Gąsienice na sosnach

1. Data: 2003-06-09 07:18:39

Temat: Gąsienice na sosnach
Od: "Jactro" <j...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na limbie i sośnie himalajskiej (młode drzewka) pojawiły się zielono różowe
gąsieniczki. Żerują u podstawy młodych pędów zjadając stare igły. Całe są
osnute dość mocną nicią, a pod drzewkami widać ich rdzawe odchody.
Co to za skurczybyki ? W googlach nic podobnego nie znalazłem.
Jacek Dacka "Jactro"
j...@b...com.pl
<<<wytnij bezspamu>>>

2. Data: 2003-06-09 08:43:34

Temat: Re: Gąsienice na sosnach
Od: "Kronopio" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jactro" <j...@b...com.pl> napisał w wiadomości
> Na limbie i sośnie himalajskiej (młode drzewka) pojawiły się zielono
różowe
> gąsieniczki.

Zajrzyj na http://www.ior.poznan.pl/Szkodrzew/FRAMEOwadUszk.htm
Może to je ono?

Kronopio
http://cronopio.geocad.katowice.pl

3. Data: 2003-06-09 08:50:51

Od: "szprotka" <m...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

To osnuja czerwonogłowa:
http://www.ior.poznan.pl/Szkodrzew/FRAMENajwazSzk.ht
U mnie to samo na kosodrzewinie, tylko odchody zieloniutkie.
Czy ktoś zna sposób na te żarłoki inny niż zbieranie ich ręczne?

Pozdrawiam,
szprotka.

4. Data: 2003-06-09 09:18:35

Temat: Odp: Gąsienice na sosnach
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik szprotka <m...@d...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bc1hpi$iu2$...@k...task.gda.pl...
> Witam.
>
> To osnuja czerwonogłowa:
> http://www.ior.poznan.pl/Szkodrzew/FRAMENajwazSzk.ht
> U mnie to samo na kosodrzewinie, tylko odchody zieloniutkie.

Na litość boską czy Wy naprawdę przeprowadzacie badania odchodów jakichś
gąsiennic?????
No to ja się jeszcze dłuuuuuuuugo muszę uczyć.... Niestety.
Pozdrawiam :-)
Janusz

5. Data: 2003-06-09 09:38:44

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]

> gąsiennic?????
> No to ja się jeszcze dłuuuuuuuugo muszę uczyć.... Niestety.

Gąsienic nie badam. Ślimaki i dżdżownice mam opanowane, a co!

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2003-06-09 09:53:44

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gąsiennic?????
> No to ja się jeszcze dłuuuuuuuugo muszę uczyć.... Niestety.

Pozdrawia boletus

7. Data: 2003-06-09 10:10:39

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik boletus <b...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bc1lgf$2jn$...@n...news.tpi.pl...

> Pozdrawia boletus

Od grzybobrania do grzybobrania jakiś czas się znajdzie ;-))
Pozdrawiam :-)
Janusz

8. Data: 2003-06-09 10:27:06

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jactro <j...@b...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bc1n81$buu$...@n...news.tpi.pl...
> Tuż obok są winorośle. Co będzie jak się robale zmienią jadłospis
> ?

Uchleją się???
Pozdrawiam :-)
Janusz

9. Data: 2003-06-09 10:27:59

Od: "Jactro" <j...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na litość boską czy Wy naprawdę przeprowadzacie badania odchodów jakichś
> gąsiennic?????

Janusz tego nie trzeba badać. Tego sa takie ilości że widać bez specjalnego
przyglądania się. U mnie iglaki rosną na czarnej agrowłókninie i właśnie te
odchody zwróciły moją uwagę. Dopiero póżniej zauważyłem osnowę i
larwy-obrzydliwe bueee.Ponieważ drzewka są małe skasowałem robale przy
pomocy igły od wenflonu, ale na większych drzewkach ta metoda nie zda
egzaminu. Tuż obok są winorośle. Co będzie jak się robale zmienią jadłospis
?
--
Jacek Dacka "Jactro"
j...@b...com.pl

10. Data: 2003-06-09 11:01:49

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bc1hpi$iu2$1@korweta.task.gda.pl szprotka
<m...@d...pl> napisał(a):

> U mnie to samo na kosodrzewinie, tylko odchody zieloniutkie.
> Czy ktoś zna sposób na te żarłoki inny niż zbieranie ich ręczne?

Hejka. Talstar 100 EC ( 0,05%) - w okresie pojawiania się błonkówek. A
teraz może (tak myślę - tego nie ma w programie ochrony!) Owadofos zadziała
na larwy. My w zeszłym roku wyzbieraliśmy ręcznie i w tym roku osnui nie
mamy. :-)
Pozdrawiam zbieracko Ja...cki

Cięcie buków (żywopłot)
skrzyp polny - pomocy !