Fugi

1. Data: 2005-08-11 11:02:11

Temat: Fugi
Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ratunku,

mam w aneksie kuchennym białe kafelki (2 lata temu położone) i białe (a
raczej byłe białe fugi), czyszczę je co tydzień CIF-em, ale coś nie chcą się
rozjaśnić pozostając w mętnym szarawym odcieniu, boję się polać Domestosem,
a może niesłusznie? Czym czyścicie białe fugi nieco zabrudzone przez
poprzednich użytkowników?
Same kafelki się CIF-em doszorowały pierwsza klasa.
I czy te szare naloty mają coś wspólnego z tym, że to jest w części
kuchennej? (kuchenka elektryczna, jest okap z wyciągiem)

--
KingAM

"Pręgierzofilia - pewnie to. Tak zaraźliwa choroba , zarażenie grozi
poprzez wejscie na tą grupe, wejdziesz i już sie uzależniasz , i na dodatek
czytasz nie to, co widzisz" [P.W.]

2. Data: 2005-08-11 11:30:08

Temat: Re: Fugi
Od: "[edymon]" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-08-11 13:02 +0200, Użytkownik Kinga 'Słowotok' Macyszyn napisał :

> [...]
> rozjaśnić pozostając w mętnym szarawym odcieniu, boję się polać Domestosem,
> a może niesłusznie? Czym czyścicie białe fugi nieco zabrudzone przez

Moze cos z serii HG? Jakis Hagesan blekitny albo specjalny do fug?

> Same kafelki się CIF-em doszorowały pierwsza klasa.
> I czy te szare naloty mają coś wspólnego z tym, że to jest w części
> kuchennej? (kuchenka elektryczna, jest okap z wyciągiem)

Tluszcz osiada na kafelkach i lapie kurz. Stad osad.

Edytka [edymon]

"Niektórym ludziom należałoby wytoczyć proces myślenia"

3. Data: 2005-08-11 11:30:46

Temat: Re: Fugi [OT]
Od: "[edymon]" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-08-11 13:02 +0200, Użytkownik Kinga 'Słowotok' Macyszyn napisał :
> Ratunku,
A poza tym, czesc Kinga;-)))))

4. Data: 2005-08-11 11:35:32

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbiorczo na obydwa posty:
No hej hej :)

> Moze cos z serii HG? Jakis Hagesan blekitny albo specjalny do fug?
A to do dostania w każdem jednem markecie typu Leclerc, czy trzeba np. do
Leroy Merlin jechać?

> Tluszcz osiada na kafelkach i lapie kurz. Stad osad.
Dzięki. W sumie te fugi mi aż tak nie przeszkadzałam, bo żyłam w
przekonaniu, że były z natury takie szarawe albo że zszarzały i nic się nie
da zrobić dopóki nie pojechałam w odwiedziny do kogoś, kto miał białe
kafelki i białe fugi, wróciłam, popatrzyłam na moje i szlag mnie trafił. No.
I stąd ten post.

> "Niektórym ludziom należałoby wytoczyć proces myślenia"
Dobre :)

--
KingAM

"Lubisz spoglądać śmierci w oczy? - ożeń się"
[*tango*i*cash]

5. Data: 2005-08-11 11:39:17

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A poza tym, czesc Kinga;-)))))
:))

Znalazłam takie coś:

http://muratordom.pl/8605_271.htm

Wymieniać po 2 latach fugi to może bez przesady, ale wychodzi na to, że się
niepotrzebnie bałam Domestosa, skoro wśród środków do czysczenia wymieniają
Kreta.

6. Data: 2005-08-11 12:30:06

Od: "B." <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> niepotrzebnie bałam Domestosa, skoro wśród środków do czysczenia
> wymieniają Kreta.
czesc,

Jezeli faktycznie chcesz wyczyscic fugi to ani Kret ani Domestos. Obydwa
mają odczyn zasadowy i to nic nie pomoze na fugi (zabrudzenia fug).

Kup coś co się nazywa "Szop". Produkuje do chyba Atlas, więc powinnaś dostać
to w sklepach z kafelkami, fugami lub materiałami budowlanymi. To coś ma
odczyn silnie kwaśny (uwaga z używaniem). Zaopatrz się również w niewielki
pędzelek. Po potraktowaniu tym czymś, przemyj wiekszą ilością wody z
proszkiem do prania (lub innym detergentem).

Jeżeli płytki masz nie są szkliwione, to mocno uważaj.

G. (z konta B.)

7. Data: 2005-08-11 12:34:53

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niewielki pędzelek. Po potraktowaniu tym czymś, przemyj wiekszą ilością
> wody z proszkiem do prania (lub innym detergentem).
Dzięki. W LM na pewno powinno być.

> Jeżeli płytki masz nie są szkliwione, to mocno uważaj.
Hm. A jak to sprawdzić? O kafelkach mogę powiedzieć tylko tyle, że są a)
białe b) niewielkie c) występują często w katalogu Ikei (czy oni sprzedają
też kafelki?) d) mają wypukłą fakturę
Dokładnie wyglądają tak, jak tu:
http://www.ikea.com/PIAimages/31400_PE120683_S4.jpg

8. Data: 2005-08-11 12:52:19

Od: "B." <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hm. A jak to sprawdzić? O kafelkach mogę powiedzieć tylko tyle, że są a)

Wzrokowo. ;-) Chodzi o to, jeżeli kafelki są wykonane z wapienia, to Szop
będzie z nimi reagował. Płytki wapienne, są trochę chropowate, lekko
porowate. Woda w nie wsiąka. Nie da się ich wytrzeć, muszą przeschnąć.

Jeżeli te kafelki są matowe, bez połysku, to spróbuj troszkę Szopa nanieść
na płytkę. Jak nie bedzie się pieniło, to wszystko OK. Jak płytka zacznie
się pienić (nie fuga, bo ta ma się pienić) to jest lipa. Chyba, że na płytce
są resztki jakiejś zaprawy murarskiej.

Te na obrazku wyglądaja na typowe kafelki. Powinno być OK.

G.

Co potrzeba do zmywarki?
Lodówka strzela
Coś do wycierania kurzu?
Usuwanie starej tapety
Re: zastawa stołowa w warszawie - gdzie?