Gorączko idź sobie precz!

1. Data: 2004-06-03 08:27:13

Temat: Re: Gorączko idź sobie precz!
Od: "a&e" <a...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

nei ta grupa , ale
polecam ubrac w miare lekko dzieciaczka i stosowac oklady zimne na czolo
(najskuteczniejsze ale dziaciaczki za tym nie przepadaja) poza tym jezeli
tem. pow. 38 stopni , mozesz dac ibufen lub apap, stosujac zalecana dawke,
no i oczywiscie duzo chlodnych napojow(nie cieplych)
a co do gardziolka to niestety cudownego srodka dla takiego maluszka nie
znam....nie pamietam czy takiemu maluszkowi mozna tantum werde zapodac w
spray'u, musialabys w aptece zapytac....

pozdrowki
Ewa (jeszcze Krakow)

1. Data: 2004-06-03 08:52:36

Od: "Gocha" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na gardło moim dzieciom dawali rumianek do picia. Ma właściwości odkażające.
Jesli dziecko lubi sie kompac a gorączka jest wysoka, to można chłodzenie
podczas kompieli zastosować. Nalewasz wodę cieplutką, żeby dziecku było miło
sie zanurzyć i w trakcie kompieli dolewasz po trochu zimnej obnizajac
temperaturę. Jak sie dziecko schłodzi to szybciutko wytrzeć, ubrać, do
łóżeczka i najprawdopodobniej zaśnie. Zarówno Ibuprom jak i Apap czy Panadol
możesz podawać dawke zależną od wieku (jest na opakowaniu) co 4 godziny.
Jeśli gorączka utrzymuje się wysoka gorączka i spada po lekach tylko na
krótko, to można podawać naprzenienie co 2 godziny Ibuprom i Apapem lub
Ibuprom i Panadolem. Nie wolno tego zrobić jeśli stosujesz Apap i Panadol,
bo to ten sam związek chemiczny i przedawkujesz.
Gocha

1. Data: 2004-06-03 10:54:25

Od: "Lori" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Gocha
>
> Jesli obniżanie temperatury w czasie kąpieli , to ja znam taką zasadę od
mojej pani pediatry , ze woda ma miec tylko 1 stopień mniej niz cialko chorego
dzieciaczka . Tzn . najpierw mierzymy temperaturę dziecku i np. gdy ma 39
stopni - woda na wejscie ma miec 38 stopni . Trzeba zeby posiedział
taki "węgielek" w tej wodzie 15 minut ... i gotowe ! Wyciagamy z kapieli
dziecko jak nwonarodzone ! Przynajmniej dla mojego Krzysia byl to wspaniały
sposób spędzania temperatury podczas długiego i bolesnego ząbkowania , gdzie
jego temperatura ciała sięgała 40 stopni w upały i ciągnęła sie kilka
dni...koszmar zwłaszcza , ze trzeba było uważać żeby nie przedawkować i nie
zatruć dziecka środkami przeciwbólowymi i przeciwgorączkowymi. Oczywiście byl
badany przez panią pediatrę średnio co 2 dni , ale na szczęście ta pani nie
była skora do dawania antybiotyków , gdy nie widziała uzasadnienia - i to
chyba my mamy lubimy u pediatrów!!
Lori - z przerażeniem oczekująca kolejnych trzonowców u Krzysia ...

1. Data: 2004-06-03 14:20:10

Temat: Gorączko idź sobie precz!
Od: Julka <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak się jej pozbyć?