Grupa krwi A2

1. Data: 2006-12-26 18:18:24

Temat: Grupa krwi A2
Od: FFurbo <f...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam grupę krwi A Rh+, tak przynajmniej stwierdzono i wpisano w książeczce
honorowego dawcy, kiedy oddawałem krew jakiś czas temu.

Moja mama ma grupę A2 i w związku z tym miała problemy, kiedy potrzebna
jej była transfuzja dawno temu. Mój ojciec miał grupę 0.

W związku z powyższym, na podstawie
http://pl.wikipedia.org/wiki/Grupa_krwi oraz tego co słabo pamiętam z
biologi, wnioskuję że moją grupą jest również A2.

Czy możliwe jest, żebym miał grupę A1? Wydaje mi się że nie, a skoro tak
to dlaczego w stacji krwiodawstwa nie zaznaczono, że moja grupa to A2?

W podanym źródle wyczytałem, że grupa A1 posiada antygeny-B, a grupa A2
antygeny-B i niekiedy -A1. Rozumiem z tego, że A2 można
bezpiecznie przetoczyć pacjentowi z gr. A1, a w odwrotnym przypadku
"niekiedy" można.

Czy grupa A2 jest w ogóle zbierana przez stacje krwiodawstwa? Czy osoba z
grupą A2 ma szanse na transfuzję w razie wypadku?

FFurbo

2. Data: 2006-12-31 13:36:44

Temat: Re: Grupa krwi A2
Od: FFurbo <f...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 26 Dec 2006 18:18:24 +0000, FFurbo napisał(a):

> [...]
>
> Czy grupa A2 jest w ogóle zbierana przez stacje krwiodawstwa? Czy osoba z
> grupą A2 ma szanse na transfuzję w razie wypadku?

Naprawdę nikt nie wie? Dodam jeszcze, że wykluczam fakt, że jestem
adoptowany. Jestem uderzająco podobny zarówno do matki jak i do ojca.

--
FFurbo

3. Data: 2007-01-03 17:15:47

Od: "seb" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety czesto nie pisza jaka dokladnie jest grupa krwi.U mnie jest A-,ale
podczas operacji mieli problem bo byla potrzebna A2-,gdzie rodzice maja AB
oraz 0.Takze jak chcesz miec dobrze oznaczona grupa musisz isc jeszcze raz
na badanie i wtedy to zrobia jak trzeba.

seba

IV szczepienie przeciwko WZW typu B
Częstotliwość mycia włosów przy łupieżu
Dom Spokojnej Starości