Hipotetyczny egzamin dla gimnazjalistów

11. Data: 2017-07-11 19:09:58

Temat: Re: Hipotetyczny egzamin dla gimnazjalistów
Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

pinokio <p...@n...adres.pl> wrote:

> a dlaczego nie "i większa od 10" ?

Widzisz... masz tu przykład właśnie konceptu w matematyce. Wiesz już teraz,
że matematyka jest wymyślona i arbitralna. Przyjmuje się jakieś umowne
założenia aby coś konkretnego w matematyce osiągnąć.

Euklides przyjął sobie taką definicję bo tak mu pasowało przy dowodzeniu
twierdzenia. Aczkolwiek możesz sobie wykoncypować inną matematykę,
nie-euklidesową, z inną definicją w której uwzględnisz 1 jako liczbę
pierwszą. Proszę bardzo!

12. Data: 2017-07-11 19:12:45

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-11 o 18:56, pinokio pisze:

> a dlaczego nie "i większa od 10" ?

Bo taka jest definicja liczby pierwszej.

Jeżeli zrobisz "i większa od 10" to już będzie definicja innych liczb.
Taki zbiór możesz sobie nazwać nawet własnym imieniem.

Są na przykład "liczby pierwsze kogośtam", do których nie należą
wszystkie liczby pierwsze, lecz jedynie liczby pierwsze spełniające
warunek definicji tego "kogośtam".

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

13. Data: 2017-07-11 19:18:34

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.07.2017 o 19:09, Pszemol pisze:
> [...]

Nie, to definicja jest bez sensu.
Ostatecznie mogę się zgodzić z definicją: liczba pierwsza to taka mająca
dokładnie dwa RÓŻNE dzielniki.
Ale w definicji raczej nie pisał bym że "i większa od 1"

14. Data: 2017-07-11 19:52:18

Od: silvio balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Oj pinokio... Pasta do zębów nie spełnia warunków definicji liczby
> pierwszej, ale chyba nie nazwiesz pasty do zębów wyjątkiem? (Chyba nie
> nazwiesz?)
>
> Powrotu do zdrowia życzę.
> Piotr

Dwoch wariatow siedzi obok siebie w szpitalu psychiatrycznym.
Jeden z nich bawi sie sznurkiem:
- co robisz szukasz konca? - pyta bawiacego sie swira
- tak
- to go nie znajdziesz bo go ucialem
--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej

15. Data: 2017-07-11 19:59:42

Od: "Ghost" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

pinokio <p...@n...adres.pl> wrote:

>Widzisz... masz tu przykład właśnie konceptu w matematyce. Wiesz już teraz,
>że matematyka jest wymyślona i arbitralna.

Nie jest, niedouczony ćwoku. Nie ma żadnych ograniczeń na aksjomaty, ani
definicje. Możesz matole stworzyć dowolny zestaw i dowolnie nowy dział
matematyki. Wszystko w ramach matematyki. To tak jakbyś, debilu, powiedział,
że programowanie jest ograniczone do systemu windows (tylko nie próbuj się
znów zapędzać w tej analogii, już nie raz pokazałeś, że nie masz pojęcia
jakie ograniczenia ma to analogia). Pisałem już, że jesteś debilem?

> [...]
>twierdzenia. Aczkolwiek możesz sobie wykoncypować inną matematykę,
>nie-euklidesową, z inną definicją w której uwzględnisz 1 jako liczbę

Matołu wielki - nie ma czegoś takiego jak matematyka nieeuklidesowa, jest
geometria nieeuklidesowa. Gdzie takich tłuków edukują? Na jackowie?

16. Data: 2017-07-11 20:07:39

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

silvio balconetti <s...@i...invalid> wrote:

> [...]
> Jeden z nich bawi sie sznurkiem:
> - co robisz szukasz konca? - pyta bawiacego sie swira

:-)

17. Data: 2017-07-11 23:10:31

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Liczba jeden nie jest liczbą pierwszą, bo nie ma DWÓCH [dom. - różnych!] dzielników
naturalnych, lecz tylko jeden. Co prawda "dzieli się tylko przez jeden i samą
siebie", ale w obu tych przypadkach dzielnikiem jest ta sama liczba - liczba jeden.
Czyli liczba jeden ma tylko jeden dzielnik.

18. Data: 2017-07-11 23:15:31

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.07.2017 o 23:10, i...@g...pl pisze:
> [...]
siebie", ale w obu tych przypadkach dzielnikiem jest ta sama liczba - liczba jeden.
Czyli liczba jeden ma tylko jeden dzielnik.

To zgodziłbym się ostatecznie z definicją : "liczba pierwsza to taka
która ma dokładnie dwa różne dzielniki", ta definicja jest ładniejsza,
bo nie ma warunków, "ale nie jeden". A to że jeden nie jest liczbą
pierwszą potrzebne jest w wielu twierdzeniach.

19. Data: 2017-07-11 23:25:07

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Widzę, ghostku-kundelku, że trafiła ci się smakowita kość do obszczekania i
obgryzienia - osoba, która na pewno nie odpowie ci tym samym, bo nie ma gryzienia w
naturze.
Miłego gryzienia, bohaterze :-/

20. Data: 2017-07-11 23:26:50

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.07.2017 o 23:25, i...@g...pl pisze:
> [...]
obgryzienia - osoba, która na pewno nie odpowie ci tym samym, bo nie ma gryzienia w

Pszemol nie odpowie?

Jeszcze w kwestii wewnętrznego dziecka.
Kaczyński od urodzenia, przez 50 lat integrował się z cywilizacją białego człowieka
Post pozytywny
28 lat "integracji".
Czarna prognoza dla Europy.