadzi to do nieodwracalnych uszkodzeń lisci.
Lubi miekka wodę.
Pozdrawiam , Elzbieta

6. Data: 2006-03-01 09:10:07

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

8...

?

> [...]
> wlasna galke.
> A poza tym byc moze jeszcze rosnie u mnie, ale to sie okaze, jak snieg

Czy mam rozumieć że uprawiasz w gruncie?
Moje trzymałam w donicacdh i zimwanie w domu.

Pozdrawiam TeresaR

7. Data: 2006-03-01 09:13:27

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elzbieta Berlicka" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> tez
> przesuszenia bryły korzeniowej , bo prowadzi to do nieodwracalnych

Robiłam wszystko tak jak piszesz,a mimo to luty- marzec i wypadał mi(-:
Ile lat ma Twój okaz ?

Pozdrawiam TeresaR

8. Data: 2006-03-01 09:44:47

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wlasna galke.
> A poza tym byc moze jeszcze rosnie u mnie, ale to sie okaze, jak snieg

Jeszcze u mnie przezimował pod okryciem E.pauciflora niphophila.
Ale zima wraca, więc nie wiadomo co z niego zostanie.
Pozdrawiam.Mirzan

9. Data: 2006-03-01 10:01:56

Od: "Kronopio" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Teresa" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> Jaki błąd robie w utrzymaniu tej rośliny ,
> dwa podejścia i nieudane(-:
> Latem pięknie rośnie nawet do 2 m,
> przez zimę ładnie się trzyma ,
> wiosną momentalnie usycha(-:
> Czy macie doświadcznie ?
> mam zamiar ponowić próbę.
>
> Pozdrawiam TeresaR

E.gunnii przetrwał u mnie, posadzony do gruntu i nie okryty, pod śniegiem
dwa sezony, ponad śniegiem przemarzał, ale ładnie odbijał z tego co zostało.
Potem poszedł w dobre ręce w cieplejsze rejony kraju i dalszych doświadczeń
nie mam.

Pozdrawiam
Teresa

10. Data: 2006-03-01 15:16:43

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Teresa" <t...@o...pl> wrote in

> Czy mam rozumieć że uprawiasz w gruncie?

No :-)
Poza gruntem zewnetrznym uprawiam tylko oliwke i laur, bo jeszcze sa male i
chce mi sie nosic. Mam E. gunii, ub. zime przetrwal bardzo ladnie, ale po
tej to nie wiem, czy to przejscie w dobre rece i cieplejszy rejon, jak to
ladnie Kronopio ujela, wyjda mu na zdrowie..
Pozdrowienia - Ewa

Trawniki
Uprawa roslin w zamknietych pojemnikach szklanych -> nazwa?
Czerwone światło dla sałaty :-)
Ja w zwiazku z mrozami na lato.
Citronella