Historia zaciskania pasa

1. Data: 2004-05-08 10:43:25

Temat: Historia zaciskania pasa
Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

artykuł ukazał sie w tygodniku forum jest to przedruk z los angeles times.
mam nadzeje ,ze po lekturze każdy wybierze dla siebie dietę optymalną :)
Ja wybieram dietę wilhelma zdobywcy :)

Historia zaciskania pasa
(27.01.2004)

Ludzkość odchudza się już co najmniej od tysiąca lat - z krótkimi przerwami
na posiłek. Oto kilka kluczowych dat, które powinien znać każdy rasowy
obżartuch:

1087
Król Anglii Wilhelm Zdobywca, aby schudnąć, stosuje dietę płynną - kładzie
się do łóżka i nie spożywa niczego poza alkoholem. W tym samym roku umiera.

Przełom XVII i XVIII w.
Szkocki lekarz George Cheyne, po serii eksperymentów na różnego rodzaju
płynnych produktach, dochodzi do wniosku, że stosując dietę mleczną człowiek
staje się "szczupły, lekki i zwinny".

1811
Lord Byron, poeta epoki romantyzmu, aby schudnąć nasącza jedzenie octem.
Udaje mu się w ten sposób zbić masę ciała z 97 do 65 kg.

Lata 30. XIX w.
Amerykański pastor Sylvester Graham (zwany też "Doktorem Trociną") piętnuje
grzech obżarstwa, prowadzący, jego zdaniem, do rozpusty, niestrawności i
wychowania chorowitych dzieci. Proponuje spartańską dietę składającą się z
ciemnego, gruboziarnistego chleba pieczonego bez użycia drożdży (słynne
pieczywo Grahama) oraz z warzyw i wody.

Lata 60. XIX w.
William Banting, przedsiębiorca pogrzebowy z Londynu, traci 25 kg stosując
dietę wysokobiałkową, na którą składają się chude mięso, grzanki, jajka na
miękko i warzywa. Do końca XIX stulecia dieta Bantinga była najczęściej
stosowaną metodą odchudzania w Ameryce.

W tym samym czasie inny propagator diety wysokobiałkowej, doktor James
Salisbury, lansuje odżywianie oparte na gorącej wodzie i kotletach z
siekanego mięsa (słynne steki Salisbury'ego), które pozwala schudnąć i
poprawić stan zdrowia.

Koniec XIX w.
Diety mleczne, dawniej zalecane, aby przytyć i pozbyć się niestrawności,
zyskują popularność jako terapie odchudzające.

Lata 90. XIX w.
Doktor Edward Hooker Dewey zaleca umiarkowaną głodówkę i niejadanie śniadań.

1898
Biznesmen Horace Fletcher powołuje ruch na rzecz wolnego przeżuwania. Kiedy
z powodu nadwagi odmówiono mu ubezpieczenia na życie, Fletcher zrzucił 20
kg, przeżuwając każdy kęs jedzenia przed połknięciem, aż do uzyskania
płynnej konsystencji.

1918
Zaczyna się moda na liczenie kalorii. Dieta doktor Lulu Hunt Peters,
"najbardziej znanej i kochanej lekarki Ameryki", zaczyna się od głodówki,
potem przechodzi do wolnego przeżuwania i liczenia kalorii, przy czym
dzienny limit wynosi 1200 kalorii. Jest tylko jedno małe "ale": recepty
należy przestrzegać do końca życia.

1928
Zła wiadomość: w przypadkach poważnej nadwagi lekarze zalecają zmniejszenie
dziennego limitu do 600 kalorii.

Lata 20. XX w.
Doktor William Howard Hay lansuje odżywianie oparte na prawidłowym łączeniu
produktów. Jego "metoda tysiąclecia" (która zaleca także codzienne lewatywy
i powolne przeżuwanie) zakłada, że kluczową sprawą jest zachowanie
właściwego pH w organizmie. Aby to osiągnąć, nie powinno się łączyć w jednym
posiłku skrobi, owoców i produktów białkowych.

Inne nowe trendy: niskokaloryczna dieta Hollywood (18 dni, po 585 kal.
dziennie, głównie w postaci grejpfrutów, pomarańczy, jajek i cieniutkich
grzanek), dieta ananasowa oraz dieta oparta na kotletach jagnięcych.

1932
W salonach piękności sprzedawany jest proszek odchudzający "Diet Aid"
doktora Stolla, do stosowania zamiast posiłków.

1960
Na wzór Anonimowych Alkoholików powstaje organizacja Anonimowych Żarłoków.

1961
Bestseler Hermana Tallera "Calories Don't Count" (Kalorie się nie liczą)
promuje dietę bogatą w tłuszcze i białko, a ubogą w węglowodany. Z czasem
Taller zostaje uznany winnym oszustwa, w związku ze sprzedażą wysyłkową
bezwartościowych kapsułek z wyciągiem z krokosza.

Lata 60. XX w.
"Złoty wiek" diet niskowęglowodanowych i dopuszczających alkohol, ukazują
się książki "The Drinking Man's Diet" (Dieta człowieka pijącego) Gardnera
Jamesona i Elliotta Williamsa oraz "Martinis and Whipped Cream" (Martini i
bita śmietana) Sidneya Petrie'ego.

1972
"Rewolucyjna dieta" Roberta Atkinsa zaleca duże ilości mięsa i tłuszczu;
węglowodany są zakazane.

Lata 70. XX w.
Moda na dietę astronautów, oparta na płynnym pożywieniu.

Rok 1976
"Dieta ostatniej szansy" autorstwa osteopaty Roberta Linna łączy głodówkę i
płynne odżywki białkowe sporządzone ze ścięgien i skór zwierzęcych. Uważa
się ją za przyczynę śmierci co najmniej 58 osób pozbawionych podstawowych
składników odżywczych.

1978
Herman Tarnower lansuje wysokobiałkową dietę Scasdale o dziennym limicie 700
kalorii. Dwa lata później ginie zamordowany przez swoją kochankę.

1981
Dieta Cambridge, oparta na niskokalorycznych odżywkach białkowych,
rozprowadzanych w systemie sprzedaży bezpośredniej. Zanim zakazano
dystrybucji tych napojów, 30 wycieńczonych grubasów zmarło na zawał serca.

2003
Brytyjscy piekarze przeklinają doktora Atkinsa i jego dietę. W ciągu
ostatniego dziesięciolecia sprzedaż chleba w Zjednoczonym Królestwie spadła
o 15 procent.

2004
- Facet był gruby, a żarcie podłe - tak wspomina po latach wizytę w domu dr
Atkinsa burmistrz Nowego Jorku Michael Bloomberg.

2. Data: 2004-05-09 20:11:25

Temat: Re: Historia zaciskania pasa
Od: "klamliwa eulalia" <a...@r...megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

;-))))) dobre, najbardziej podobala mi sie dieta Byrona:-)) i ostatni
akapit..........
pozdrawiam
aducha

3. Data: 2004-05-10 21:04:19

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "klamliwa eulalia" <a...@r...megapolis.pl> napisał w
wiadomości news:c7m39i$q5k$1@mamut.aster.pl...
> ;-))))) dobre, najbardziej podobala mi sie dieta Byrona:-)) i ostatni
> akapit..........

eeee tammmmmmmm najlepsza jest dieta wilhelma zdobywcy w wersji mobilnej.w
łykendy podczas stosowania tej diety jestem czarnyjanek zdobywca

4. Data: 2004-05-11 08:06:52

Od: "Hania " <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

czarnyjanek <c...@p...onet.pl> napisał(a):

> eeee tammmmmmmm najlepsza jest dieta wilhelma zdobywcy w wersji mobilnej.w
> łykendy podczas stosowania tej diety jestem czarnyjanek zdobywca

Maksikaz w Ciechocinku? :D

Zdrowki
Hania

5. Data: 2004-05-11 08:23:03

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Hania w wiadomości news:c7q1is$fqa$1@inews.gazeta.pl pisze:

> Maksikaz w Ciechocinku? :D

Akurat w Ciechocinku to kto inny rzadzi.

6. Data: 2004-05-11 13:24:56

Od: "Wiedźma" <w...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah>
napisał w wiadomości news:c7q2fp$fg0$1@inews.gazeta.pl...

> Akurat w Ciechocinku to kto inny rzadzi.

heheh
Dziś u mnie dzien sprzątania więc ostatecznie sama sobie wytrę
monitor;-p

pzd. Wiedzma

W sprawie Atkinsa.
"Samo Zdrowie" maj 2004
kakao
Skakanka - czy to dobry sposob na zrzucenie kilku kg ?
[mm] gofry