Iglaki

1. Data: 2011-05-21 20:48:32

Temat: Iglaki
Od: Alpines <alpines@#wpowietrzudwa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
W wielu sklepach jak i punktach sprzedaży cały rok można kupić drzewka -
sosny ,tuje, cisy itd
Jako że jestem początkujący chciałbym zapytać czy jest sens teraz takie
coś kupować i sadzić - tzn czy się to przyjmie bo słyszałem że tylko
wczesna wiosną lub jesienią powinno się sadzić drzewka

--
Pozdrowienia
Alpines

Niektórzy powiedzieli wszystko, zanim jeszcze otworzyli usta. (Elias
Canetti)

Ile Zabrac
http://www.ilezabrac.pl

2. Data: 2011-05-21 22:48:02

Temat: Re: Iglaki
Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Alpines" <alpines@#wpowietrzudwa.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> coś kupować i sadzić - tzn czy się to przyjmie bo słyszałem że tylko
> wczesna wiosną lub jesienią powinno się sadzić drzewka

Masz dobry słuch. Dobrze słyszałeś, jeśli chodzi o sadzonki z gołym
korzeniem.
Jeśli sadzonki są sprzedawane w doniczkach, to możesz sadzić w okresie kiedy
stanowisko docelowe nie jest zamarznięte tj. od wiosny do zimy - to tyle
ogólnie.
Pozdrawiam pogodnie
skryba

3. Data: 2011-05-22 10:12:41

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 May 2011 00:48:02 +0200, skryba ogrodowy napisał(a):

> Jeśli sadzonki są sprzedawane w doniczkach, to możesz sadzić

... o ile producent po prostu ich nie wyciął z fragmentem bryły korzeniowej
wycinakiem i nie wcisnął do doniczek bezpośrednio przed sprzedażą.

Nalezy przed kupnem wyjąć drzewko z doniczki i obejrzeć bryłę korzeniową -
widoczne przecięte/ucięte korzenie dyskwalifikują taką roślinę.
Można też po prostu zajrzeć pod spód doniczki - jeśli wyrastają z dziurek
spore korzonki na zewnątrz, to znaczy, ze drzewko urosło właśnie w tej
doniczce a nie w gruncie i ma korzenie nieuszkodzone.

--
XL
człowieka." Roberto de Mattei

Prawda o GMO:
http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

jajo
Sposob oceny wieku krzewu (wycinka, biurokracja)
Patron grupy na 2011
Do Mirzana - pilne.[OT]
Malo pszczol