Hipotetyczny egzamin dla gimnazjalistów

31. Data: 2017-07-12 18:22:07

Temat: Re: Hipotetyczny egzamin dla gimnazjalistów
Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> wrote:

> Ale jedynym sposobem aby uniknąć chaosu z rozkładami to jest wykluczenie
> liczby 1 ze zbioru liczb pierwszych. Tylko o to chodzi.
>
> Mam jeszcze jednego asa w rękawie, jeżeli tamten argument jest
> dla ciebie za banalny. Z jakimi liczbami naturalnymi liczba 1
> jest względnie pierwsza?
>
> Jest to istotna informacja do obliczania wartości
> funkcji fi Eulera (która ma zastosowanie np w RSA).
> Gdyby uznać liczbę 1 za liczbę pierwszą,
> to po raz kolejny nastąpiłby niepotrzebny chaos w twierdzeniach
> i wymuszenie korekt których łatwo możnaby uniknąć :P

Jest jeszcze motyw że liczba jeden jest tu jednostką, unitem. I w tym
sensie jest też wyjątkowa.

32. Data: 2017-07-12 18:30:49

Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-12 o 18:22, Pszemol pisze:
> Jest jeszcze motyw że liczba jeden jest tu jednostką, unitem. I w tym
> sensie jest też wyjątkowa.

Dla ciebie mam tu specjalne zadanie.

Oblicz:
1 + 1 + 1 + 1 + ... = ?

Czyli znajdź sumę nieskończenie wielu jedynek.
Hint: jest nietrywialna.

--
Nemrod Vargardsson

Pwt 32,41 Gdy miecz błyszczący wyostrzę
i wyrok wykona ma ręka,
na swoich wrogach się pomszczę,
odpłacę tym, którzy Mnie nienawidzą.
42 Upoję krwią moje strzały,
mój miecz napasie się mięsem,
krwią poległych i uprowadzonych,
głowami dowódców nieprzyjacielskich.

33. Data: 2017-07-12 19:06:05

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Oblicz:
> 1 + 1 + 1 + 1 + ... = ?
>
> Czyli znajdź sumę nieskończenie wielu jedynek.

Dla mnie? A czemu dla mnie? Ja nie jestem expertem od majcy, pomyliłeś mnie
chyba z kimś...

ps nieskończoność nie jest trywialna.

34. Data: 2017-07-12 19:38:59

Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-12 o 19:06, Pszemol pisze:
> Dla mnie? A czemu dla mnie?

Dlatego. Podpadłeś z tym swoim ateizmem,
więc sprawdzam co właściwie umiesz.
A okazuje się, że niewiele.

> ps nieskończoność nie jest trywialna.

Jest, ponieważ jest to gadanina nieuków,
którzy nie mają tu nic do powiedzenia.
(Kiedyś podobnie byli tacy co nieuznawali
wartości np pierwiastka z dwóch czy trzech.)

Fizycy kwantowi na codzień mają do czynienia z takimi
wyrażeniami (jak to wyżej) i dlatego
szybko zaakceptowali matematyczną teorię
na ten temat, ponieważ wyniki były 100%
zgodne z empirią.

Wartość w tym wypadku jest konkretna i nietrywialna.

* * *

Tak czy inaczej po raz kolejny dowodzisz, że ateizm
odmóżdża, i można nawet pójść dalej, twierdząc, że
ateizm to nabyte umysłowe niedorozwinięcie,
przejawiające się w myśleniu stereotypowym,
i argumentacji standardowo absurdalnej, bez pokrycia
w praktyce.

Pod ostrzem miecza, ateiści, przyznaliby się
nawet, że są rodzimowiercami, poganami bądź innymi
buddystami, aby tylko ocalić swoją skórę, co i tak
by się nie powiodło.

Łk 19,26 "Powiadam wam: Każdemu, kto ma, będzie dodane; a temu,
kto nie ma, zabiorą nawet to, co ma. 27 Tych zaś przeciwników
moich, którzy nie chcieli, żebym panował nad nimi, przyprowadźcie
tu i pościnajcie w moich oczach">>.

35. Data: 2017-07-12 20:17:54

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> wrote:

> Dlatego. Podpadłeś z tym swoim ateizmem,
> więc sprawdzam co właściwie umiesz.

:-) a czemu podpadłem z ateizmem? :-))

Przecież ateiści to w większości weseli, niegroźni i nikomu niewadzący
ludzie! :-) Pełni radości z życia :-)

> A okazuje się, że niewiele.

Sądzisz że wszyscy muszą się interesować zagadkami związanymi z ciągami
nieskończonymi i liczbami pierwszymi? :-)
Chyba zbyt szybko wydajesz wyroki o ludziach... a co Cię "Pan Jezus" o
sądzeniu innych uczył? ;-)

> Jest, ponieważ jest to gadanina nieuków,
> którzy nie mają tu nic do powiedzenia.

:-) czemu od razu nieuków? Może uczyli się więcej od Ciebie ale
interesowali się biologią i chemią? Coś Ty taki nietolerancyjny??

> (Kiedyś podobnie byli tacy co nieuznawali
> wartości np pierwiastka z dwóch czy trzech.)

:-) byli?

> Fizycy kwantowi na codzień mają do czynienia z takimi
> wyrażeniami (jak to wyżej) i dlatego
> szybko zaakceptowali matematyczną teorię
> na ten temat, ponieważ wyniki były 100%
> zgodne z empirią.

Dobrze, że nie jestem fizykiem, zwłaszcza takim kwantowym :-)

A powiedz mi, stary, czy jak jesteś fizykiem kwantowym to znaczy że umiesz
przechodzić przez zamknięte drzwi albo tunelować przez zapory i ściany?
:-)))

> Wartość w tym wypadku jest konkretna i nietrywialna.
>
> * * *

To jest wartość??? ***? Jesteś pewny, że nie **? :-))))

> [...]
> ateizm to nabyte umysłowe niedorozwinięcie,
> przejawiające się w myśleniu stereotypowym,
> i argumentacji standardowo absurdalnej, bez pokrycia

Dowodzę, mówisz? Obawiam się, że zbyt szybo bezpodstawne wnioski wymyślasz.

Majca mnie nigdy nie pociągała i nigdy nie uważałem się za eksperta z tej
dziedziny.

Jak chcesz to przeegzaminuję Cię z chemii i sprawdzimy jak nie bycie
ateistą Ciebie odmóżdża, co?

> Pod ostrzem miecza, ateiści, przyznaliby się
> nawet, że są rodzimowiercami, poganami bądź innymi
> buddystami, aby tylko ocalić swoją skórę, co i tak
> by się nie powiodło.

Zaatakowany przez wariata rzeczywiście próbowałbym robić wszystko co w
mojej ocenie mogłoby prowadzić do mojego ocalenia. Ty nie? Wolałbyś umrzeć
z rąk psychicznie chorego licząc na spotkanie po śmierci ze swoim urojonym
bogiem? :-)

> [...]
> kto nie ma, zabiorą nawet to, co ma. 27 Tych zaś przeciwników
> moich, którzy nie chcieli, żebym panował nad nimi, przyprowadźcie

No cóż... widać z tego że Twój bóg jest Miłością :-))

36. Data: 2017-07-12 20:42:57

Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-12 o 20:17, Pszemol pisze:
> (...) <- pierdoły frustrata
> To jest wartość??? ***? Jesteś pewny, że nie **? :-))))

Niniejszym wstawiam ci kosę za aktywność (czyli niedostateczny).
Nie znasz się więc powinieneś zamknąć tę swoją doopę, i się douczyć,
a ateizm ci szybko przejdzie.

* * *

Natomiast prawidłowa odpowiedź brzmi:
-1/2
Uzasadnienie: wartość uogólnionej funkcji zeta Riemanna w zerze.

* * *

A tu masz mądrość Koheleta, napisaną w sam raz dla takich jak ty:

Koh 1,15 To, co krzywe, nie da się wyprostować,
a czego nie ma, tego nie można liczyć.

Koh 12,9 A ponadto, że Kohelet był mędrcem,
wpajał także wiedzę ludowi.
I słuchał, badał i ułożył wiele przysłów.

Takiej wiedzy i uświadomienia ci właśnie brakuje.

37. Data: 2017-07-12 20:44:59

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-12 o 19:38, Nemrod pisze:

> Dlatego. Podpadłeś z tym swoim ateizmem,

LOL :)
Nemrod zaczął zbierać chrust na ognisko pod Pszemolem :):):)

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

38. Data: 2017-07-12 21:13:06

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-12 o 20:42, Nemrod pisze:

> [...]
>
> Natomiast prawidłowa odpowiedź brzmi:
> -1/2
> Uzasadnienie: wartość uogólnionej funkcji zeta Riemanna w zerze.

https://www.wolframalpha.com/input/?i=zeta(0)
https://www.wolframalpha.com/input/?i=1%2B1%2B1%2B1%
2B1%2B...

Albo nie zrozumiałem o czym piszesz, albo wyjaśnij jak wykoncypowałeś,
że to ma związek z funkcją Riemanna.

To nie jest pytanie złośliwe. Nie wykluczam, że ma jakiś związek,
człowiek uczy się całe życie, ale liczę na to, że mi wyjaśnisz.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

39. Data: 2017-07-12 21:27:46

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<Kviat> wrote:

> LOL :)
> Nemrod zaczął zbierać chrust na ognisko pod Pszemolem :):):)

:-)))

A czy po znajomości mogę sobie zamienić spalenie na stosie na utopienie?
Jak scuba diver myślę że sobie lepiej z wodą niż ogniem poradzę a do tego
kocham ocean i wszystko co w nim żyje, z Syrenkami włącznie :-)

40. Data: 2017-07-12 21:27:47

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> wrote:

Frustrata? Czy to jakaś projekcja własnych problemów na rozmówcę?

> Niniejszym wstawiam ci kosę za aktywność (czyli niedostateczny).

A wiesz gdzie możesz sobie tą kosę wsadzić czy powiedzieć Ci? :-))

> Nie znasz się więc powinieneś zamknąć tę swoją doopę, i się douczyć,
> a ateizm ci szybko przejdzie.

Czy to własna mama Cię kultury nie nauczyła? Czy wyrastałeś w sierocińcu?

Dlaczego tak zależy Ci aby mi "przeszedł" ateizm? Boisz się może, że Bog,
który jest Miłością będzie mnie srogo karał że go na siłę nie pokochałem i
nie zlękłem się jego straszenia? :-)

> * * *
>
> Natomiast prawidłowa odpowiedź brzmi:
> -1/2
> Uzasadnienie: wartość uogólnionej funkcji zeta Riemanna w zerze.

Ile razy Ci trzeba powtórzyć, że mnie to nie interesuje? :-)

(Swoją drogą - całkowicie nieintuicyjna i nieprzekonywująca odpowiedź.)

> * * *
>
> A tu masz mądrość Koheleta, napisaną w sam raz dla takich jak ty:
>
> Koh 1,15 To, co krzywe, nie da się wyprostować,
> a czego nie ma, tego nie można liczyć.

Koheleta "mądrościom" można łatwo zaprzeczyć prostując metr sznurka z
kieszeni...

> Koh 12,9 A ponadto, że Kohelet był mędrcem,
> wpajał także wiedzę ludowi.
> I słuchał, badał i ułożył wiele przysłów.

Jako jeden z tego ludu z pewnością zafascynowany jesteś banialukami
Koheleta i innych autorytetów bo sam nic swojego wymyślić nie potrafisz,
prawda?

> Takiej wiedzy i uświadomienia ci właśnie brakuje.

Dziękuję, Wuju, za ocenę... to co ten Pan Jezus Cię uczył o
ocenianiu/osądzaniu innych?

Jeszcze w kwestii wewnętrznego dziecka.
Kaczyński od urodzenia, przez 50 lat integrował się z cywilizacją białego człowieka
Post pozytywny
28 lat "integracji".
Czarna prognoza dla Europy.