Fruktoza i melasa trzcinowa zamiast klasycznego cukru

1. Data: 2009-07-04 19:22:50

Temat: Fruktoza i melasa trzcinowa zamiast klasycznego cukru
Od: "Magda Dizzo" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani, co myślicie o znacznym ograniczeniu spożywania zwykłego cukru
(sacharozy) na rzecz fruktozy i melasy trzcinowej - dostępnych na polskim
rynku. Moja córka (24 lata) wymyśliła sobie coś takiego, bo faktycznie sporo
cukru używa chociażby do owoców (truskawki, jagody, pożeczki). Czy Waszym
zdaniem taka zamiana jest zdrowsza? I co myślicie w ogóle o używaniu fruktozy
i melasy trzcinowej zamiast cukru na codzień? Magda Dizzo

2. Data: 2009-07-05 13:04:52

Od: games <g...@g...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magda Dizzo pisze:
> [...]
> zdaniem taka zamiana jest zdrowsza? I co myślicie w ogóle o używaniu fruktozy
> i melasy trzcinowej zamiast cukru na codzień? Magda Dizzo

Wszystko mozna jesc ale w granicach rozsadku, w jej przypadku raczej
zaczalbym slodzic zycie miodem ale naturalnym.

3. Data: 2009-07-06 10:58:52

Od: "KK" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

games <g...@g...home.pl> napisał(a):

> Wszystko mozna jesc ale w granicach rozsadku, w jej przypadku
> raczej zaczalbym slodzic zycie miodem ale naturalnym.

Miodem owoców nie posłodzisz... Fruktoza to cukier występujący
w owocach. Słodzenie fruktozą owoców ma pewien sens, ale trzeba
pamiętać, że to też jednak cukier. Melasa trzcinowa zawiera 50%
sacharozy, czyli tradycyjnego cukru. Jest nieco zdrowsza od
zwykłego cukru, ale nie należy przesadzać.
Ja polecam: do owoców fruktozę, do deserów (ciast) i herbat
melasę.

KK

4. Data: 2009-07-06 14:10:08

Od: Olleo <o...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

A jaki ona ma w tym cel?

Tak sie sklada, ze fruktoza zalewa watrobe (nie trafia do krwii) i
silnie pobudza szlaki syntez triglicerydow i cholesterolu. Nie jestem
po zywieniu czlowieka, nie jestem tez biochemikiem, ale mi to wyglada,
ze w przeciwienstwie do glukozy, nawet czesc fruktozy nie jest
zamieniana na glikogen i zuzywana do biezacych potrzeb, ale cala
syntezowana w triglicerydy i cholesterol, wiec z punktu widzenia diety
wyszczuplajacej nie jest to chyba zbyt dobre rozwiazanie.
--
Olleo

5. Data: 2009-07-06 14:25:20

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magda Dizzo wrote:

> [...]
> Waszym zdaniem taka zamiana jest zdrowsza? I co myślicie w ogóle o
> używaniu fruktozy i melasy trzcinowej zamiast cukru na codzień? Magda

jeśli dieta nie jest całkowicie pozbawiona miedzi, nic nie powinno się stać.
Co więcej, jest spora szansa że takie postępowanie uchroni przed rozwojem
cukrzycy (mówię cały czas o fruktozie, o cukrze trzcinowym niewiele wiem)

Miedź jest wykorzystywana w procesach przemiany fruktozy w wątrobie. W
przypadku diety skrajnie ubogiej w miedź, dochodzi po prostu do uszkodzenia
tego narządu na skutek przeciążenia.

6. Data: 2009-07-06 15:23:29

Od: "Pietruszka :)" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wątrobie. W przypadku diety skrajnie ubogiej w miedź,
> dochodzi po prostu do uszkodzenia tego narządu na skutek

No to nasuwa się od razu pytanie jakie pokarmy są bogate w
miedź, jakie warto spożywać, żeby organizmowi dostarczać dużo
tego pierwiastka? Jak zrozumiałem masz na myśli to, że ludzie
którzy jedzą bardzo dużo owoców - bo one są głównym źródłem
fruktozy - powinni jeść pokarmy bogate w miedź. Ale inni piszą,
że fruktoza źle działa na cholesterol, trójglicerydy a więc
na wątrobę. I zrozum teraz jak tu postępować.

Pietruszka :)

7. Data: 2009-07-06 16:52:18

Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> szukaj wiadomości tego autora

Órzytkownik "Magda Dizzo" napisał:
> [...]
> fruktozy
> i melasy trzcinowej zamiast cukru na codzień? Magda Dizzo

nie mam pojęcia o sposobie produkcji cukru trzcinowego, ale podejrzewam że
jest to podobna chemia jak w przypadku cukru buraczanego, więc ze zdrowiem
ma to pewnie mało wspulnego,
najlepszym naturalnym odpowiednikiem cukru jest naturalny miód (tylko nie
ten z chin), tylko pewnie nie każdemu on smakuje, ale czego to się dla
zdrowia nie robi:O)

8. Data: 2009-07-06 18:10:52

Od: Olleo <o...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> którzy jedzą bardzo dużo owoców - bo one są głównym źródłem
> fruktozy - powinni jeść pokarmy bogate w miedź.

Zajrzyj na wiki pod haslem 'miedź'. Calkiem normalne produkty, bym
rzekl. Jest tez o jej nadmiarze.
--
Olleo

Poszerzona przestrzeń podtwardówkowa u dziecka... :(
Pomiar temperatury pod pachą
Zokcor a Medargin
krople do oczu
mleko