Filtry do wody i wkład zmiekczający

1. Data: 2008-10-11 11:22:21

Temat: Filtry do wody i wkład zmiekczający
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szybkie pytanie mam do grupy: jest trzystopniowy filtr do wody:
filtr mechaniczny, węglowy oraz stopień zmiękczający wodę.
Pytanie: w którym miejscu powinien być zamontowany wkład
zmiękczający? Na końcu, czy pośrodku?

J.

2. Data: 2008-10-11 12:14:08

Temat: Re: Filtry do wody i wkład zmiekczający
Od: pbas <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mechaniczny, węglowy oraz stopień zmiękczający wodę. Pytanie: w którym
> miejscu powinien być zamontowany wkład zmiękczający? Na końcu, czy

Wkład zmiękczający wodę umieść w środkowej obudowie.

Pozdrawiam, Piotr

--
Filtry do wody: www.woda.com.pl
Informacje o uzdatnianiu wody: www.aquafiltr.pl

3. Data: 2008-10-11 12:40:23

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

pbas <p...@p...onet.pl> wrote:

> Wkład zmiękczający wodę umieść w środkowej obudowie.

Witam, dziękuję za szybka odpowiedź, od razu jeszcze jedno
pytanie: w instrukcji wkładu piszą o bezwzględnej konieczności
ośmiogodzinnego namaczania wkładu zmiękczającego przed
zamontowaniem. Konieczność rozumiem, zastanawia mnie natomiast
metoda: czy faktycznie muszę go namaczać w osobnym naczyniu
(dlaczego?), czy wystarczy, jeśli go np. zamontuję w docelowym
miejscu wieczorem, przepłuczę wodą, zostawię na noc (wtedy będzie
się te 8 godzin moczył), a rano na 10 minut puszczę wodę?

J.

4. Data: 2008-10-11 13:07:03

Od: pbas <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam, dziękuję za szybka odpowiedź, od razu jeszcze jedno pytanie: w
> instrukcji wkładu piszą o bezwzględnej konieczności ośmiogodzinnego
> namaczania wkładu zmiękczającego przed zamontowaniem.

Nie wiem jakiego wkładu używasz, ale jeżeli jest to np wkład FCCST firmy
Aquafilter (dostępny w marketach budowlanych) to nie ma najmniejszej
potrzeby przeprowadzania takiej procedury (to samo złoże - jonit - jest
używanie w centralnych zmiękczaczach wody i pracuje "od strzału").

> czy wystarczy, jeśli go np.
> zamontuję w docelowym miejscu wieczorem, przepłuczę wodą, zostawię na
> noc (wtedy będzie się te 8 godzin moczył), a rano na 10 minut puszczę wodę?

Zdecydowanie, Twoje rozwiązanie jest wystarczające.

Namaczanie jest istotne nie dla wkładu zmiękczającego, ale dla wkładu z
węglem aktywowanym. Chociaż tak naprawdę, namaczanie wkładu węglowego w
wiadrze z wodą czy też czymś podobnym, nie ma sensu - grawitacyjnie woda
nie jest w stanie spenetrować całego złoża. Sensowne jest zalanie
wkładów już zamontowanych w obudowach (wodą pod ciśnieniem z instalacji)
i pozostawienie ich na kilka godzin, aby węgiel aktywowany osiągnął
pełną sprawność adsorpcji.

Pozdrawiam, Piotr

5. Data: 2008-10-11 19:50:51

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

pbas <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> złoże
> - jonit - jest używanie w centralnych zmiękczaczach wody i

Tak, to jest właśnie FCCST prod. Aquafilter i na jego opakowaniu
właśnie piszą o "bezwzględnej konieczności", też mnie to
zdziwiło, dlatego pytam. Być może formułka jest na wszystkich
filtrach jak leci stosowana i tyle :-)

J.

dom na podmoklej dzialce
Borowiki na balkonie - howto