Grzybobranie

61. Data: 2015-10-19 19:53:35

Temat: Re: Grzybobranie
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 19 Oct 2015 19:47:52 +0200, bbjk napisał(a):

> arabskich smaków, może falafele?

Żydzi się uśmieją.

62. Data: 2015-10-19 20:21:38

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Basia napisała:

> O suszonym?

Też. Pamiętam, że naczytałem się tych opisów. I o suszonym było.

> Sos jakoś nie przemawia do mnie, musiałby coś sosić, może jeszcze
> Qra podpowie, bo chyba ma praktykę z takimi różnymi. Ciągnie mnie
> z nim w stronę arabskich smaków, może falafele?
> (Nie miała baba kłopotu, kupiła suszony bób).

Może tylko się naczytałem. W takim razie napiszę teraz, nic straconego.
Wydawało mi się, że taki bób wyschnięty na kamień będzie się długo
gotował. Literatura przedmiotu twierdzi, że nie, że szybko się rozpada.
W jednym z opisów starobobowa bryjka sosiła właśnie młody zielony bób.
A u nas kiedyś z bobowej mąki na przednówku wypiekano nawet chleb.
Jest też afrykańskie danie (Sudan czy Etiopia) z długo gotowanego bobu.
Aż do rozpadu. Taki bigos jakby. Z cebulą czy czosnkiem do smaku. Pastę
ową zjada się z pieczywem. Więc raczej humus niż falafle.

--
Jarek

63. Data: 2015-10-19 20:29:07

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-10-19 19:47, obywatel bbjk uprzejmie donosi:

> O suszonym?

Tak długo widać było, że mu się wzięło uschło.

> Sos jakoś nie przemawia do mnie, musiałby coś sosić, może jeszcze Qra
> podpowie, bo chyba ma praktykę z takimi różnymi. Ciągnie mnie z nim w
> stronę arabskich smaków, może falafele?

Falafel dałoby się pod warunkiem, że wspomniany suszony byłby bez łupin.
Albowiem skorupa bobowa niechętnie się poddaje wodnemu zmiękczeniu.

> (Nie miała baba kłopotu, kupiła suszony bób).

W Owadzie?
Też nabyłam, w większości poszedł do śmieci.
Do wszystkiego go można użyć: wybijania zębów, podbijania oka... ale z
pewnością nie do zagęszczania.

64. Data: 2015-10-19 20:30:32

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Basia napisała:

> Spróbuję ziarenek z naszej sosny, a jak się trafi, to i z limby,
> najwyżej będziesz miał mnie na sumieniu. A tamto, to rzeczywiście
> nie te libańskie cedry znane nam z literatury klasycznej, tylko
> kiedr sibirskij, czyli limba syberyjska.
> W sumie wszystko sosny. Nie zapominając o kosodrzewinie.

Mogą najwyżej mieć żołędziowy posmak surowizny. W razie czego uprażyć.
Ale być może wystarczy przemrożenie. Otruć nie otrują. To nie migdały
ani pestki moreli czy brzoskwiń, które może smaczne, ale na świeżo mogą
mieć sporą zawartość cyjanowodoru.

Jarek

--
Cisza... O liście wiatr nie trąca,
A tylko limba próchniejąca

65. Data: 2015-10-19 20:39:19

Od: bbjk <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Aż do rozpadu. Taki bigos jakby. Z cebulą czy czosnkiem do smaku. Pastę
> ową zjada się z pieczywem. Więc raczej humus niż falafle.

Tak, to wygląda na hummusopodobne, a ja tymczasem znalazłam sporo
przepisów na falafele z suszonego bobu, chyba pożenię ten
http://zdrowszejedzenie.pl/falafele-z-bobu/ z tym
http://samiraka.blox.pl/2012/01/Falafel-z-sosem-tahi
ni.html
--
B.

66. Data: 2015-10-19 20:41:13

Od: bbjk <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15-10-19 o 20:29, Qrczak pisze:

> W Owadzie?
Si.

> Też nabyłam, w większości poszedł do śmieci.

A w mniejszości?

> Do wszystkiego go można użyć: wybijania zębów, podbijania oka... ale z
> pewnością nie do zagęszczania.

Hm, aż tak z nim źle? to może i u mnie tak się skończą te arabskie plany.
--
B.

67. Data: 2015-10-19 20:48:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 19 Oct 2015 20:29:07 +0200, Qrczak napisał(a):

> Do wszystkiego go można użyć: wybijania zębów, podbijania oka... ale z
> pewnością nie do zagęszczania.

Ale tylko gdy się nie wie, że suszone wymaga moczenia.

68. Data: 2015-10-19 20:53:03

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale tylko gdy się nie wie, że suszone wymaga moczenia.

A ileż to już kilogramów biedrończanego bobu zużyła pani?

69. Data: 2015-10-19 20:53:45

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Basia napisała:

> Hm, aż tak z nim źle? to może i u mnie tak się skończą te arabskie
> plany.

To dopiero wyzwanie! Nie widziałem, ale jeśli ujrzę, to po takiej
rekomendacji nabędę próbkę. By zmierzyć się.

--
Jarek

70. Data: 2015-10-19 20:56:51

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-10-19 20:41, obywatel bbjk uprzejmie donosi:

> Si.

> A w mniejszości?

> Hm, aż tak z nim źle? to może i u mnie tak się skończą te arabskie plany.

Może trafisz lepiej, ale ja miałam w torebce jakiś IX gatunek.
Ale coś takiego byłoby kuszące (o ile to zdjęcie nie jest fotoszopowane):
http://www.samozdrowie24.pl/bob-suszony-500g-provita
-o_4278.html

Włoski tort makaronowy
Placki ziemniaczane inaczej :-)
Ktoś suszył gruszki?
Walijski słodki chlebek na herbacie i suszonych owocach
o głodzie nowości