Hormony a tradzik

1. Data: 2006-01-24 09:39:28

Temat: Hormony a tradzik
Od: "KraXon" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakies 2 miesiace temu bylem u endokrynologa w zwiazku z tradzikiem na
twarzy, plecach .. :) Mam juz 22/23 lata i staje sie to naprawde uciazliwe
wiec postanowilem dzialac a nie tylko smarowac sie kremami, papkami itp.
Skierowal wiec mnie na badania hormonow.

Kilka dni temu otrzymalem wyniki badan :

1. Testosteron : 19,1
2. Kortyzol : 19,6
3. Prolaktyna : 6,4
4. ACTH : 64,0 <-- niby do 60 czyli mam ponad norme
5. TSH : 2,62
6. Androstendion : 2,3
7. wolny testosteron : 24,4
8. DHEAs - 322,8 <--- w gornch granicach

Co mi powiedzial dr. ??
Ze moje wyniki sa ok , a lekko podwyzszony ACTH i dheas w gornych granicach
normy to prawdopodobnie stres spowodowany dojazdem do lodzi i pobraniem krwi

Przepisal mi "Hydrocortisonum" czyli hydrokortyzon, ktory ma za zadanie
zmniejszyc poziom ACTH i DHEAs.(chyba) Ciekawe czy kortyzol tez mi sie
zmniejszy ??

Lek zaczalem brac od 11.01.2006 zobaczymy czy cos pomoze. Dr. powiedzial ze
jesli nie to mam szukac przyczyny w czym innym a nie hormonach. Bardzo
pocieszajace biorac pod uwage ze skonczyly mi sie juz pomysly i kasa.
Bo badania 160zl + 2 wizyty po 70zl (2x rozmowa 10min).

Kumpel z forum powiedzial mi ze na polepszenie czekal az 2 miesiace.
Zakladam ze jesli u mnie ma nastapic jakas poprawa to napewno w krotszym
czasie, biorac pod uwage wyrownana prace hormonow. Boje sie tylko zeby nie
bylo jeszcze gorzej - np. tradzik sterydowy

Mam do was pytanie - co wy o tym myslicie ??

Na stronie http://www.sfd.pl/temat240388/ napisane jest :

Jeśli jest za dużo kortyzolu , zaczynaja się...., pojawia się łojotok ,
trądzik i roztępy ,...

Naturalne sposoby obniżania
Oto lista naturalnych środków obniżających kortyzol :
Produkty pszczele : Propolis , Pollen , Mleczko pszczele
Wniosek : Zanim udalem sie na badania hormonlne to przez jakis czas bralem
wlasnie propolis i musze przyznac ze poprawa byla zauwazalna po jakims
czasie.

Teraz pytanie, ktora droge wybrac ? Czy brac dalej Hydroko... i modlic sie
zeby nie bylo pogorszenia lub jakis innych powiklan czy moze sprobowac
bardziej obnizyc wlasnie korytzol.

PS:
a to nie jest tak ze jesli biore hydrokortyzon na obnizenie ACTH to i
spadnie mi kortyzon ??

Bo przysadka mozgowa (ACTH) pobudza kore nadnerczy (kortyzon itp) do pracy.

Boje sie tez tego ze moj tradzik nie jest wywolany hormonami bo wyniki mam w
miare ok (tak powiedzial dr) i ten lek tylko pogorszy sytuacje :/

Moze ktos wie jak szybko dziala taki lek ? Tzn po ilu dniach mozna
spodziewac sie ze zaczal dzialac na hormony ( biore od 11.01)

Pozdrawiam - jeszcze z nadzieja na lepsze jutro Tomek

2. Data: 2006-01-24 14:11:23

Temat: Re: Hormony a tradzik
Od: Hektor <m...@N...alternatywa.net> szukaj wiadomości tego autora

"KraXon" <k...@v...pl> napisał(a)
wnews:dr4sn1$qra$1@nemesis.news.tpi.pl:

> [...]
> hormonach. Bardzo pocieszajace biorac pod uwage ze skonczyly mi sie
> juz pomysly i kasa. Bo badania 160zl + 2 wizyty po 70zl (2x rozmowa

Ja place ok 200zl na 10dni. Biore pochodna wit. A. Juz 5 opakowanie
pochlaniam, efekty sa minimalne, nawet lekarz sie troche dziwi.
Badania mam robione, ale krwi, i tez wszystko OK.

> [...]
> krotszym czasie, biorac pod uwage wyrownana prace hormonow. Boje sie
> tylko zeby nie bylo jeszcze gorzej - np. tradzik sterydowy

"Kortyzol - Insulina
Ważny antagonizm dla organizmu ,Podwyższony Kortyzol powoduje zmniejszenie
wrażliwości insulinowej , Co powoduje ze weglowodany , białka , kwasy
tłuszczowe trafiaja nie tam gdzie trzeba , czyli w tkanke tłuszczową ,
(...)"

Ja mam raczej niedowage, niz zeby mi sie cos odkladalo pod wplywem tego
hormonu, ktory moglby dzialac zle.

> [...]
> Wniosek : Zanim udalem sie na badania hormonlne to przez jakis czas
> bralem wlasnie propolis i musze przyznac ze poprawa byla zauwazalna po

Co to znaczy ze brales? W kapsulkach lykales? Czy jak? Bo ja w domu mam
propolis ale MASC :)

Najgorsze jest to, ze trzeba byc cierpliwym, a to jest wbrew mej naturze ;/

Powodzenia zycze w leczeniu.

--
Pozdr. Hektor

3. Data: 2006-01-24 14:36:15

Od: "KraXon" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (...)"
>
> Ja mam raczej niedowage, niz zeby mi sie cos odkladalo pod wplywem tego

Moj wzrost to 185 przy wadze ok 65kg wiec tez gruby nie jestem ;P

> Co to znaczy ze brales? W kapsulkach lykales? Czy jak? Bo ja w domu mam
> propolis ale MASC :)

Tak w kapsulkach - gdzies na stronie wyczytalem ze ten pylek kwiatowy obniza
poziom kortyzolu :]

4. Data: 2006-01-24 15:34:13

Od: Hektor <m...@N...alternatywa.net> szukaj wiadomości tego autora

"KraXon" <k...@v...pl> napisał(a) wnews:dr5e3k$ng$1@nemesis.news.tpi.pl:

> Moj wzrost to 185 przy wadze ok 65kg wiec tez gruby nie jestem ;P

Ja 188 i 65-66kg wagi :)

No nic, ja sie pomecze jeszcze z ta kuracja isotretinoina, jestem w
polowie, takze warto skonczyc to co sie zaczelo, a potem...sie zobaczy.

--
Pozdr. Hektor

5. Data: 2006-01-24 21:56:54

Od: "beamb" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A obejrzałeś uważnie "Poranek kojota".
Jeśli tak to już wiesz co jest najlepsze... :))

6. Data: 2006-01-24 22:45:21

Od: "KraXon" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

>A obejrzałeś uważnie "Poranek kojota".
> Jeśli tak to już wiesz co jest najlepsze... :))

Probowalem - nie pomaga :)

7. Data: 2006-01-25 09:55:45

Od: "Cancer" <C...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Probowalem - nie pomaga :)

A nie było to czasami w Chłopaki nie plączą??

Cancer

8. Data: 2006-01-25 17:26:26

Od: "beamb" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cancer" <C...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

> A nie było to czasami w Chłopaki nie plączą??

Może nawet tak, ale jak widac wszyscy wiedzą o co chodzi :)

Spokojnie, to tylko...pandemia. ;)
Novit - ciag dalszy
dieta plynna przed kolonoskopia?
wada zwyrodnieniowa kręgosłupa a wojsko