Gotowana młoda kapusta

61. Data: 2015-06-23 12:45:16

Temat: Re: Gotowana młoda kapusta
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>>> ...wieżh...
> Tylko powinno być chyba "wieszh"?
>
> Stokrota, co Ty na to?

NIe wiem zastanowię się.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

62. Data: 2015-06-23 13:39:02

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka pisze:

>>>> ...wieżh...
>> Tylko powinno być chyba "wieszh"?
>>
>> Stokrota, co Ty na to?
>
> NIe wiem zastanowię się.

Do kitu taka ortografia, co się zastanawiać trzeba. Albo pytać o zdanie
autorytetów (które i tak nie wiedzą). To już NAWYK lepszy.

Jarek

--
"Niech rozsądzi nas kapusta!"
"Co, kapusta?! Głowa pusta?!"

63. Data: 2015-06-27 07:20:41

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Do kitu taka ortografia, co się zastanawiać trzeba. Albo pytać o zdanie
> autorytetów (które i tak nie wiedzą). To już NAWYK lepszy.

Dziwne że Stokrotka nie odpisała że możesz pisać tak jak *TY* słyszysz.

64. Data: 2015-06-27 11:47:05

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Pszemol napisał:

> Dziwne że Stokrotka nie odpisała że możesz pisać tak jak *TY* słyszysz.

Mnie to nie dziwi. Cała ta "reforma" zdaje się opierać na niedorzecznym
założeniu, że każdy słyszy tak samo. Takie szczere intencje wyprowadzenia
ortografii z fonetyki są w słoweńskim, chorwackim i poniekąd w rumuńskim.
W tym ostatnm jest za tym dość mocny argument -- język ten, przez długie
lata zapisywany cyrilicą, oderwał się od swych źródeł w łacinie (choć ze
wszystkich nowożytnych łacinie jest najbliższy). Zatem nową ortografię
zrobiono po prostu transliterując cyrylicę, żeby Rumunom łatwiej było.
I tak na przykład słowo "garaż", niewątpliwie romańskie z pochodzenia,
nie pisze się tam "garage", lecz "garaj". Czyli coś jak ten "wieżh".

Chorwacką ortografię reformowano ze sto lat temu. W kierunku, na pierwszy
rzut oka, stokrotkowym. A to też miało związek z cyrylicą -- porządkowało
relacje z tymi, co tak samo gadają, ale piszą cyrylica (Serbowie, ale
wtedy też niektórzy Chorwaci). Nic a nic nie ułatwiło to dzieciom nauki
-- tam też mają swoich dyslektyków i swoje stokrotki.

--
Jarek

65. Data: 2015-06-28 08:34:04

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dziwne że Stokrotka nie odpisała że możesz pisać tak jak *TY* słyszysz.

Nie odpisałam, bo nie lubię kapusty w czerwcu.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

66. Data: 2015-06-28 12:24:44

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka pisze:

> Nie odpisałam, bo nie lubię kapusty w czerwcu.

Że źle działa człowiekowi na podroby, to już mieliśmy okazję przeczytać
(a może to o rzodkiew chodziło). Na słuch też ma tak daleko idący wpływ?
Mam to dopisać do listy zagrożeń kuchennych?

Jarek

PS
Do ziemniaków i ryżu i tak kapuście daleko -- te zabijają.

--
Na kapuście więdną liście
Nie daj dupy komuniście

67. Data: 2015-06-28 15:23:56

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Że źle działa człowiekowi na podroby,....

Sory, ale nie rozumiem. Kapusta za młoda źle działa na.... całego człowieka.
A niezdatność do jedzenia np. płucek, to całkiem inna sprawa.
Na prawdę nie widzę związku z kapustą.

> to już mieliśmy okazję przeczytać
> (a może to o rzodkiew chodziło).
A żodkiew to jeszcze coś innego.

> Na słuch też ma tak daleko idący wpływ?
Właśnie doczytałam się we wlinkowanym pszez kogoś zielniku z XIX w , że sok
z żodkwi może słuh poprawiać.
Zdaje się należy go wpusczać do uszu, ale lepiej sprawdzić, nim ktoś
zastosuje.
Osobiście nie testowałam.

> Mam to dopisać do listy zagrożeń kuchennych?
Myślę, że prawie każdy pokarm może być na coś zły, na inne dolegliwości
dobry.
Ważna jest odpowiednia ruwnowaga w diecie.
I to by wiedzieć co kiedy jeść.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

68. Data: 2015-06-30 05:29:43

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> Wrote in message:

> [...]
> wtedy też niektórzy Chorwaci). Nic a nic nie ułatwiło to dzieciom nauki
> -- tam też mają swoich dyslektyków i swoje stokrotki.

Znowu guglem zajeżdża, jak na pl.rec.dom w sprawie fotowoltaiki.
Tuś sobie Stokrocię upatrzył, "poeto". Natura Twa podła i
ciężkawa ''poezja" zgodnie idą w parze...

W sprawie kapusty Stokrotka ma rację. Racja jest niezależna od
pisowni. A typy a la Sokołowski , racji tej z gruntu nie
potrafiąc pojąć, szczekać nawykły.
--
XL

69. Data: 2015-06-30 17:33:08

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-06-30 05:29, obywatel XL uprzejmie donosi:

> Znowu guglem zajeżdża, jak na pl.rec.dom w sprawie fotowoltaiki.

Zagrzmiała Ta Co Nigdy.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

70. Data: 2015-06-30 18:45:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 30 Jun 2015 17:33:08 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2015-06-30 05:29, obywatel XL uprzejmie donosi:

> Zagrzmiała Ta Co Nigdy.

Ba, Ta, Co Często.
Ta, Co Wie - i nie przetwarza tekstów jako swoje, tylko cytuje je JAWNIE,
tylko i wyłącznie żeby nie pisać od fundamentów tego, o czym chce
powiedzieć.
KOLEJNOŚĆ u Tej jest ważna, proQro. ZAWSZE najpierw jest wiedza, potem
wspomaganie się stosownym tekstowym cytatem. Nigdy odwrotnie. A już na
pewno nie tworzenie własnych tekstów pod czyjeś pytania na podstawie
wyguglowanych.

--
XL
http://www.taniaksiazka.pl/pulapka-gender-karly-kont

rzodkiew
Jakie mleko się bardziej pszypala: hude czy tłuste?
Niby kuchennie, a jednak psychologicznie :-)
Grupę uważam za zamkniętą 3-|
Re: Śmietana 36%