11. Data: 2003-02-06 14:38:47

Temat: Re: >>Grupa krwi ??<<
Od: s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Witam grupowiczow
> Mam male pytanko ? Czy grupa krwi zmienia sie u czlowieka ? Bo takie
> stwierdzenia slyszalem, zawsze uwazalem ze jest stala i sie nie zmienia ale
> moze sie myle !

Z tego, co wiem, grupa krwi się nie zmnienia, przecież jest zapisana w genach.
Ale ze względu na trudności z jej oznaczeniem u niemowląt takiego badania nie
należy uważać za wiążące. Po prostu u maleńkiego dziecka "nie widać tego
wyraźnie" i łatwo o pomyłkę :)

Znam co najmniej jedną osobę, której grupa krwi "się zmnieniła", Rh ma inne,
niż miała wpisane po urodzeniu. Widziałam jej książeczkę zdrowia z dzieciństwa
i DO, więc kobieta nie kłamie :)

Ale to nie rozstrzyga o tym, czy zwyczajnie się pomylono w dzieciństwie, czy
badania były przeprowadzone prawidłowo a błędny wynik wyszedł dlatego, że u
maleństwa trudno to oznaczyć, czy się grupa krwi rzeczywiście zmieniła :)
Moja wiedza z biologii na poziomie szkoły średniej nie wystarczy, żeby to
jednoznacznie stwierdzić, bo może o czymś nie wiem :)

Może by wreszcie jakiś lekarz na to odpowiedział? :-)

Bo my sami długo tu możemy dywagować i wcale nie dojść prawdy :-)
Nawet, jeśli wszyscy mamy szóstki z biologii na maturze i umiemy prawidłowo
wyciągać wnioski :-)

> Prosze o odpowiedz
> Pozdrowienia Rafal

Marta

12. Data: 2003-02-06 20:10:37

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

dobre
a gdzie tak informuja?
nie trzeba oznaczac przed kazda operacja, wystarczy miec wpis w dowodzie
(starym) lub oryginal badania

13. Data: 2003-02-07 09:52:58

Od: "Ania B-J" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

MALY wrote:
> Wlasnie skierowanie jest podobno tam nie potrzebne, tak mi
> powiedziano! A wiec mam nadzieje ze sie podzielisz informacjami :) ?

Pewnie, że można wszystko bez skierowania, ale za własne pieniądze. Ale
pewnie to zależy od Kasy Chorych, w każdej jest inaczej.
Jeżeli chcesz mieć koniecznie oznaczoną grupę krwii idź po prostu ją oddaj
do Regionalnej Stacji Krwiodawstwa, jeżeli Twoje warunki zdrowotne na to
pozwalają.

Ania, HDK - od 1,5 roku

14. Data: 2003-02-07 12:29:13

Od: "MALY" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Raczej pozwalaja tak mysle a nie wiesz czy badania trzeba powtarzac czy za
pierwszym razem sa wyniki ?

15. Data: 2003-02-07 12:37:20

Od: "Ania B-J" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

MALY wrote:
> Raczej pozwalaja tak mysle a nie wiesz czy badania trzeba powtarzac
> czy za pierwszym razem sa wyniki ?

Za pierwszym razem są wyniki

Ania

LECYTYNA
problem z pamięcią
Zapraszam na nowo powstały serwis na temat zdrowia
RZS leczenie cd
Badania krwi! Ważne!!