Gdzie dobiera się soczewki kontaktowe?

1. Data: 2006-04-04 11:59:29

Temat: Gdzie dobiera się soczewki kontaktowe?
Od: Michal Kochanowicz <m...@v...iem.pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej

Myślałem że robi to okulista. Dzisiaj od okulistki usłyszałem że jak
koniecznie chcę soczewki[1] to mam sobie iść do "punktu gdzie dobierają
soczewki". Co/gdzie to jest??

[1] Bo wspomagania potrzebuję kilka razy w roku jak gdzieś daleko jadę w
nocy samochodem a okulary a) nie zasłaniają całego pola widzenia b) są
drogie.

--
--= Michal Kochanowicz =--==--==BOFH==--==--= m...@i...pw.edu.pl =--
--= PGP key: www.iem(...)/~mkochano/PGP/ or finger me @volt.iem.pw.. =--

2. Data: 2006-04-04 12:34:46

Temat: Re: Gdzie dobiera się soczewki kontaktowe?
Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

<m...@v...iem.pw.edu.pl> napisal(a):
> Myślałem że robi to okulista. Dzisiaj od okulistki usłyszałem że jak
> koniecznie chcę soczewki[1] to mam sobie iść do "punktu gdzie dobierają
> soczewki". Co/gdzie to jest??

Nie wiem, ale IMHO dobiera okulista. Ostatecznie możesz sobie kupić
typowe 8,6 i liczyć na to, że jesteś standardową jednostką populacji :)
--
Samotnik
http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

3. Data: 2006-04-04 13:05:43

Od: Michal Kochanowicz <m...@v...iem.pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <s...@s...local>, Samotnik wrote:

> Nie wiem, ale IMHO dobiera okulista. Ostatecznie możesz sobie kupić

Czyli zostałem klasycznie spuszczony na drzewo? Dobrze że nie ja
za to płaciłem, bo bym się chyba zdenerwował :/

> typowe 8,6 i liczyć na to, że jesteś standardową jednostką populacji :)

"Oczy nie włosy, nie odrosną." [1] Nie mam ochoty bawić się w
eksperymenty na swoich oczach.

[1] (c) Polaroid.

4. Data: 2006-04-04 13:30:22

Od: "Cancer" <C...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli zostałem klasycznie spuszczony na drzewo? Dobrze że nie ja
> za to płaciłem, bo bym się chyba zdenerwował :/

Che che a ciekawe kto_)))

5. Data: 2006-04-04 13:34:02

Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

<m...@v...iem.pw.edu.pl> napisal(a):

> Czyli zostałem klasycznie spuszczony na drzewo? Dobrze że nie ja
> za to płaciłem, bo bym się chyba zdenerwował :/

> "Oczy nie włosy, nie odrosną." [1] Nie mam ochoty bawić się w
> eksperymenty na swoich oczach.

Dlatego powinien dobierać lekarz. Ale jeśli:

1. znasz rozmiar swojej wady
2. nosisz to rzeczywiście kilka razy w roku

to możesz spróbować. Jeśli będzie źle dobrana wielkościowo, to
poczujesz :)

6. Data: 2006-04-04 13:38:08

Od: Michal Kochanowicz <m...@v...iem.pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <e0ts92$ab3$1@atlantis.news.tpi.pl>, Cancer wrote:

> Che che a ciekawe kto_)))

Firma w której pracuję.

7. Data: 2006-04-04 14:49:25

Od: Amber <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>to możesz spróbować. Jeśli będzie źle dobrana wielkościowo, to
>poczujesz :)

nie wiem, czy tak jest wszędzie, ale w niektórych punktach sprzedaży
soczewek jest dziupla okulisty. badanie + dobór wykonany przez niego
jest albo wliczony w cenę soczewek, albo przy zakupie soczewek jest
zniżka za wizytę u niego. (taka symbioza). w każdym razie wg mojej
opinii przy pierwszych soczewkach okulista jest niezbędny, i pewnie
warto też go odwiedzić jakiś czas po rozpoczęciu ich noszenia.

:)

8. Data: 2006-04-04 18:41:34

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Kochanowicz" <m...@v...iem.pw.edu.pl> napisał w
wiadomości news:e0tn31$9qr$1@julia.coi.pw.edu.pl...
> Hej
>
> Myślałem że robi to okulista. Dzisiaj od okulistki usłyszałem że jak
> koniecznie chcę soczewki[1] to mam sobie iść do "punktu gdzie dobierają
> soczewki". Co/gdzie to jest??

okulista o specjalnosci kontaktolog. nie kazdy okulista ma te specjalnosc.
jesli jestes z wwy, to moge ci polecic fajny punkt, gdzie mi super dobrano.

9. Data: 2006-04-04 18:42:47

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem, ale IMHO dobiera okulista. Ostatecznie możesz sobie kupić
> typowe 8,6 i liczyć na to, że jesteś standardową jednostką populacji :)

odradzam. nie tylko o srednice chodzi. lekarz oglada, jak soczewki leza na
oku. sposrod calej gamy dobiera odpowiednie - mnie np. pytala, czy pracuje w
klimie, przy kompie itd.

10. Data: 2006-04-04 21:04:56

Od: Michal Kochanowicz <m...@v...iem.pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <4432b973$0$1463$f69f905@mamut2.aster.pl>, siliana wrote:
> okulista o specjalnosci kontaktolog. nie kazdy okulista ma te specjalnosc.
> jesli jestes z wwy, to moge ci polecic fajny punkt, gdzie mi super dobrano.

Jestem z Wawy, bardzo proszę o namiar! :)

--

co to dziwne bóle?skurcze
Czy ktoś coś wie o stimuloton
Halo, czy mamy na pokładzie chirurga?