Identyfikacja dalii

1. Data: 2004-10-09 18:18:46

Temat: Identyfikacja dalii
Od: Lukasz Komsta <l...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupę,

Rok temu rodzina pozyskała ogromną bulwę dalii-niespodzianki (tzn. dalii
odmiany "nie-wiadomo-jaka-to"). Podzieliłem ją na 3 i otrzymałem
wieeeelkie rośliny o wysokości prawie 2 m, późno kwitnące (dopiero pod
koniec sierpnia zakwitła pierwsza), o sporych (ok 15 cm średnicy)
źółtych słonecznikowatych kwiatach. Zdjęcie wystawiłem na
http://www.komsta.net/dalia.jpg

Czy ktoś mi może pomóc w identyfikacji odmiany? Generalnie nie lubię
mieć w ogródku czegoś, czego nazwy nie znam... Szperanie na wspaniałej
stronie http://www.dahlia.org/ i zabawa tamtejszą wyszukiwarką nie
naprowadziły mnie niestety na nic konkretnego. W moich rejonach
(Lublin-Puławy) widuję takie dalie w różnych miejscach, więc nie powinna
być chyba jakoś specjalnie trudna w identyfikacji.

Będę wdzięczny,

--
* Lukasz Komsta *
* http://www.komsta.net/ *