Frytownica TEFAL FZ 7000 Actifry

1. Data: 2011-12-27 10:13:03

Temat: Frytownica TEFAL FZ 7000 Actifry
Od: Einstein <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Żona ma chęć zakupić Frytownicę TEFAL FZ 7000 Actifry. Mam pytanko do
użytkowników jak to jest z tą zaledwie jedną łyżką oleju do
przygotowania frytek? Mam dosyć tradycyjnych frytownic, gdzie trzeba lać
dużo oleju i po pewnym czasie padają rączki w koszykach, nie mówiąc już
o zapachach jakie powstają w kuchni.

2. Data: 2011-12-27 13:00:39

Temat: Re: Frytownica TEFAL FZ 7000 Actifry
Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest bardzo OK, przy większości gatunków frytek nie trzeba lać oleju/oliwy w
ogóle (!!).
Drobna wada, że szumi przy pracy (a to średnio 20-25 minut) no i dłużej trwa,
niż "zanurzeniowo".
Ale za to olej się nie starzeje i oczywiście w kuchni znacznie czyściej.
Co do smaku zdania mamy podzielone, ja wolę tradycyjnie z oleju, kobiety wolą
te "dietetyczne bez tłuszczu".

3. Data: 2011-12-27 13:09:50

Od: Einstein <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-27 14:00, _ąćęłńóśźż. pisze:
> [...]
> Co do smaku zdania mamy podzielone, ja wolę tradycyjnie z oleju, kobiety wolą

A jak ma się sprawa przy zwykłych ziemniakach co dopiero pokrojonych,
czy się nadają?

4. Data: 2011-12-27 17:48:23

Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak.
I w ogóle wiele rzeczy zaczniesz wrzucać, jak skrzydełka, kawałki karkówki,
kawałki boczku, gulasz, mrożone warzywa itp. :-)
To taki turbo-fan, tyle że z mieszadłem.
Czasem coś wysusza.
Nauczysz się.

-----

5. Data: 2011-12-28 05:41:55

Od: Einstein <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-27 18:48, _ąćęłńóśźż. pisze:
> [...]
> kawałki boczku, gulasz, mrożone warzywa itp. :-)
> To taki turbo-fan, tyle że z mieszadłem.

Dziękuję zatem wszystkim za wyczerpujące i konkretne odpowiedzi.

6. Data: 2012-01-18 23:54:18

Od: Karol Piotrowski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Dec 27 2011, 2:09 pm, Einstein <e...@g...pl> wrote:

> A jak ma się sprawa przy zwykłych ziemniakach co dopiero pokrojonych,
> czy się nadają?
>
> Pozdrawiam

Na pewno nie stworzysz w ten sposób frytek (bez głębokiego oleju to
będzie coś jak 'karkówka z grilla duszona') , co nie zmienia faktu,
że da to efekt czegoś smacznego. To urządzenie to takie połączenie
kombiwaru z frytownicą. Myślę, że krakowskim targiem można od czasu do
czasu tradycyjnie obsmażyć wstępnie świeże ziemniaki, po czym je
zamrozić (tak, jak przygotowuje się frytki tradycyjnie, do procesu ze
smażeniem dwa razy, te kupne frytki są już po pierwszym etapie -
wstępnym obsmażeniu), a takie 'domowe kupne frytki' wrzucać potem już
do tego małotłuszczowego programu - wyjdzie coś pomiędzy frytkami z
piekarnika a prawdziwymi;)

Karol Jan Piotrowski

Jak urządzić M2 - proszę o pomoc
Atomu nam nie wolno...