Ile może ważyć tynk klasyczny?

1. Data: 2015-06-21 18:54:33

Temat: Ile może ważyć tynk klasyczny?
Od: Tom <T...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

Próbuję ocenić wagę zwykłego tynku, mam pomieszczenie 17m2 budowane
jakieś 30 lat temu, klasyczny tynk piaskowo wapienny, na oko około pół
do 1cm gruby

ile może ważyć 1m2 takiego tynku gdyby go skuć?

wg danych podanych na obecnie sprzedawanych tynkach to wychodzi 1,2kg/1mm/m2

czyli 6-12kg na m2 co dawało by mi masę przy 8m2 około max 100kg

chodzi o to że obawiam się możliwości odpadnięcia dużymi płatami,
wykombinowałem że kupię w miarę mocną plandekę 2m na 4m oczkowaną na
rogach i przykręcę to do sufitu mocnymi dyblami 10cm długości

pytanie czy to wytrzyma

2. Data: 2015-06-21 19:40:24

Temat: Re: Ile może ważyć tynk klasyczny?
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tom pisze:

> [...]
>
> ile może ważyć 1m2 takiego tynku gdyby go skuć?
>
> wg danych podanych na obecnie sprzedawanych tynkach to wychodzi

Skały takie jak piaskowiec, do których można przyrównać tynk, mają
gęstośc rzędu 2,5 kg/dm3 (to ta sama jednostka, co kg/mm/m2)

> czyli 6-12kg na m2 co dawało by mi masę przy 8m2 około max 100kg

Zatem dwa razy więcej. Ja jednak wątpię w półcentymetrowy tynk na
suficie. Centymetr, to minimum, a może być dwa lub więcej. Można
więc się spodziewać dobrych kilkuset kilogramów. Może nawet więcej
niż tony.

> chodzi o to że obawiam się możliwości odpadnięcia dużymi płatami,
> wykombinowałem że kupię w miarę mocną plandekę 2m na 4m oczkowaną
> na rogach i przykręcę to do sufitu mocnymi dyblami 10cm długości

To mi przypomina podejście do sprawy proboszcza z Wąchocka. Ludzie
do kościoła chodzą tam w chełmach, bowiem sznur przy dzwonnicy się
urwał, więc kościelny rzuca w dzwon kamieniami.

> pytanie czy to wytrzyma

Warto sprawdzać? Gdybym ja miał podejrzenie, że mi w każdej chwili
może spaść choćby sto kilo tynku na łeb, to bym w te pędy skuł co
trzeba. To są obciążenia dynamiczne, mogące iść w dziesiątki ton,
nikła jest szansa, by jakaś szmatka na dyblach wytrzymała tak potężne
tąpnięcie. Zresztą skucie tynku i zrobienie normalnego sufitu z płyt
kartonowo-gipsowych wyjdzie i taniej, i szybciej niż improwizacja
z tą plandeką od stara.

Jarek

--
Wolnoć Tomku w swoim domku.

3. Data: 2015-06-21 20:10:46

Od: Czarek <c...@n...fm> szukaj wiadomości tego autora

> To mi przypomina podejście do sprawy proboszcza z Wąchocka. Ludzie
> do kościoła chodzą tam w chełmach, bowiem sznur przy dzwonnicy się
> urwał, więc kościelny rzuca w dzwon kamieniami.

W czym chodzą? ;-)

> [...]
> tąpnięcie. Zresztą skucie tynku i zrobienie normalnego sufitu z płyt
> kartonowo-gipsowych wyjdzie i taniej, i szybciej niż improwizacja

Tylko, że on chce założyć plandekę na czas skuwania tynku aby np. nie
uszkodzić podłogi spadającymi dużymi płatami a nie jako "normalne"
zabezpieczenie.

--
Czarek

4. Data: 2015-06-21 20:53:16

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Czarek napisał:

> W czym chodzą? ;-)

W lubelskim nakryciu głowy.

> Tylko, że on chce założyć plandekę na czas skuwania tynku aby np. nie
> uszkodzić podłogi spadającymi dużymi płatami a nie jako "normalne"
> zabezpieczenie.

Z opisu nijak nie potrafiłem odczytać intencji. Szczerze mówiąc, coś
takiego zbiło mnie z pantałyku. I dalej niewiele rozumiem -- bo jak kuć,
gdy sufit plandeką zasłonięty? Jeśli zamiast niefrasobliwości jest tu
nadmierna ostrożność, to też zbyteczna. Gdy się stoi na drabinie i odkuwa
tynk, to tam na górze duże płaty nie są niebazpieczne. Lecą w dół, robią
łup, człowiek się cieszy z szybkiego postępu robót.

--
Jarek

5. Data: 2015-06-22 18:19:45

Od: Tom <T...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tynk, to tam na górze duże płaty nie są niebazpieczne. Lecą w dół, robią
> łup, człowiek się cieszy z szybkiego postępu robót.

NIE, sufit jest ładny piękny gładki, to jest garaż, ale jak pukam
miejscami to słyszę że jest głuchy dzwięk, chcę zabezpieczyć w razie
gdyby kiedyś coś miało odpaść (bo słyszałem o odpadających sufitach
garażach boxach z pustaków ala PRL zwłaszcza w przypadku gdy jakieś
gnojarstwo dla kawału biega po dachach garaży)

Skucie całości nie wchodzi w grę, nawierciłem w kilku punktach i ma
grubość jak napisałem 5-10mm

6. Data: 2015-06-22 18:47:06

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tom pisze:

> [...]
> gnojarstwo dla kawału biega po dachach garaży)
>
> Skucie całości nie wchodzi w grę, nawierciłem w kilku punktach i ma

Po przytroczeniu tego brezentu już nie będzie ani piękny, ani gładki.
A skoro brezent już ma to zasłaniać, to czemu od razu nie odkuć tych
głucho dudniących fragmentów? Zresztą po co się męczyć z tymi szmatami
-- po pozbyciu się tego, co samo chce odlecieć, zrobić tam nowy sufit.
Kartonowo-gipsowy nie stwarza niebezpieczeństwa odpadnięcia na brykę
w najmniej odpowienim momencie.

Jarek

--
One w brykach na postoju już drzemią.
Każda bryka malowana w trzy ogniste farbki,

Dżersejka - moje marzenie :-)
Cheap Ray.Ban Sunglass Armani Sunglass burberry Sunglass Cartier Sunglass Cavalli Sunglass Chanel Sunglass Coach Sunglass Dior Sunglass D&G Sunglass Fendi Sunglass Gucci Sunglass LV Sunglass Prada Sunglass Versace Sunglass www.FashionLeader.nl
Cheap Gucci T-shirt A&F T-shirts Armani T-shirts LV T-shirt D&G T-shirt Burberry T-shirt CK T-shirt G-Star T-shirt Prada T-shirt www.FashionLeader.nl
Re: Electro.pl Opineo Monster Pentagramu
Re: Electro.pl Opineo Monster Pentagramu