Farsz do pierogow

następny post »
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
From: cef <c...@i...pl>
Subject: Farsz do pierogow
Date: Sat, 19 Dec 2020 14:09:15 +0100

Dlaczego farsz do pierogów z kapustą i grzybami
nie przewiduje elementu wiążącego czyli np jajka lub czegoś innego?
Próbowałem do zesmażenia cebulki użyć masła, żeby może
jak farsz poleżakuje w lodówce, to będzie bardziej zbity,
ale tego tłuszczu jest zbyt mało, żeby decydował o konsystencji.
Przejrzałem internet pod tym kątem i raczej opcje idą
w kierunku nawet krojenia kapusty i grzybów
(a nie przekręcania przez maszynkę) co daje konsystencję
taką nietechnologiczną, niewygodną do porcjowania czy nakładania.
Albo trudno uformować porcję do zamknięcia w krążku ciasta,
albo się rozsypuje albo drobnica lepi się do palców i utrudnia klejenie
ciasta.
Jak sobie z tym radzicie? Czy może tak jak u mnie: robi się te pierogi z
powodu
ich nietechnologiczności raz do roku.