[szydelko]pajaczek BEZ GWARANCJI ;-)))

1. Data: 2004-07-21 09:19:49

Temat: [szydelko]pajaczek BEZ GWARANCJI ;-)))
Od: " Anna" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

to jest moje tlumaczenie opisu pajaczka, ale proszę wezcie pod uwage, ze mimo
najszczerszych checi, mogą być w nim bledy i nie ma na nie zadnej
gwarancji...;-))).

Najlepiej gdyby ktos to jeszcze przeczytal i poprawil, co dwie glowy to
niejedna.....

Model 20

Wielkość 36-38;

Material: bawelna biala, 250g, szydełko 3-4,5;

Wzor podstawowy:

Siatka wykonana w/g opisu i schematu. Czesci przodu/tylu i rękawy wykonac w
rzedach, przy tym we wzorze siatki zawsze szydełkować 1 slupek 2x nawijany i
8 oczek lancuszka. Każdy rzad rozpoczynac od 4 o. lancuszka zamiast slupka 2x
naw.

Probka sciegu: 23 o. i 8 rzedow = 10 x 10 cm;

Wykonanie;

Przod:

1 kwadrat 1 x 11 okrazen w/gschematu. 2 kwadrat wykonac podobnie, ale w 10
okrazeniu ostatnia cwiartke polaczyc przy pomocy oczek i slupkow z 1
kwadratem. ( vide:strzalki na schemacie), 11 okrazenie wykonac tylko 3 boki.
Do tych dwu kwadratow dorobic 3 rzedy na ramiona (=rozpoczac podkroj szyi); a
potem boki (vide: wykroj). Tutaj również wykonywac: 1 slupek 2x nawijany i 8
oczka lancuszka.

Tyl:

Wykonac tak samo jak przod, ale nie robic 3 rz. na ramiona, i rozpoczac od
razu wykonanie bokow. W 3 rz.czeci ( szwy ) boku będą polaczane z cz. przodu
( vide:strzalki na schemacie).

Rekawy:

Wykonac okrazenia 1-6 w/g schematu, jednoczesnie dorobic z dwu stron 2 rz.
tak aby wydluzyc luczki z lancuszka o 8 oczek; potem ramiona wyrabiac na
okraglo (? Rd=runden?)

(=9 razy 8 oczek lancuszka i 1 slupek 2x naw.). Do wykonania ukosnego podkroju
ramion, z obu stron w kazdym okrazeniu opuszczac 9 x 1 oczko.(w ten sposób
zmniejszy się w sumie o 18 oczek= dwa raporty).

Rekawy zakancza się po ok. 54 cm.

Wykonczenie:

Zakonczyc szwy na rekawach i wykonczyc polslupkami. Podkroj szyi wykonczyc 1
rzedem polslupkow.

Opis strzalki (na schemacie):

Najpierw wykonac slupek 2x naw. 4 oczka lancuszka, polaczyc z motywem przy
pomocy oczka scislego, wykonac 4 oczka powrotne.

Przypis mój: wydaje mi się ze to dobranie oczek do rękawa trzeba wykonac w 8
okrazeniu, tak przynajmniej wynikaloby ze schematu, chociaż zopisu wynika ze
powinno to być w 7 okrazeniu.

1. Data: 2004-07-21 10:57:04

Temat: Re: [szydelko]pajaczek BEZ GWARANCJI ;-)))
Od: "Krystyna z Rybnika" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Anna" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>

> Wykonac tak samo jak przod, ale nie robic 3 rz. na ramiona, i rozpoczac od
> razu wykonanie bokow. W 3 rz.czeci ( szwy ) boku będą polaczane z cz.

Do tej pory jest ok dalej, już jest niejasne :

> Wykonac okrazenia 1-6 w/g schematu, jednoczesnie dorobic z dwu stron 2
rz.
> tak aby wydluzyc luczki z lancuszka o 8 oczek; potem ramiona wyrabiac na
> okraglo (? Rd=runden?)

Tu czegoś nie rozumiem , czy mam dobrać jeszcze oczka, żeby poszeszyrzć
rękaw, czy tylko zrobić jak leci dalej dwa rzędy bez przybierania i z tego
ma wyść 8 oczek czy jak ?

to co poniżej rozumiem
> [...]
sposób
> zmniejszy się w sumie o 18 oczek= dwa raporty).

I znowu mam pytanie jak połączyć rękawy z tułowiem ?

> Wykonczenie:
> >
> Zakonczyc szwy na rekawach i wykonczyc polslupkami. Podkroj szyi wykonczyc
1
> rzedem polslupkow.

Co oznacza zakończyć szwy na rękawach ? Ja zrozumiałam, że rękawy robi się
na okrągło więc szwów nie będzie. Może chodzi o wykończenie rękawów
półsłupkami na dole ?

> Opis strzalki (na schemacie):

> Najpierw wykonac slupek 2x naw. 4 oczka lancuszka, polaczyc z motywem przy
> pomocy oczka scislego, wykonac 4 oczka powrotne.

Ten ich opis strzałki też jest jakiś dziwny.
Ja robiłam tak, wykonując czwarty bok w 10 okrążeniu:
4 oczka łańcuszka, dwa nawinięcia nitki do wykonania słupka, który za pomocą
oczka ścisłego połączyłam z górnym kwadratem.
Po wykonaniu tego słupka 8 oczek łańcuszka, nastęnie znowu dwa narzuty na
słupek, który połączyłam z dolną częścią, znowu dwa narzuty na słupek, który
połączyłam z górną częścią. I tak do końca rzędu. W ten sposób od razu
wykonałam ostatni bok z 10 okrążenia, oraz pierwszy z 11 okrążenia.
Pozostało więc wykonać 3 okrążenia z 11 rzędu i koniec.

> [...]
8
> okrazeniu, tak przynajmniej wynikaloby ze schematu, chociaż zopisu wynika

Nad tym co wyżej też się zastanawiam, rękawów jeszcze nie robiłam.

I jeszcze jedno pytanie w sprawie łączenia boków.
Ja łączyłam w taki sam sposób jak kwadraty, czyli za pomocą słupków. Z tego
wychodzi mi, że mój podrój pachy ma 6 rzędów a nie 4 jak na schemacie. 4
rzędy to chyba zbyt mało i jest to zbyt wąskie. W związku z tym nie będzie
mi to pasowało do wykroju rękawów.

Tyle moich uwag do tłumaczenia.
Bardzo Ani dziękuję, i zapraszam innych do przesyłania kolejnych uwag.

Pozdrawiam
Krystyna z Rybnika

1. Data: 2004-07-21 13:18:06

Temat: Tlumaczenie i wytlumaczenie....
Od: " Anna" <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna z Rybnika napisał(a):

> [...]

> rękaw, czy tylko zrobić jak leci dalej dwa rzędy bez przybierania i z tego

Sama nie wiem, przetlumaczylam opis, tak jak jest napisany w oryginale,

natomiast wydaje mi sie, ze chodzi im o to, zeby ostatnie niejako brzegowe

luczki zrobic dluzsze - spojzyj na schemat, dokladnie tam gdzie z boku jest

pionowa kreseczka, pod 14, te brzegowe nazwijmy to luczki sa dluzsze. W OSMYM

rzedzie, mimo iz opis mowi o 7 rzedzie.

Niewykluczone, ze w opisie jest po prostu blad.

> to co poniżej rozumiem

> podkroju

> sposób

> I znowu mam pytanie jak połączyć rękawy z tułowiem ?

Tu wlasnie jest pies pogrzebany, nie ma tego w opisie, wydaje mi sie, ze do

tego sa te wydluzone luczki, ktore sie potem zmniejsza, zeby NIE ZMIENILA SIE

ilosc oczek w siatce, czyli zeby siatka pozostala taka sama, tylko z wiekszymi

oczkami tj. z oczkami z wiekrzej ilosci oczek w lancuszku. Nie wiem jak to

prosciej opisac.

Jesli przylozysz papierowy wykroj to podkroj na rekaw w przodzie ma "dwa oczka

siatki" i byc moze te wydluzone luczki wchodza w te oczka, tak, zeby zgadzal

sie calkowity wzor pajeczynki? To tylko moje spekulacje, nie mam mozliwosci

tego sprawdzic, do poki nie zrobie przodu i tylu, a to potrwa.

> 1

> Co oznacza zakończyć szwy na rękawach ?

Moja pomylka mialo byc na RAMIONACH.

Ja zrozumiałam, że rękawy robi się

> na okrągło więc szwów nie będzie. Może chodzi o wykończenie rękawów

> półsłupkami na dole ?

> Ten ich opis strzałki też jest jakiś dziwny.

nie wiem, mi sie on wydawal akurat jasny, rozumialam to jako:slupek i

lancuszek z drugiego kwadratu laczy sie oczkiem scislym z odpowiadajacym mu

slupkiem pierwszego kwadratu , ale moze ja czegos nie rozumiem? Dla mnie to

byl normalny sposob laczenia dwu elementow szydelkowych?

> [...]

> wykonałam ostatni bok z 10 okrążenia, oraz pierwszy z 11 okrążenia.

> Pozostało więc wykonać 3 okrążenia z 11 rzędu i koniec.

To chyba wlasnie to, wez pod uwage, ze jest to tlumaczenie dosc toporne,

robione na predce. Moze ktos jeszcze sie wlaczy?

> [...]

> rzędy to chyba zbyt mało i jest to zbyt wąskie. W związku z tym nie będzie

Nie wiem, to chyba nie jest kwestia tlumaczenia jako takiego, tylko wlasnie

wytlumaczenia, uczciwie sie przyznaje, ze nie jestem ekspertem od szydelka,

umiem robic, i robie, ale jesli cos jest skomplikowane, to pytam.

Wiec tu pozostaje mi tylko pytac...

> Tyle moich uwag do tłumaczenia.

Pozdrawiam

Anna

O.C_P

1. Data: 2004-07-21 14:13:11

Temat: Re: Tlumaczenie i wytlumaczenie....
Od: "Krystyna z Rybnika" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aniu, już nie cytuję Twojego postu, bo się pogubimy. Strasznie jest
rozciągnięty nie wiem dlaczego. Mniejsza z tym.
Dziękuję Ci za te wyjaśnienia. Już coś więcej rozumiem.
Jak wreszcie przebrnę prze te rękawy, to zrozumiem w praniu jak to jest.
Tymczasem pozdrawiam Cię gorąco.
Może ujawnią się te osoby, które już to mają za sobą.
Pozdrawiam
Krystyna z Rybnika

1. Data: 2004-07-21 21:03:02

Od: "Ania" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może ujawnią się te osoby, które już to mają za sobą.

Hihi... ujawnia się osoba, która bardzo chciałaby posiadać taką bluzeczkę ;-)
ale jakoś uparcie wychodzi mi "czapeczka" (czyli jest za mało oczek
łańcuszka). Czy nie macie takiego problemu?
Zdaje się, że znowu będę musiała modyfikować wzorek na własne potrzeby...

dzięki za szczegółowe opisy :0)
pozdrawiam
Ania (Poznań)

1. Data: 2004-07-21 22:18:57

Od: "Krystyna z Rybnika" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
;-)
> ale jakoś uparcie wychodzi mi "czapeczka" (czyli jest za mało oczek
> łańcuszka). Czy nie macie takiego problemu?

Już zapodaję, że w 5 okrążeniu, gdzie zaczyna się przybieranie na rogach,
moim zdaniem należy między słupkami robić jeszcze nie po 8 a po 7 oczek, lub
na przemian 7-8-7 ponieważ jak jest 8 to źle wygląda. Jest po prostu zbyt
dużo
oczek. W następnym tj. 6 okrążeniu już tak jak w schemacie.
Proponuję w trakcie pracy bardzo często układać na powierzchni płaskiej i
kontrolować jak się układa. Jeżeli się ściąga to spruć i robić nieco
luźniej,
żeby nie powstały jakieś "buły". Trzeba wyczuć jak robić oczka łańcuszka.
Do 5 okrążenia można robić ścisło, potem nieco luźniej zwłaszcza na rogach,
gdzie dokłada się oczek.

Pozdrawiam
Krystyna

1. Data: 2004-07-22 09:49:56

Temat: Rekawy...proba
Od: " Anna" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witajcie,

nie wiem czemu moj poprzedni list tak sie "rozciagnal" u mnie przed wyslaniem,
na ekranie wygladal normalnie?!

Dreczyla mnie sprawa tych rekawow, i ich polaczenia z reszta bluzeczki. Na
razie nie mam jak sprawdzic tego w praktyce, dopiero w sobote moge pojechac po
wloczke; wiec probowalam rozwiazac problem teoretycznie (nie ma to jak dobre
przygotowanie z nauk scislych...).

Otoz: moja proba rozwiazania byla taka:

wydrukowalam w b. duzym powiekszeniu schemat przodu/tylu i rekawow, i
probowalam dopasowac do siebie papierowe schematy. 3 wymiarowo. I one pasuja,
czyli oczka sie zbiegaja, z zachowaniem wzoru pajeczynki.

Ale jesli np. Krysia pisze, iz 2 rz z boku to za malo i dodaje oczka siatki,
to juz sie nie zgodzi. Moj pomysl jest wiec taki:

zamiast wydluzac te luczki w rekawie, zrobic dodatkowe oczka siatki (tak iz
bedzie ich w sumie 6 3+3); wtedy to sie zgodzi z brzegiem przodu/tylu ktory
tez mialby 6 oczek tj. 3 z przodu i trzy z tylu. Sprobojcie moze to zrobic,
tak jak ja z papieru, powinno wyjsc.

To tyle teorii.

Jeszcze jedno, z rozmowy (korespondencyjnej) z On Line garne wynika ze oni sa
hurtownia wloczek, i te wzory sa do ICH wloczek. Podalam Wam dl/wage, ale
jesli my uzywamy innych wloczek, a sila rzeczy tak jest; to beda problemy z
wielkoscia to co opisywalyscie ; nie zgadzajaca sie ilosc oczek, "czapeczki"
etc.

Tu musimy pokazac iz...Polak potrafi!

Pozdrawiam,

Anna

O.C_P

1. Data: 2004-07-23 08:02:17

Temat: Informacja dla piszących do mnie.
Od: "Krystyna z Rybnika" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W związku z moim wyjazdem na wakacje, wszelkie pytania i prośby w sprawie
pajęczynki, proszę kierować do grupy, ponieważ w najbliższym czasie nie będę
mogła odpowiadać na korespondencje.
Pozdrawiam bardzo serdecznie wszystkich Grupowiczów tych ujawnionych i tych
nie ujawnionych [ : -) odwagi ].
Do usłyszenie po powrocie z urlopu.

Krystyna z Rybnika

1. Data: 2004-07-23 12:20:36

Temat: Re: Rekawy...proba
Od: "Krystyna z Rybnika" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aniu, bardzo Ci dziękuję, za wszystkie przemyślenia i sugestie.
Wezmę ja pod uwagę. Tymczasem udaję się na wypoczynek.
Wrócimy do tematu w sierpniu.

Krystyna z Rybnika

1. Data: 2004-08-02 18:06:12

Temat: Re: Rękawy - opis mojego wykonania
Od: "renata w-zielona gora" <k...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

zobaczymy jak pogoda pozwoli bo nie chciałabym aby mnie przewiało przez
oczka pajęczyny :)
Renata z ZG :)

[xxx]linki
xxx Szydełko