Gotowanie z cyfrakiem Cz.3 Tiramisu

1. Data: 2004-06-20 17:05:04

Temat: Gotowanie z cyfrakiem Cz.3 Tiramisu
Od: "topek " <t...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
po kilku miesiacach przerwy postanowilem znow uwiecznic sposob przyzadzania
potrawy, a wlasciwie, tym razem, ciasta. Tiramisu.

Do ciasta potrzebujemy:
1. 4 Jajka (a wlasciwie 4 zoltka i 2 bialka)
2. trzy czwarte kubka cukru
3. Paczke biszkoptow-paluszkow
4. Gorzkie kakao
5. Minimum 500g serka mascarpone (lepiej jak 750g i wiecej
6. jedna czwarta kubka Amaretto
7. trzy czwarte kubka mocnej rozpuszczalnej kawy
http://foto.luftbrandzlung.org/topkowe-tiramisu/IMG_
0686

Zaczynamy :)
1. Ubijamy 2 bialka na sztywno
http://foto.luftbrandzlung.org/topkowe-tiramisu/IMG_
0687

2. Cztery zoltka + 3/4 kubka cukru miksujemy do uzyskania jednolitej masy
http://foto.luftbrandzlung.org/topkowe-tiramisu/IMG_
0689

3. Do zmiksowanych zoltek z cukrem dodajemy caly dostepny nam serek mascarpone
http://foto.luftbrandzlung.org/topkowe-tiramisu/IMG_
0690

4. W miedzyczasie parzymy 3/4 kubka mocnej kawy. Ja uzywam neski. 3-4
lyzeczki. Gdy kawa sie zaparzy, wypelniamy kubek do konca amaretto (1/4 dla
niezorientowanych ;)
http://foto.luftbrandzlung.org/topkowe-tiramisu/IMG_
0688

5. Do masy skladajacej sie z mascarpone, zoltek i cukru dodajemy ostatni
skladnik czyli 2 ubite bialka na piane
http://foto.luftbrandzlung.org/topkowe-tiramisu/IMG_
0691

6. Mieszamy calosc dokladnie przez kilka chwil
http://foto.luftbrandzlung.org/topkowe-tiramisu/IMG_
0693

7. Biszkopty maczamy w kawie i amaretto i ukladmy z nich pierwsza warstwe w
blaszce
http://foto.luftbrandzlung.org/topkowe-tiramisu/IMG_
0694

8. Na "podloge" z biszkoptow wylewamy polowe masy i rozsmarowywujemy
rownomiernie.
http://foto.luftbrandzlung.org/topkowe-tiramisu/IMG_
0695

9. Posypujemy grubo i gesto gorzkim kakaem mase
http://foto.luftbrandzlung.org/topkowe-tiramisu/IMG_
0696

10. Na kakao ukladamy kolejna warstwe ze zmoczonych biszkoptow
http://foto.luftbrandzlung.org/topkowe-tiramisu/IMG_
0697

11. dodajemy druga polowe masy (nie mylic z wieksza polowa ;) i rownomiernie
rozsmarowywujemy
http://foto.luftbrandzlung.org/topkowe-tiramisu/IMG_
0698

12. Znowu gesto gorzkiego kakao
http://foto.luftbrandzlung.org/topkowe-tiramisu/IMG_
0699

13. No i fertig ! :) Wstawiamy na kilka godzin do lodowki (najlpiej przez
noc). Robimy do tego caffe-latte i tyjemy bez wyrzutow sumienia :)
http://foto.luftbrandzlung.org/topkowe-tiramisu/IMG_
0700

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

1. Data: 2004-06-20 17:07:21

Temat: Re: Gotowanie z cyfrakiem Cz.3 Tiramisu
Od: "topek " <t...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oczywiscie czynny udzial brala moj KrUWek :)

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

1. Data: 2004-06-20 17:27:25

Od: "Konrad Brywczyński" <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

topek w news:cb4g40$mmv$1@inews.gazeta.pl napisał(a):

> 7. trzy czwarte kubka mocnej rozpuszczalnej kawy

Rozpuszczalnej???

> 6. Mieszamy calosc dokladnie przez kilka chwil
> http://foto.luftbrandzlung.org/topkowe-tiramisu/IMG_
0693

Pianę miesza się delikatnie, nie mikserem (dotyczy to każdego łączenie
piany z masami - nie tylko w przypadku tiramisu). Po to ją ubiłeś, by
jak najwięcej powietrza wprowadzić do masy. Teraz powietrze uwalniasz,
przez co masa jest mniej puszysta, niż mogłaby być.

> 9. Posypujemy grubo i gesto gorzkim kakaem mase
> http://foto.luftbrandzlung.org/topkowe-tiramisu/IMG_
0696

Nie spotkałem się z posypywaniem kakao wewnętrznych warstw, ale DGCC.

--
Konrad J. Brywczyński "Mijaj zdrów
k...@b...tk otwarte okna"

1. Data: 2004-06-20 21:32:22

Temat: Re: Gotowanie z cyfrakiem Cz.3 Tiramisu (OT)
Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik topek <t...@W...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:cb4g40$mmv$...@i...gazeta.pl...
> Witam,
> po kilku miesiacach przerwy postanowilem znow uwiecznic sposob
przyzadzania
> potrawy, a wlasciwie, tym razem, ciasta. Tiramisu.
(ciach)

Topek!.....super :)
i ja cos chyba kiedys nakrece ;)

super
agataw

1. Data: 2004-06-21 07:48:26

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 20 Jun 2004 17:05:04 +0000 (UTC), "topek "
<t...@W...gazeta.pl> wrote:

> [...]
>5. Minimum 500g serka mascarpone (lepiej jak 750g i wiecej
>6. jedna czwarta kubka Amaretto
>7. trzy czwarte kubka mocnej rozpuszczalnej kawy

wszystko bardzo pieknie, ale ja w to nie wierze...cos tu nie gra
- za czysto jest w kuchni wokol tego tiramisa....gdzie sa
rozbryzgi? gdzie sa posypki kakaowe? no? :))))))))

ale i tak apetytu mi narobiles - jak widze kogiel mogiel to mnie
do kuchni ciagnie ;)))))) a tiramisu bardzo lubie.

trys

p.s. zastap kawe rozpuszczalna swiezo zaparzona prawdziwa (!),
aromat jest piekniejszy
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-06-21 08:22:00

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> w wiadomooci do
grup dyskusyjnych napisał:7...@4...com..
.

(ciach)
> p.s. zastap kawe rozpuszczalna swiezo zaparzona prawdziwa (!),
> aromat jest piekniejszy
> K.T. - starannie opakowana

...hehehe...i zrob zdjecie ;)

a tak serio to nie mam czasu na zrobienie Tiramisu a zeby nie bylo jestem
przygotowana od roku. Mam zakupione specjalnie na ten cel biszkopty we
Wloszech w sierpniu 2003 i ukryte przed czujnym okiem jednego z domownikow
Amaretto (nie wiem jak to mozliwe ale zaczelo mi wyparowywac...co ciekawsze
nie mam zielonego pojecia jak to mozna pic...ze kawe doprawic..ok...ale
inaczej?. Wam moge zdradzic...jest schowane w lewej nogawce mojego skafandra
do nurkowania...w szafie).
I tak od roku ogladam ser mascarpone w sklepach i nie moge sie zdecydowac z
ktorej czesci Wloch Tiramisu mam wybrac :)

syndrom osiolka
agataw

1. Data: 2004-06-21 12:33:29

Od: "Eskarina" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ciekawsze
> nie mam zielonego pojecia jak to mozna pic...ze kawe doprawic..ok...ale

ja pilam amaretto z mlekiem i wodka, wymieszane w szejkerze, mniam :) ale ja
to lubie takie specyfiki ;)

1. Data: 2004-06-21 12:53:48

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Eskarina <e...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cb6khb$a9s$...@k...ds.pg.gda.pl...

> ja pilam amaretto z mlekiem i wodka, wymieszane w szejkerze, mniam :) ale
ja
> to lubie takie specyfiki ;)

...i prosze bardzo...moj magiczny malutki wiatraczek (ten com nim krecila
piane) ma kolejna misje...

jak sie ciemno zrobi wydobede amaretto z kryjowki...kiepsko trafilam
najdluzszy dzien w roku

agataw

1. Data: 2004-06-21 14:57:19

Od: "Corrina" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "topek " <t...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> po kilku miesiacach przerwy postanowilem znow uwiecznic sposob
przyzadzania
> potrawy, a wlasciwie, tym razem, ciasta. Tiramisu.

(CIACH)

O rany, ale mi się zachciało, jak sobie obejrzałam te foty !!!
Robisz praktycznie wg. "mojego" przepisu, tylko sypię troszkę mniej cacao :)
Właśnie zastanawiam się, co tu zrobić na jutrzejsze urodziny... Gości raczej
nie zapraszam, ale coś do pracy wypadało coś przynieść....
Ale nie zrobię im takiej niebiańskiej przyjemności, jaką jest tiramisu, o
nie !! :)

pzdr
Kasia

1. Data: 2004-06-21 16:38:41

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 21 Jun 2004 14:33:29 +0200, "Eskarina" <e...@w...pl>
wrote:

>Mam zakupione specjalnie na ten cel biszkopty we
>ciekawsze
>
>ja pilam amaretto z mlekiem i wodka, wymieszane w szejkerze, mniam :) ale ja
>to lubie takie specyfiki ;)

ja pijam amaretto jak prasuje. zajecia nie lubie, musze je sobie
jakos rozweselic....pewnego razu wypilam ponad pol butelki tego,
co chyba swiadczy o straszliwej masie do prasowania i o niczym
innym

trys
K.T. - starannie opakowana

Zamrazanie miesa.