Dla Wimlmy- przepis na pulpety!

1. Data: 2001-10-23 13:17:41

Temat: Dla Wimlmy- przepis na pulpety!
Od: Magda Rzepka-Kosinska <m...@i...zabrze.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pulpety: 1/2 kg miesa cielecego zmielic, dodac 1 jajko, 4 łyzki mleka, 4
lyzki bulki tartej, 1 lyzka natki pietruszki, sol i pieprz. Wszystko
dokladnie wymieszac i nastepnie uformowac zgrabne pulpeciki :). Pulpety
wkladamy do 1/2 l goracego rosolu (moze byc z kostki) i gotujemy na
wolnym ogniu 20 min.

Sos: wyciagamy pulpety z rosolu; do rosolu w ktorym sie gotowaly
wsypujemy 2 peczki posiekanego koperku, gotujemy chwile. Sos nalezy
zagesic maka z smietanka 18%.

Juz!

Ja podalam z ziemiaczkami i buraczkami z cebula i papryka roboty tatki
:)

M.

1. Data: 2001-10-23 19:26:14

Temat: Re: Dla Wimlmy- przepis na pulpety!
Od: waldemar <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zagesic maka z smietanka 18%.

> Ja podalam z ziemiaczkami i buraczkami z cebula i papryka roboty tatki

smakowite!!

jeszcze wariant niemiecki: mięso mieszane wołowo-wieprzowe. A na koniec do
sosu kapary zamiast koperku. Wtedy robią się z tego Königsberger Klopse.

Waldek

1. Data: 2001-10-24 05:38:31

Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldemar" <w...@t...de> napisał w wiadomości
:
[...]
: >
[...]
: > :)
:
: smakowite!!
:
[...]

I jedna i druga propozycja wygladaja mniamusnie ;o)))

pozdr. Wilma (narazie solo - czyli slomiana)

1. Data: 2001-10-24 07:32:21

Temat: Ile tych kaparow? bylo Dla Wimlmy- przepis na pulpety!
Od: Magda Rzepka-Kosinska <m...@i...zabrze.pl> szukaj wiadomości tego autora

waldemar wrote:

> smakowite!!
>
> jeszcze wariant niemiecki: mięso mieszane wołowo-wieprzowe. A na koniec do
> sosu kapary zamiast koperku. Wtedy robią się z tego Königsberger Klopse.

O! Waldku sprobuje i tak. Tym bardziej ze sloiczek kaparow mam,
wprawdzie nieco nadszarpniety przez salatke srodziemnomorska ... wlasnie
Waldku ile tych kaparow ???
Pozdrawiam M.

1. Data: 2001-10-24 08:39:10

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Magda Rzepka-Kosinska wrote:

> O! Waldku sprobuje i tak. Tym bardziej ze sloiczek kaparow mam,
> wprawdzie nieco nadszarpniety przez salatke srodziemnomorska ... wlasnie
> Waldku ile tych kaparow ???
> Pozdrawiam M.

ja daję mały słoiczek, nie wiem ile tam jest, 20g chyba. Kwestia gustu,
dla początkujących kaparowców nie za dużo. Muszę przyznać, że tych
gotowanych nie robię, bo rodzinie nie smakują, ale jako kompromis mamy
normalne mielone z takowym sosem.

Waldek

Suszone grzyby
RFD pl.misc.dieta (v. 1.2)