Gazowy podgrzewacz wody Beretta - klopoty;

1. Data: 2006-07-17 16:47:21

Temat: Gazowy podgrzewacz wody Beretta - klopoty;
Od: "Q" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

rowniez macie klopoty z podgrzewaczami wody firmy Beretta?
/zapomnialem juz dokladnie jaki mam model;

bateria (1 x R20) starcza mi na niecaly miesiac,
jest klopot z zapaleniem swieczki
a jesli ona juz sie zapali to sam piec czesto nie zapala sie;
/czesto pomaga 'reset' - zakrecic kurki i odkrecic od nowa;

bylo juz u mnie 2 fachowcow;
grzebali, krecili, ale lepiej nie jest :(.
/apropos: znacie jakiegos _specjaliste_ od Beretty z Trojmiasta?

wiecie moze czy gdzies na sieci jest instrukcja
(zdjecia, opis slowny, itd...)
jak trzeba ustawic te 3 wichajstry (swieczke + zrodlo iskry + termopare?)
aby to wszystko dzialalo tak jak trzeba ?

2. Data: 2006-07-17 20:55:46

Temat: Re: Gazowy podgrzewacz wody Beretta - klopoty;
Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Q" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> bylo juz u mnie 2 fachowcow;
> grzebali, krecili, ale lepiej nie jest :(.
> /apropos: znacie jakiegos _specjaliste_ od Beretty z Trojmiasta?

Marek Czerwiński 5513727 601-68-88-03
Teraz jest na urlopie. Dzwoń na początku sierpnia i powołaj się na
mnie :-)
Tylko dobrze przedstaw w czym problem.
Przy okazji. Jakie masz baterie? Polecam Energizeer, przeciętnie
wystarcza na rok, półtora.

Instrukcji szukaj oczywiście na http://www.beretta.pl/

pozdrawiam Piotr

3. Data: 2006-07-18 06:42:05

Od: cheetah <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Q napisał(a):
> [...]

> jak trzeba ustawic te 3 wichajstry (swieczke + zrodlo iskry + termopare?)
> aby to wszystko dzialalo tak jak trzeba ?

Ech. Ja tez mialem same klopoty z tym podgrzewaczem.
Moj to beretta IDRA albo IRDA :)
Bateria starczala mi na 2 - 3 tyg.
Kupilem zasilacz na 1.5 V , podlaczylem w miejsce baterii i od tego
czasu mam spokoj.
Jeszcze trzeba sie troche pobawic z ustawieniem tego malego palniczka
ktory zapala sie od iskry.
Ja go troszke luzowalem i lekko obracalem tak zeby ustawic go w
polozeniu w ktorym iskra bedzie najwieksza (czyli jak najdalej od
iskrownika , ale nie mozna przesadzic - jak odsuniesz za daleko to nie
bedzie iskry).

Na baterii byly klopoty dlatego ze jak sie go wyreguluowało do nowej
baterii i np po tygodniu lub dwoch bateria juz sie lekko 'zuzyla' to
pojawial sie problem ze zbyt slaba iskra, czasem nawet potrafil iskrzyc
15-20 sekund zanim zapalil palnik (jesli zapalil ) i wtedy bateria
zuzywala sie juz bardzo szybko.

Wazna jest tez odpowiednia srednica dyszy przy palniczku. U mnie po
zmianie rodzaju gazu i po dostosowaniu urzadzenia przez 'fachowcow' z
gazowni przestal zapalac jak poprzednio. okazalo sie ze byla wkrecona za
duza dysza.
Wlasciwa dysze dobral mi instralator metoda prob i bledow.

Jedno wiem juz nigdy nie kupie beretty . Rodzice kupili Junkersa i zero
problemów.

Jesli chesz jeszcze jakis wskazowek pisz na maila

Pozdrawiam.

4. Data: 2006-07-18 12:52:05

Od: "karlos" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam!
identyczny problem mialem z piecem Junkersa u rodzicow.
zapalal jak chcial i baterie szybko siadaly
sami rozebralismy czesc wodna i wyczyscilismy (ale jak sie okazalo byla
czysto)
pozniej sprawa sie wyjasnila przez przypadek wlasciwie
wzialem iskiernik (drut, od ktorego generowana jest iskra) przeszlifowalem
bardzo drobnym papierem sciernym - wypolerowalem.
jak reka odjal, piec pieknie zapala i dziala juz 4 miesiac
poprostu nie wpadlem na pomysl, ze brud na iskierniku bardzo utrudnia
powstanie iskry :]

5. Data: 2006-07-19 07:46:17

Od: "karlos" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jak reka odjal, piec pieknie zapala i dziala juz 4 miesiac
> poprostu nie wpadlem na pomysl, ze brud na iskierniku bardzo utrudnia

maly blad sie wkradl:)
czyszczony byl isikiernik, ale przedewszystkim czujnik plomienia, ktory
opalany jest przez palnik
to on powodowal niemoznosc prawidlowej pracy pieca

kompakt Nova
Jaka gaśnica do domu?
węgiel-wieliczka/krakó w
Do zjadaczy bobu