Fundament mojej Teorii Wszystkiego

21. Data: 2018-04-07 14:00:05

Temat: Re: Fundament mojej Teorii Wszystkiego
Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Leo napisał:
> Czyli obserwator?

Nie tylko. Świadomość to dwa w jednym: i Obserwatorem i Przedmiotem
obserwacji. Jest zarówno Przedmiotem jak i Podmiotem obserwacji.

Człowiek doszedł w wyniku obserwacji siebie do ciekawych odkryć. Na przykład że
świadomość to taki trochę kretyn z rzadka informowany przez podświadomość o podjętych
przez nią decyzjach. Niestety mit świadomości trzeba będzie powoli zacząć odbrązawiać
aby zajęła dużo niższe miejsce niż jej przypisujemy. Jak taki pogląd przyjmie się
szerzej to przypisywanie świadomości boskich cech nie będzie już takie oczywiste.
Niestety zmiany tego typu przekonań to nie lata a wieki. Wystarczy popatrzeć jak
trudno zmienić przekonania dotyczące niższości kobiet lub innych narodowości.

22. Data: 2018-04-07 14:53:19

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.04.2018 o 13:43, pinokio pisze:

> Swiadomośc nie kreuje wszechświata, takie myślenie to pycha

No więc spróbuj wykreować wszechświat bez Świadomości...

Nawet jako jednostka nie jesteś w stanie zaistnieć bez udziału
Świadomości a co dopiero gdy chodzi o cały Wszechświat...

LeoTar Gnostyk

Świat według LeoTar'a - http://leotar.net/year_2018

23. Data: 2018-04-07 15:01:26

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.04.2018 o 14:00, z...@g...com pisze:

> Człowiek doszedł w wyniku obserwacji siebie do ciekawych odkryć. Na
> przykład że świadomość to taki trochę kretyn z rzadka informowany
> przez podświadomość o podjętych przez nią decyzjach.

Świadomość pisane z dużej litery to samoistny Byt, który może przyjmować
dwa przeciwstawne stany: być świadomym (czyli jawnym) lub być
nieświadomym (pozostającym w ukryciu). Odróżniaj od siebie te dwa pojęcia.

> [...]
> nie lata a wieki. Wystarczy popatrzeć jak trudno zmienić przekonania
> dotyczące niższości kobiet lub innych narodowości.

Co do kobiet to nie bądź taki pewien. We własnym gronie dają upust
poczuciu własnej wyższości nad mężczyznami; wyśmiewają się wręcz z
męskiej naiwności.

A co do Świadomości to żadne tam przypisywanie cech boskich. Jest z Niej
po prostu wyrobnik-kreator czyli (S)Twórca. :)

24. Data: 2018-04-07 15:06:32

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Leo napisał:
Nawet jako jednostka nie jesteś w stanie zaistnieć bez udziału
Świadomości

Leo. Możesz mi wyjaśnić o co chodzi z tą świadomością? Bo obawiam się że ta twoja
świadomość to jakiś worek do którego wrzucisz wszystkie pojęcia które mają uzasadnić
twoją hipotezę. Czyli zacznijmy od tego że jednostka nie może istnieć bez
świadomości. Na przykład taka krewetka.

25. Data: 2018-04-07 15:08:33

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.04.2018 o 12:45, pinokio pisze:

> Albert Einstein powiedział: Wszystko należy upraszczać jak tylko
> można, ale nie bardziej.

Preferuję brzytwę Ockhama. :)

26. Data: 2018-04-07 15:14:52

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.04.2018 o 15:06, z...@g...com pisze:

> [...]
> pojęcia które mają uzasadnić twoją hipotezę. Czyli zacznijmy od tego
> że jednostka nie może istnieć bez świadomości. Na przykład taka

Po co pytasz, skoro znasz odpowiedź? :)

27. Data: 2018-04-07 15:34:15

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Leo. Mamy sporą trudność ze zdefiniwaniem czym jest świadomość u ludzi i niektórych
zwierząt, a Ty komplikujesz to pojęcie dając mu zdolność tworzenia rzeczywistości. W
ten sposób zaraz znajdziemy się w matrixie. Ty nazywasz przyczynę istnienia
wszystkiego świadomością, ktoś inny polem morficznym, a ktoś Bogiem. Problem w tym że
na istnienie żadnego z tych pojęć nie ma żadnych dowodów. W wierze to nie
przeszkadza, ale musi być zgodne z jakimiś podświadomymi przekazami. Bo wiara to
przekaz wynikający z podświadomości a nie ze świadomej analizy zjawisk.

28. Data: 2018-04-08 11:30:42

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.04.2018 o 15:34, z...@g...com pisze:

> Leo. Mamy sporą trudność ze zdefiniwaniem czym jest świadomość u
> ludzi i niektórych zwierząt, a Ty komplikujesz to pojęcie dając mu
> zdolność tworzenia rzeczywistości.

Wręcz przeciwnie, ja maksymalnie upraszczam pojęcie Świadomości.
Ograniczam je do logiki i woli przetrwania. Jedynym co jest
najtrudniejsze do uchwycenia to intuicja, bez której nie da się
podejmować decyzji o rozwoju społecznym.

> W ten sposób zaraz znajdziemy się w matrixie.

Ja się od matrix'a uwolniłem. A tak przy okazji kojarzę coś, że gdzieś
spotkałem się z tłumaczeniem matrix'a jako macicy. Według mnie ma to
głęboki sens.:)

> Ty nazywasz przyczynę istnienia wszystkiego świadomością, ktoś inny
> polem morficznym, a ktoś Bogiem. Problem w tym że na istnienie
> żadnego z tych pojęć nie ma żadnych dowodów.

Na istnienie świata duchowego też nie ma dowodów. I nie da się tego
wytłumaczyć nikomu kto tego samodzielnie NIE DOŚWIADCZY. Wychowanie do
życia w rodzinie z wychowaniem seksualnym według mojego modelu to jest
właśnie Droga, która pozwala zachować osobie wchodzącej w dorosłość
dostęp do tego świata.

> W wierze to nie przeszkadza, ale musi być zgodne z jakimiś
> podświadomymi przekazami.

No właśnie. Jak możesz czytać podświadome przekazy skoro nie potrafisz
przekroczyć sztucznie ustawionych zakazów.

> Bo wiara to przekaz wynikający z podświadomości a nie ze świadomej
> analizy zjawisk.

Masz rację. Ale można być tego przekazu świadomym jeżeli zlikwiduje się
barierę oddzielającą Świadomość od Nieświadomości (nieoznaczoność
Heisenberga).

LeoTar Gnostyk

Świat według LeoTar'a - http://leotar.net/year_2018

Jak sobie radzicie z trollami?