Fluor i kamien

1. Data: 2003-09-30 08:06:29

Temat: Fluor i kamien
Od: Boban <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy zaobserwował ktoś związek międzu tytułowymi? Mój syn dostaje
Zymafluor ju z od ponad roku i na górnych jedynkach osadza mu się
sporo kamienia. Sam nie jest w stanie tego dobrze wyszczotkować (ma 4
lata) i dopiero solidne wyszczotkownie w moim wykonaniu pomaga. W
jakiejś gazecie lub czasopiśmie (Samo Zdrowie chyba) wyczytałem, że
przyczyną osadzania się kamienia może być nadmiar fluoru.

2. Data: 2003-10-01 19:51:11

Temat: Re: Fluor i kamien
Od: ">Krzychu<" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pozdrawiam.
raczej nie należy przesadzać z Fluorem, jego nadmiar podziała w złym
kierunku powodując białe plamy podatne na próchnicę (fluoroza zębów).
Oczywiście zębów stałych.
Krzych

3. Data: 2003-10-01 22:22:32

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:3...@p...onet.pl,
Boban <t...@p...onet.pl> zostało napisane:

> [...]
> jakiejś gazecie lub czasopiśmie (Samo Zdrowie chyba) wyczytałem, że
> przyczyną osadzania się kamienia może być nadmiar fluoru.

a czy nie jest tak, ze zwiazki fluoru sa z reguly zwiazkami o charakterze
kwasnym, a kamien osadza sie raczej w odczynie zasadowym?

aha - i glowna przyczyna osadzania sie kamienia jest niezadowalajaca
higiena. li i jedynie. bajki o tym jak to wujek ma taka sline ze kamien na
zebach mu sie robi po tygodniu od skalingu mozna sobie odpuscic. szczotka,
nitka dent i higienizujemy sie :))

--
Adam gg# 402495
_________

4. Data: 2003-10-04 16:09:25

Od: "Karolina Ryś" <k...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Najlepiej jeśli 4 letniemu dziecku to właśnie rodzice myją zęby
(przynajmniej wieczorem po ostatnim posiłku),
bo samo mimo chęci jeszcze nie ma możliwości wyszczotkować zęby
prawidłowo.Kamień nazębny powstaje wskutek mineralizacji płytki nazębnej
,jeśli powstaje u małego dziecka to dobrze byłoby skonsultować małego
pacjenta z lekarzem pedodontą(specjalistą stomatologii wieku rozwojowego).
Usunie złogi profesjonalnie i dobierze właściwe zabiegi higieniczne i dietę
do potrzeb pacjenta.
Pozdrawiam
Karolina
Użytkownik "Boban" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jakiejś gazecie lub czasopiśmie (Samo Zdrowie chyba) wyczytałem, że
> przyczyną osadzania się kamienia może być nadmiar fluoru.

Flukonazol i szczepionka przeciw tężcowi
krwawienie wywołane pobraniem cytologii ?
Brak przeciwskazan do studiowania - Badania
Ciąża i alergia
Gdzie wedruja recepty ?