Ile trzeba snu?..

następny post »
From: o...@p...gliwice.pl (Lukasz Rewerenda)
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Ile trzeba snu?..
Date: 9 Sep 2001 20:04:49 GMT

Hej

Mam takie pytanie do fachowcow od neurofizjologii... Mianowicie: ile nalezy
sie snu organizmowi dosc aktywnego fizycznie i intelektualnie 22-latka?
Czy jest jakas uniwersalna zaleznosc pozwalajaca te ilosc oszacowac?
Czym na dluzsza mete grozi niedosypianie?

pozdrowienia,
Lukasz Rewerenda

PS. Jestem programista, a jednoczesnie studiuje w trybie dziennym; pracuje
po ok. 18 godzin dziennie przez caly tydzien i sypiam mniej wiecej po
150-200 minut dziennie. Po kilku miesiacach takiej jazdy ustaly wszelkie
efekty uboczne, tj. nie mam podkrazonych oczu, sprawnosc intelektualna w
normie, fizyczna takoz (kazda godzine pracy przerywam 10 minutami cwiczen
fizycznych, odzywiam sie zdrowo etc.). Spac mi sie nie chce, chyba ze
robie cos nudnego (ale tak to mam od wielu juz lat). Wiode taki tryb zycia
od ponad roku i zastanawiam sie, czy sobie czasem nie szkodze, mimo braku
jakichkolwiek widocznych objawow niedospania. Znajomi strasza, ze jakies
5 godzin to podobno minimum, a jeszcze lepiej na sen przeznaczac 1/3 doby.