I Bóg stworzył...

1. Data: 2018-11-16 23:32:17

Temat: I Bóg stworzył...
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

2. Data: 2018-11-20 19:58:36

Temat: Re: I Bóg stworzył...
Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16/11/2018 o 22:32, XL pisze:

3. Data: 2018-11-22 23:57:15

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2018-11-23 15:25:47

Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 22.11.18 um 23:57 schrieb XL:
> XL <i...@g...pl> wrote:
>> ..Amirę:
>> https://youtu.be/RGhBOY63HYA
>>

> Kto szuka dowodu na istnienie Boga?
> Oto on:
> https://youtu.be/pzTSizmVWIY

A mnie uczono troche inaczej:

X.Benedykt Chmielowski "rozprawia o Bogu, że jest bytem wszystkich bytów
i o świecie, że został stworzony raczej na wiosnę niż jesienią, wbrew
autorom, powołującym się na to, że na drzewach rajskich znajdowały się
już owoce, twierdzi, że w warunkach palestyńskich drzewa owocują
dwukrotnie wiosną i jesienią. Dalej rozważa, gdzie może się znajdować
raj ziemski, po czym przechodzi do kwestii relikwii. Omawia najpierw
główne relikwie związane z Narodzeniem i Męką Chrystusa Pana, ich losy i
miejsce, gdzie się znajdują, szczególniej zatrzymując się nad
gwoździami, którymi Pan Jezus był przybity do krzyża. Następnie
przedstawia relikwie związane z Najświętszą Marią Panną, wśród nich
ikonę częstochowską. Po czym przechodzi do przedstawienia niektórych
świętych poczynając od praojca Adama, a na Ubaldzie biskupie kończąc. W
dalszym toku swego dzieła zastanawia się czy król Salomon został
zbawiony, czy papież Grzegorz Wielki uratował duszę cesarza Trajana od
piekła, czy Platon został przez Boga zbawiony czy potępiony. Roztrząsa
szeroko czy jest możliwe, by na tronie papieskim zasiadała kobieta o
imieniu Joanna i czy zasługują na wiarę proroctwa o papieżach ogłoszone
za pontyfikatu Celestyna II w 1143 roku.

Następnie traktuje krótko o bożkach pogańskich, po czym przechodzi do
opisania idoli w Piśmie świętym wymienionych: Apisa, Asmodeusza, Dagona
i Lilith oraz do rozważenia prawdziwości wyroczni pytyjskiej Apollina w
Delfach. Kończy krótkimi uwagami o gorszym od pogaństwa ateizmie."

https://pl.wikipedia.org/wiki/Nowe_Ateny
Oryginal pod http://literat.ug.edu.pl/ateny/0003.htm

--
saluto
Silvio Balconetti

5. Data: 2018-11-23 15:59:23

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-11-23 o 15:25, Silvio Balconetti pisze:

> A mnie uczono troche inaczej:
>
> X.Benedykt Chmielowski "rozprawia o Bogu,

Przecież o nieistniejących bytach można bezkarnie pisać dowolne bzdury,
nikt nie udowodni, że to nie są bzdury :)

"Ludzie są tacy głupi, że to działa."
Mateusz Morawiecki, aktualny premier RP

Pozdrawiam
Piotr

6. Data: 2018-11-23 16:57:42

Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 23.11.18 um 15:59 schrieb Kviat:

> Przecież o nieistniejących bytach można bezkarnie pisać dowolne bzdury,
> nikt nie udowodni, że to nie są bzdury :)
>
> "Ludzie są tacy głupi, że to działa."
> Mateusz Morawiecki, aktualny premier RP

Wole inne nieistniejace byty. Np matematyczne. Ale dla umyslow prostych
sa one zbyt skomplikowane, choc czy zmartwychwstanie, niepokalane
poczecie itp. nie sa rownie lub bardziej skomplikowane? Dzialaja pewnie
bardziej na emocje? No i mozna im budowac rozne swiatynie, w ich imieniu
pedzic ludzi do czynu i regulowac im zycie.
Prawo Pitagorasa, liczba PI lub hipoteza Riemanna podniecac moga
niewielu, a kultu w ich oparciu nie stworzysz. Takie wiec byty wydaja
sie byc niegrozne? ;-)

7. Data: 2018-11-23 18:52:27

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-11-23 o 16:57, Silvio Balconetti pisze:

> Wole inne nieistniejace byty. Np matematyczne.

Byty matematyczne mają swoją ścisłą definicję i jeżeli się nimi
posługujesz, to wiesz czym się posługujesz. O takich bytach możesz
dyskutować, bo wiesz czego dyskusja dotyczy. Byt matematyczny jest dla
każdego taki sam.

O aniołkach nie da się dyskutować, bo każdy wyznawca ma w swojej głowie
inną wizję aniołka (diabła, boga... itd.)

> Ale dla umyslow prostych
> sa one zbyt skomplikowane, choc czy zmartwychwstanie,

Nie ma czegoś takiego jak zmartwychwstanie.

> niepokalane
> poczecie

Masz na myśli in-vitro?
Hmmm... ginekolog musi zajrzeć "do środka" żeby pobrać płyn pęcherzykowy.
Jak rozumiesz "niepokalane"? Bez udziału faceta? Czy jeżeli ginekologiem
jest kobieta, to wtedy poczęcie jest "niepokalane?

> itp. nie sa rownie lub bardziej skomplikowane?

Nie są równie skomplikowane.
Skomplikowane może być coś, co istnieje. Coś, czego stopień komplikacji
można określić. Nie da się powiedzieć, że coś jest mniej lub bardziej
skomplikowane, skoro nie wiadomo jak to coś jest skomplikowane.

Zegarek jest bardziej skomplikowany od kalosza.

Czy aureola nad głową świętego jest skomplikowana? I jak bardzo?

Pozdrawiam
Piotr

8. Data: 2018-11-23 19:20:17

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Silvio Balconetti <s...@i...invalid> wrote:

> A mnie uczono troche inaczej:

Bo widzisz, nauczanie o Bogu TEŻ trzeba dostosowywać do możliwości
intelektualnych i percepcyjnych ucznia. Uczono więc cię jak wszystkie inne
osiołki - byle coś z tego zostało.
Tyle, że nie przewidziano, co który osiołek z tymi resztkami zrobi.
Cóż, ryzyko zawodowe nauczających... Bodajbyś cudze dzieci uczył - czy jak
to tam szło...
--
XL

9. Data: 2018-11-23 21:20:06

Od: silvio balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 23.11.18 um 18:52 schrieb Kviat:

> [...]
>
> Zegarek jest bardziej skomplikowany od kalosza.
>
> Czy aureola nad głową świętego jest skomplikowana? I jak bardzo?

Logicznie do religii probowal przed wojna podejsc ksiadz Jan Salamucha.
Rosjanie mu w tym przeszkodzili.

Wodan akbar!
--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej

10. Data: 2018-11-23 21:44:56

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-11-23 o 21:20, silvio balconetti pisze:

> Logicznie do religii probowal przed wojna podejsc ksiadz Jan Salamucha.
> Rosjanie mu w tym przeszkodzili.

Myślałem, że piszesz o stopniowaniu i porównywaniu komplikacji.

Pozdrawiam
Piotr

Jaki Geremek, taka opozycja.
To oni są najbardziej prześladowani!