Fitness 50 up :-)

następny post »
Data: 2012-05-02 21:32:01
Temat: Fitness 50 up :-)
Od: Ikselka <i...@g...pl>

"Dużo mówi się obecnie o aktywności ludzi po 50. roku życia.
Czym różni zestaw ćwiczeń dla tej grupy wiekowej?
Jaka jest średnia wiekowa osób aktywnie uczestniczących w zajęciach
fitnessowych?
Wiek tylko pozornie świadczy o sprawności człowieka.
Myślę, a przynajmniej chcę wierzyć w to, że 50 lat to wspaniały wiek,
w którym jeszcze można robić wszystko.
Przesunęłabym więc tę granicę przynajmniej o 20 lat. W założeniach
swoich fitness jest dla wszystkich, pod warunkiem, że dopisuje
człowiekowi zdrowie. Nowe trendy, które pojawiły się w fitnessie
ostatnio i nawiązują do technik stosowanych w rehabilitacji
niekoniecznie nadają się dla seniorów.
Z kolei nie możemy eksperymentować na tej grupie wiekowej proponując
hilo i męczące TBC, albo step. Zajęcia z grupami zaawansowanymi
wiekowo, powinien prowadzić instruktor odpowiedzialny i wykształcony,
taki,
który potrafi dostosować strukturę i tempo lekcji do możliwości
uczestników zajęć. O pięćdziesięciolatków bym się nie martwiła.
Często dystansują trzydziestolatków. Na moim hilo we francuskim klubie
ćwiczyły kobiety w różnym wieku, od 16 do 65 lat. Do finału
profesjonalnego maratonu fitness w Lyonie, który wygrałam mając 41
lat,
dotarła moja 55 letnia klientka, pozostawiając za sobą ponad 200 osób,
w tym większość instruktorów. Myślę jednak, że w pewnym wieku
i ja zeskoczę ze sceny i dla podtrzymania sprawności w celu przejścia
bez pomocy przez ulicę, zadowolę się ćwiczeniami dla seniorów,
przy spokojnej muzyce i w pozycjach odciążających stawy.
Ale nastąpi to za jakieś 20 lat. Na razie jako zdrowa 50-latka wolę
zamęczać moim hilo o 30 lat młodszych od siebie."

http://www.moda.com.pl/uroda/moda/ludzie_mody/15530/
Fitness___gwarancja_zdrowia__sprawnosci_i_wiecznej_m
lodosci/

Artykuł ciekawy, polecam.