HBV a krioglobulinemia mieszana - leczenie

1. Data: 2006-12-15 16:57:11

Temat: HBV a krioglobulinemia mieszana - leczenie
Od: "Katarzyna" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pisze w sprawie mojej cioci:
Od pół roku chodzi po lekarzach i nikt nie potrafi powiedzieć - co jej
dolega...
Ostatnie badania :
antygen HCV
anty HCV
niobecne

antygen HBsAg
anty HBC - wyniki dodatnie

Dodatkowo:
krioglobuliny +++ (metodą kriopreceypitacji)
metodą immunofiksacji okreslono :
krioglobulinemię typ II
krioglobulinemie mieszaną: monoklonalne IgM , kappa i poliklonalne IgM i IgG

Na stronach Prometeuszy znalazłam ciekawy artykuł:
Część objawów i wiek cioci - zgadzają się

"Krioglobulinemia mieszana występuje najczęściej u kobiet w średnim wieku. Do
typowych objawów zalicza się plamicę, bóle stawowe i osłabienie. Plamica
hiperergiczna ogranicza się zazwyczaj do podudzi. W biopsji skóry stwierdza
się leukocytoklastyczne zapalenie naczyń. Bóle wielostawowe są symetryczne;
nie występuje zapalenie stawów i nadżerki. Osłabienie może być znaczne.
Obwodowa polineuropatia, objawiająca się parestezjami i drętwieniem podudzi,
może być główną przyczyną zgłaszania się chorych do lekarza. Do innych,
rzadziej występujących objawów zalicza się upośledzenie czynności nerek,
zespół Sjögrena, objaw Raynauda i owrzodzenia skóry."

na stronach pisze sie o związkach choroby z wirusem HCV i podaje sie leczenie.
Wspomina sie tylko o związku z wirusem HBV. A jak wyglada lecznie jesli
spowodował ten stan HBV - jak wyglada po uzyskanych wynikach?
Pozdrawiam forumowiczów.

2. Data: 2006-12-15 20:49:06

Temat: Re: HBV a krioglobulinemia mieszana - leczenie
Od: "jagna" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Wspomina sie tylko o związku z wirusem HBV. A jak wyglada lecznie jesli
> spowodował ten stan HBV - jak wyglada po uzyskanych wynikach?

Antygen HBsAG -antygen powierzchniowy, świadczy o wirusowym zapaleniu
wątroby. Wskaźnik zakażenia HBV
Trzeba wziąć skierowanie od lekarza rodzinnego do przychodni zakaźnej

HBC podobnie.

j.

pytanie o badania
Kręgosłup - pochodzenie chorób i dolegliwości
Pomocy - Dobry Ortopeda w Białymstoku
jakie ćwiczenia na wzmocnienie pleców/kręgosłupa - a jakie zabronione?
Grzybice