Grzyb na ścianie

1. Data: 2004-08-18 19:50:03

Temat: Re: Grzyb na ścianie
Od: Jakublad <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak jak już ktoś napisał, są różne "psikadła". Można użyć czegoś
takiego, a później przykryć emulsją izolującą plamy. Na trochę pomoże.

Spanie w pokoju z grzybkiem nie wychodzi na zdrowie.

www.arsen.pl - zapraszam do naszych sklepów. Pozdrawiam.

--
Wysłano z portalu budowlanego Dom.Idealny.pl
Archiwum grupy --- pl.misc.budowanie ---

1. Data: 2004-08-19 08:18:45

Od: "Ola" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Juz pisze, w pokojach czarny nalot najpierw pojawil sie przy oknach (plastik)
pod rama i na scianie (z plyty k/g), potem zauwazylam przy drzwiach wejsciowych
blisko futryny (czy jak to sie zwie) i na panelach sciennych takze przy
drzwiach - tez czarnawy nalot, ktory przy potarciu sciera czesciowo dal sie
usunac. Podejrzewam, ze bezposrednia przyczyna tego czegos przy drzwiach jest
duza roznica temp miedzy mieszkaniem i klatka schodowa, w rogu drzwi w zimie
skrapla sie woda :( Idac dalej - lazienka - najpierw przy wannie (akryl
uszczelniony silikonem, na ktorym to pojawil sie ciemny nalot) zastosowalabym
moze chlor lub cos, ale mi wanne cala zniszczy przez bezposredni kontakt, aa, i
to cos jeszcze pojawilo sie na czesci kafelkow nasciennych w lazience (na
fugach) no i oczywiscie przy oknie:( Ostatnim moim odkryciem sa dziwne plamy na
scianie przy podlodze (plyta k/g) w sypialni, gdzie takze spi 5-mies maluszek.
I to moj horror w pigulce :(
Co radzicie dobrzy ludzie z tym dalej uczynic???
Pozdrawiam
Ola

1. Data: 2004-08-20 05:32:18

Od: "nootropil" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To co opisujesz to klasyczny przypadek zbyt szczelnego mieszkania,
najprawdopodobniej winne sa plastikowe okna. Wilgoc z powietrza wytraca sie
w najzimniejszych punktach. Sprawdzic nalezy tez kominy wentylacyjne( jezeli
sa), czy sa drozne, i czy jest odpowiedni ciag (przy zamknietych oknach
raczej nie bedzie ciagu, albo jeden z kominow bedzie robil za nawiew).
Mieszkanie z "plastikami" MUSI byc stale wentylowane i wietrzone - okna
nalezy rozszczelnic - byc moze okucia w oknach maja taka funkcje. Poza tym
dochodza do tego takie sprawy jak gotowanie bez pokrywek na "pelnym gazie",
suszenie prania w mieszkaniu itp. A co do lazienki to zastosuj silikon
sanitarny z dodatkami przeciwgrzybicznymi - wytrzymuje troche dluzej niz
zwykly. Do fug sa zas specjalne impregnaty - pomaga tez okresowe czyszczenie
przy uzyciu wybielacza, Domestosa, albo czegos innego z chlorem.

--
nootropil

Pro100
guzik w pralce