Instalacja na działce przeróbka pomoc

1. Data: 2013-08-18 18:04:29

Temat: Instalacja na działce przeróbka pomoc
Od: Weko <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę o pomoc w przebudowie instalacji elektrycznej na działce,
sytuacja wygląda tak: na działkach jest licznik głowny 3F półpośredni w
budynku głównym, jest to licznik ZE wg którego zarząd działek płaci
faktury za energię, z tego licznika idzie kabel do skrzynek przez całe
działki, każda skrzynka (jest ich 20) służy do podłączenia 3 działek (z
każdej fazy jedna działka wisi na bezpieczniku Bi 32A)

Teraz pytanie jak dokładnie pociągnąc i jakim kablem do mojej działki ze
skrzynki, odległość to około 30m

a konkretnie czy wchodze tym kablem na instalacje 1F w domku
bezpośrednio na licznik? w domku jest instalacja 1 fazowa (faza zero
bez PE) żeby nie zmieniać instalacji w domku...

w późniejszym czasie jest potrzebne podłączenie bojlera więc chodzi o
to żeby wszystko było w miarę bezpieczne

2. Data: 2013-08-19 07:05:44

Temat: Re: Instalacja na działce przeróbka pomoc
Od: "Jan Koval" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Weko" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

> w późniejszym czasie jest potrzebne podłączenie bojlera więc chodzi o
> to żeby wszystko było w miarę bezpieczne

A jakie masz zabezpieczenie dla siebie? 16A, 10A?
Jeżeli któreś z nich to wystarczy przewód 2,5. Najlepiej z PE. Czyli np YKY 3x2,5
wkopany z ziemię...

W kwestii zmiany instal;acji w domu to dobrze byłooby sprawdzić co masz w tym domku -
jaki typ instalacji.

J.

3. Data: 2013-08-19 10:04:52

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan Koval" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> YKY 3x2,5 wkopany z ziemię...
>
> W kwestii zmiany instal;acji w domu to dobrze byłooby sprawdzić co masz w

Ze względów wytrzymałościowych mechanicznie- kabel YKY 3X10. Nie zakopuje
się w ziemi cieńszych przewodów- chyba, ze w rurce

,,Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."
G. Orwell

Chiron

4. Data: 2013-08-19 13:16:50

Od: "Jan Koval" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <i...@g...com> napisał w wiadomości
> Ze względów wytrzymałościowych mechanicznie- kabel YKY 3X10. Nie zakopuje
> się w ziemi cieńszych przewodów- chyba, ze w rurce

Ale wtedy cena x4 a może i x5. Czyli trzeba liczyć jakieś 600 złotych za kabel 30
metrów.

J.

solar "plug & save"?
Panele Krono Original - vintage classic