Ganglion - jak go leczyć?

1. Data: 2003-08-04 13:38:51

Temat: Ganglion - jak go leczyć?
Od: "Marcin W" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Mam pytanie do specjalistów: od pewnego czasu mam miękką narośl u podstawy
dużego palca prawej stopy. Od dzięciństwa mam zwiększoną ruchowość tego stawu,
często go nadwyrężam. Lekarz (ortopeda- chirurg) stwierdził, na podstawie usg i
badania palpacyjnego, że owa narośl to ganglion (?). Jako leczenie zaproponował
jego wyciecie (przy znieczuleniu podawanym w kręgosłup) lub też tehabilitację:
naświetlanie laserem oraz ultradźwięki.
Obecnie chodzę na rehabilitację gdyż obawiam się tego zabiegu.
Czy ktoś mógłby wskazać co powinienem dalej robić, może znacie jakiś
sprawdzonych lekarzy specjalistów, którzy mogliby pomóc?
Jakie mogą być konsekwencje zdrowotne tej przypadłości?
Dziękuję z góry!