HPV - jak...

1. Data: 2004-05-04 09:35:53

Temat: HPV - jak...
Od: "howard" <n...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

mozna sie zarazic tym wirusem procz stosunku, pettingu (intensywnego?? ),
kontaktu z krwia osoby zarazonej. czy mozna sie zarazic korzystajac z
"publicznych sanitariow"??
. jakie sa objawy ??? gdzie i za ile mozna wykonca badanie na obecnosc tego
wirusa najlepiej w Poznaniu

2. Data: 2004-05-04 13:22:14

Temat: Odp: HPV - jak...
Od: "Docia" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy chodzi ci o HPV wywyłujący kłykciny??
bo jeśli tak to moja podpowiedź poniżej ma sens na innych HPV się nie znam

> mozna sie zarazic tym wirusem procz stosunku, pettingu (intensywnego?? ),
> kontaktu z krwia osoby zarazonej. czy mozna sie zarazic korzystajac z
> "publicznych sanitariow"??

można, można się też zarazic kożystając np. z ręcznika osoby która jest
zarażona.

> . jakie sa objawy ???

objawami są kłykciny na narządach płciowych (takie brodaweczki) ale możesz
być zarażony i objawów nie mieć albo mieć je po wielu wielu latach od
zarażenia bo wirus może aktywować się w okresach osłabienia organizmu a
normalnie to np. żadnych objawów nie dawać

>gdzie i za ile mozna wykonca badanie na obecnosc tego
> wirusa najlepiej w Poznaniu
> pozdrawiam

tego akurat nie wiem, ale jeśli osoba z którą współżyjesz ma objawy to (jak
twierdzi moja Pani ginekolog) na 99,99% się zaraziłeś a objawy mogą kiedyś
wystąpić albo i nie....

pozdr.
D.

3. Data: 2004-05-09 23:17:17

Temat: Re: HPV - jak...
Od: "Adam dradam" <d...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Docia <h...@i...pl> napisał(a):

> czy chodzi ci o HPV wywyłujący kłykciny??
> bo jeśli tak to moja podpowiedź poniżej ma sens na innych HPV się nie znam

(...)

Pytanie bylo bardzo scisle sformulowane. Chodzi o wirusa HPV ( human
papilloma virus). . Genotypy 1-4 powoduja skorne klykciny, natomiast
genotypy 16,18,31,33,35,39,45,51,56, 58,59,68 oraz 82 powoduja nowotwory
szyjki macicy, pochwy oraz pracia.

Szczegoly zostaly opublikowane i znajduja sie na lamach Meijer et al. CMAJ ,
2000;163:535.

Zasiedlenie sie tych wirusow zwieksza prawdopodobienstwo wystapienia
nowotworu na przyklad szyjki macicy kilkaset razy .

Pozdr.

4. Data: 2004-05-11 15:11:19

Od: "Docia" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam dradam" <d...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> szyjki macicy, pochwy oraz pracia.
>
> Szczegoly zostaly opublikowane i znajduja sie na lamach Meijer et al. CMAJ

nie rozumiem Twojej odpowiedzi?
czy ma ona związak z pytaniem howarda, czy po prostu rzuciłeś luźną uwagę?

D.

różyczka a ciąża
powracajjący jęczmień
jak działa luteina?