Instynkt samozachowawczy

1. Data: 2003-04-08 07:33:10

Temat: Instynkt samozachowawczy
Od: "Leszek.Pawlisz" <l...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Prosze o wytlumaczenie krotko i wezlowato:
co to takiego ten instynkt samozachowawczy?
Czlowiek to mniej wiecej czuje, ale bez
odpowiedniej wiedzy jakos trudno to nazwac ;)

Nie prosze o definicje naukowa tylko o 2-3
zdania zrozumiale dla psychologicznego lamera.

--
pozdrowienia
Leszek Pawlisz | Krakow | Dicere non est facere | GG 6912

1. Data: 2003-04-08 08:15:53

Temat: Re: Instynkt samozachowawczy
Od: "Bacha" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Leszek.P. napisał w wiadomości news:23299-1049787296@62.148.86.50...

> Prosze o wytlumaczenie krotko i wezlowato:
> co to takiego ten instynkt samozachowawczy?
> Nie prosze o definicje naukowa tylko o 2-3
> zdania zrozumiale dla psychologicznego lamera.

Tak zupełnie potocznie to obrona samego siebie przed uszkodzeniem czy
unicestwieniem.
Przejawia się obawą, unikaniem, ucieczką czy wreszcie w krytycznym momencie
walką.
O tym, że jest to bardzo pierwotny instynkt świadczy fakt, iż jest on w
przewadze sterowany na poziomie odruchów (np. gwałtowne cofnięcie ręki w
momencie oparzenia).
To tak najprościej (na mój babski rozum). ;)

Pozdrówka. Bacha.

OT i cala smutna prawda :(
gdzie dobry psycholog w Krakowie
kobiety kochaja macho i ....