Hipotetyczny egzamin dla gimnazjalistów

1. Data: 2017-07-11 17:39:07

Temat: Hipotetyczny egzamin dla gimnazjalistów
Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gimnazjalista otrzymuje pytanie:
są dwa rysunki a)koło b)kwadrat
Pytanie: wskaż trapez
odpowiedzi:a)a b)b c)nie ma trapezu
Wybrać b czy c ?

2. Data: 2017-07-11 18:03:40

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Omatkobosko, Pinokio, Ty mnie nie załamuj!!!
Kwadrat to trapez! - ponieważ jest czworokątem i ma przynajmniej jedną parę boków
równoległych!!!!!
On ma aż dwie - ale do bycia trapezem wystarczy jedna.

Nie wszystkie czworokąty są trapezami (np. deltoid nierównoboczny nie jest), ale
wszystkie trapezy są czworokątami. Wszystkie prostokąty są trapezami - ale nie każdy
trapez to prostokąt. Itd.

3. Data: 2017-07-11 18:04:43

Temat: Re: Hipotetyczny egzamin dla gimnazjalistów
Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

pinokio <p...@n...adres.pl> wrote:
> Gimnazjalista otrzymuje pytanie:
> są dwa rysunki a)koło b)kwadrat
> Pytanie: wskaż trapez
> odpowiedzi:a)a b)b c)nie ma trapezu
> Wybrać b czy c ?

Kwadrat jest trapezem, jest też prostokątem.
Nie wiedziałeś? Naprawdę? Czy to jakiś żarcik?

4. Data: 2017-07-11 18:13:58

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.07.2017 o 18:03, i...@g...pl pisze:
> Omatkobosko, Pinokio, Ty mnie nie załamuj!!!
> Kwadrat to trapez! - ponieważ jest czworokątem i ma przynajmniej jedną parę boków
równoległych!!!!!
> On ma aż dwie - ale do bycia trapezem wystarczy jedna.

O to mi chodzi, czyli to jest podchwytliwe, ktoś wybierze c i nie zdaje.
O to mi chodzi, ja też uważam że jest trapezem. Rozmawiałem z gościem
który tworzy "postępową logikę" i redefiniuje takie rzeczy jak kwadrat,
trapez, prostokąt, w ten sposób, że na przykład trapez to
Trapezem nazywamy czworokąt, który ma jedną parę boków równoległych, ale
nie równych oraz nie wszystkie boki równe i nie wszystkie kąty proste
czyli 3 wyjątki (jeżeli się nie okaże że trzeba dodać jakiś wyjątek)
Ja natomiast jestem przeciwko wyjątkom w definicji:
Definicja liczb pierwszych: jest to liczba dzieląca się tylko przez
jeden i samą siebie ALE jeden nie jest liczbą pierwszą.
Ja bym usunął "ALE jeden nie jest liczbą pierwszą"; dla mnie 1 jest
liczbą pierwszą

5. Data: 2017-07-11 18:27:00

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Trapezem nazywamy czworokąt, który ma jedną parę boków równoległych, ale
nie równych oraz nie wszystkie boki równe i nie wszystkie kąty proste

OMG, to wg niego żaden prostokąt nie jest trapezem ?
Nie wiem, jak on sobie "redefiniuje" i czemu akurat bierze się za rzeczy od dawna
zdefiniowane do imentu - ale Ty już z nim nie rozmawiaj lepiej. Uciekaj od niego jak
najdalej.

6. Data: 2017-07-11 18:29:53

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Jeden NIE JEST liczbą pierwszą.
http://www.math.us.edu.pl/pgladki/faq/node46.html

7. Data: 2017-07-11 18:32:37

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.07.2017 o 18:29, i...@g...pl pisze:
> Jeden NIE JEST liczbą pierwszą.
> http://www.math.us.edu.pl/pgladki/faq/node46.html

I co z tego:
"liczba naturalna większa od 1, która dzieli się tylko przez 1 i przez
siebie samą (a zatem ma dokładnie dwa dzielniki naturalne)"
Dlaczego nie dać "większa od 10", jak już to już ;-) ?
Bo:
1 dzieli się przez 1
1 dzieli się przez samą siebie
przez nic innego się nie dzieli
jest liczbą naturalną.
Tylko mamy jeden głupi warunek "większa od 1"

8. Data: 2017-07-11 18:39:20

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.07.2017 o 18:29, i...@g...pl pisze:
> Jeden NIE JEST liczbą pierwszą.
> http://www.math.us.edu.pl/pgladki/faq/node46.html

A czy wiesz, że logiką obowiązującą w świecie nie jest wcale logika
dwuwartościowa? Ale być może trójwartościowa intuicjonistyczna?

9. Data: 2017-07-11 18:54:11

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-11 o 18:13, pinokio pisze:

> czyli 3 wyjątki (jeżeli się nie okaże że trzeba dodać jakiś wyjątek)
> Ja natomiast jestem przeciwko wyjątkom w definicji:

Albo coś spełnia warunki definicji, albo nie spełnia.

> Definicja liczb pierwszych: jest to liczba dzieląca się tylko przez
> jeden i samą siebie

... i większa od 1

> ALE jeden nie jest liczbą pierwszą.

Bo nie jest większa od 1

> Ja bym usunął "ALE jeden nie jest liczbą pierwszą";

Nie ma czegoś takiego w definicji. Nie masz czego usuwać.

> dla mnie 1 jest
> liczbą pierwszą

Oj pinokio... Pasta do zębów nie spełnia warunków definicji liczby
pierwszej, ale chyba nie nazwiesz pasty do zębów wyjątkiem? (Chyba nie
nazwiesz?)

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

10. Data: 2017-07-11 18:56:21

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.07.2017 o 18:54, Kviat pisze:

> ... i większa od 1

a dlaczego nie "i większa od 10" ?

Jeszcze w kwestii wewnętrznego dziecka.
Kaczyński od urodzenia, przez 50 lat integrował się z cywilizacją białego człowieka
Post pozytywny
28 lat "integracji".
Czarna prognoza dla Europy.