Gdy upada wiara w Boga

1. Data: 2016-02-10 11:34:43

Temat: Gdy upada wiara w Boga
Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

to szuka się bożków, coś większego od człowieka, czemu można by służyć,
bożka, któremu można by w ofierze składać ludzi.
Często takim bożkiem jest wódz albo system polityczny.
Kiedyś to był komunizm, dziś "święty" kapitalizm

2. Data: 2016-02-10 14:07:43

Temat: Re: Gdy upada wiara w Boga
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"pinokio" <p...@n...adres.pl> wrote in message
> [...]
> Często takim bożkiem jest wódz albo system polityczny.
> Kiedyś to był komunizm, dziś "święty" kapitalizm

Wiara w boga to kula jaką nieudolni ludzie podpierają się w życiu.
Faktem jest, że nieudolnemu odbierzesz boga to wykorzysta jako
laskę/kulę wodza lub system polityczny...
Nie wszyscy ludzie są życiowo nieudolni i nie wszyscy potrzebują
kule/laskę do kroczenia przez życie.

3. Data: 2016-02-10 14:12:59

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 10.02.2016 o 14:07, Pszemol pisze:
> [...]
> laskę/kulę wodza lub system polityczny...
> Nie wszyscy ludzie są życiowo nieudolni i nie wszyscy potrzebują

A ty jakiego bożka masz?

4. Data: 2016-02-11 00:22:40

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> A ty jakiego bożka masz?

Skąd pomysł że mam?

5. Data: 2016-02-11 01:06:25

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

pinokio
[...]

**********

Gdy naród odwraca się od Boga...

Gdyby ta szeroko rozpropagowana teoria religijna, zakładająca, że odwrócenie się od
Boga leży u podstaw wszelkiego zła w społeczeństwie, miałaby okazać się prawdziwa,
należałoby się spodziewać, że najmniej religijne narody świata stanowić będą
siedliska przestępczości, ubóstwa i chorób, podczas gdy narody najbardziej religijne
okażą się modelowymi oazami dobrobytu. Tymczasem porównanie państw zlaicyzowanych i
wysoce religijnych daje zupełnie inny obraz. W rzeczywistości kraje najbardziej
zlaicyzowane - a więc te z największym odsetkiem ateistów i agnostyków - zaliczają
się do najbardziej stabilnych, zamożnych i zdrowych, a ich obywatele cieszą się
najszerszym wachlarzem swobód. Nacje najbardziej religijne z kolei, gdzie cześć Bogu
oddaje się niemal na każdym kroku, należą do najbardziej niestabilnych i ubogich,
nierzadko dotkniętych przemocą i uciskiem.

http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/swiat/150685
8,1,panstwo--religia--kosciol.read

6. Data: 2016-02-11 08:39:56

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

"pinokio" <p...@n...adres.pl> wrote in message

>Wiara w boga to kula jaką nieudolni ludzie podpierają się w życiu.

I tak w kółko, niczym mkarwan o Żydach.

7. Data: 2016-02-11 08:53:17

Od: "Chiron" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "glob" <r...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...
pinokio
[...]

====================

Te, głupi- już ci raz zapodałem: Watykan, SanMarino,Monako,Liechtenstein,
Malta- to europejskie kraje, bardzo bogate- gdzie religią państwową jest
Rzymski Katolicyzm. Kraje zlaicyzowane- to, jak napisałeś- siedliska
przestępczości (chociaż nie koniecznie ubóstwa- póki co): Niemcy, Francja,
Szwecja
Jak tak dalej pójdzie- to za kilka lat będą też siedliskiem ubóstwa i nędzy

--

Chiron

8. Data: 2016-02-11 14:39:03

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Chiron

Użytkownik "glob" <r...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...
- pokaż cytowany tekst -

[...]

Ja tez już ci pisałem że wymyslasz tu wytrząsy z odbyta wytrząśnięte

Polska bestia
Hotelove 333333333->
Jak kapitalizm to kapitalizm
Nie ma co się cieszyć z wysokiego IQ