Grzyby do suszenia

11. Data: 2017-10-13 16:25:34

Temat: Re: Grzyby do suszenia
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Krasnoludki. Teraz mleko tylko w szczelnych opakowaniach, a te małe
> podłe w czerwonych czapeczkach gdzieś muszą. Taki charakter,

Takie niby małe, a jaki zasięg mają te krasnoludki! Ja rozumiem nasikać
na jeden, dwa, ale na całą partię?
I to - jak się okazuje - nie jedną? Bez przesady.

Ewa

12. Data: 2017-10-13 16:37:02

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Takie niby małe, a jaki zasięg mają te krasnoludki! Ja rozumiem nasikać
> na jeden, dwa, ale na całą partię?
> I to - jak się okazuje - nie jedną? Bez przesady.

Będą sikać na wszystkie, z wyjątkiem jednej.

Jarek

--
Zaśpiewajmy pieśń ponurą
W dupie mamy politbiuro

13. Data: 2017-10-13 19:08:23

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> [...]
> Postanowiłam ususzyć, żeby były na święta do uszek i zupy. Podobnie w
> procesie suszenia zaczęły śmierdzieć moczem. Także już po ususzeniu

Jakiś trick na przedłużenie świeżego wyglądu przez pryskanie... ? Wszystko
możliwe.
Nigdy nie kupowałam grzybów. No, może raz. Nie zdarzyły mi się nigdy takie
zapachowe ekscesy. Zapachy poszczegolnych gatunków są swoiste dla nich, no
ale żeby zapach moczu?! Zbieram grzyby sama, wiec jestem z nimi obyta - nie
mają prawa śmierdzieć moczem. Świeże grzyby, te popularne, pachną pieknie -
bez względu na gatunek. Jeśli zalatują źle, to albo ktoś z nimi jakieś
sztuki wyprawiał, albo zaduszone w folii. Raz chyba mi się coś takiego
zdarzyło - z paczkowanymibpieczarkami z hipermarketu. Leżały tam chyba w
cieple. Poczułam smrodek dopiero w domu, po otwarciu. Poszły od razu na
kompost. Od tej pory szukam tych sprzedawanych luzem, ale coraz trudniej o
nie.
Swoją drogą to ciekawe, że teraz sprzedają pieczarki szczelnie zafoliowane.
Dawniej przestrzegano, żeby nie kłaść grzybów ani nue przechowywac w
foliowych torebkach, bo robią się trujące (podobnie z owocami) - a dziś
hulaj dusza, głównie takie są w sklepach.

PS.
Że już nie wspomnę o bobie, powszechnie sprzedawanym w szczelnie
zawiązanych foliowych torebkach, śmierdnącym już po godzinie od zbioru na
skutek psucia się białka (bardzo groźne!) - a przecież od zbioru do
kupienia mijają nieraz i dwie doby! Dlatego jeśli nie mam swojego, to nie
kupuję. Kiedyś o mało nie zeszliśmy oboje z MŚK po takim z folii.

--
XL

14. Data: 2017-10-13 19:11:31

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> Pewnie u mnie też się tym skończy.
> Dzięki za kolejne ułatwienie decyzji...
>
> W ogóle lubię zapach grzybów, przypomina mi młodzieńcze biwaki.
> Chętnie też wącham te na stoiskach, ale ten amoniak mnie dziś zaskoczył.
> Zatem to nie jest normalny zapach podgrzybków, jak pisała Ikselka.
>
> Nawiasem, gdyby jeszcze człek wiedział, gdzie te grzyby były zbierane...
> Może eksport z Ukrainy spod Czernobyla?
> :)

Moje podejrzenia są mniej straszne, ale bardziej obrzydliwe - ktoś je
moczem potraktował (kij wie, po ci - ale podejrzewam jakiś trik na
przedłużenie atrakcyjności wizualnej) albo były długo w folii zanim
wyłożono je ładnie w koszyczku czy w czym tam je kupiłeś.

--
XL

15. Data: 2017-10-13 19:13:23

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Takie niby małe, a jaki zasięg mają te krasnoludki! Ja rozumiem nasikać
> na jeden, dwa, ale na całą partię?
> I to - jak się okazuje - nie jedną? Bez przesady.

Krasnoludków są rohe i mają rozpylacze - buteleczka z pompką i psik-psik
sikami. Że niby jak już krasnal, to głupi?

--
XL

16. Data: 2017-10-13 19:17:38

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> Krasnoludków są rohe

roje

> i mają rozpylacze - buteleczka z pompką i psik-psik
> sikami. Że niby jak już krasnal, to głupi?

Technologia idzie naprzód.

--
XL

17. Data: 2017-10-13 19:28:59

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .10.2017 o 19:08 XL <i...@g...pl> pisze:

(...)
> Nigdy nie kupowałam grzybów. No, może raz.

No to jestem kolejny - nigdy więcej nie kupię chyba, że prawdziwki
suszone, od producenta znanego co najmniej z etykiety, w sklepie o uznanej
(przeze mnie) renomie.
:)

Grzyby oczywiście w śmietniku.
Zagadnięta znajoma ze sklepu warzywniczego potwierdziła - takie grzyby
należy wyrzucić.

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc!

--
Trefniś

18. Data: 2017-10-13 20:00:35

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:
> [...]
> należy wyrzucić.
>
> Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc!

Nie ma za co. Szkoda, że się naciąłeś, ale cóż, bywa. Polecam samodzielne
grzybobranie - przyjemność w wielu wymiarach, z bonusem w postaci
pachnących grzybów. A sezon jest w tym roku udany, oj jest :-)

--
XL

19. Data: 2017-10-26 09:14:00

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-10-13 o 10:43, Trefniś pisze:
> [...]
> Niestety, część z nich mocniej lub słabiej pachnie amoniakiem.
> Czy te grzyby do czegokolwiek się nadają?

Czy Ty aby papierzaków nie nazbierałeś? :)

Pozdr,
MW

20. Data: 2017-10-26 12:26:38

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .10.2017 o 09:14 wolim <n...@p...tu> pisze:

> Czy Ty aby papierzaków nie nazbierałeś? :)

Pisałem - to był podgrzybek brunatny Xerocomus badius.
Nie znam nazw potocznych/lokalnych/gwarowych/zwyczajowych :)

Gdybym je zbierał osobiście, przetworzyłbym natychmiast i nie byłoby
problemu.
Ja je kupiłem, nie wiadomo co i jak długo się z nimi działo.

--
Trefniś

Robię sam masło
Pytanie do Krakusów lubiących węgierskie smaki
Grzyby marynowane po ikselsku.
Coś do chleba ze słoika.
Powidła.