Interpretacja badania USG - narządu rodnego

1. Data: 2007-03-23 19:03:45

Temat: Interpretacja badania USG - narządu rodnego
Od: OLA_K <o...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
niestety wizyta u lekarza dopiero 2 kwietnia,
a po raz pierszy mam taki wynik badania,
w dodatku lekarz, który mnie badał najpier mówił że nic nie widzi
podejrzanego, a opis mi taki zrobił ;-( :
"Trzon macicy:
w przodozgięciu,o wymiarach dł. 63 mm grubość 41mm
Mięśniówka o niejednorodnej echogeniczności w ścianie przedniej.
Edometrium: grubość 15 mm jednorodnej echogeniczności
Szyjka macicy prawidłowa
Jajniki:
Prawy o wymiarach 27*18 mm z drobnymi pęcherzykami.
Lewy o wymiarach 29*17 mm z drobnymi pęcherzykami.
Zatoka Douglasa - bez wolnego płynu"
Informacje dodatkowe:
wiek 26 lat
badanie wykonano około 2 dni przed palnowaną miesiączką w 26 dniu cyklu
Proszę o jakieś podpowiedzi, martwić się czy może badanie powtórzyć ??
Pozdrawiam,
Ola

2. Data: 2007-03-23 21:40:38

Temat: Re: Interpretacja badania USG - narządu rodnego
Od: "Pawel W." <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

OLA_K napisał(a):
> [...]
> w dodatku lekarz, który mnie badał najpier mówił że nic nie widzi
> podejrzanego, a opis mi taki zrobił ;-( :
Hehehe, dobre. Sądziłaś, że jak mówi, że nic nie widzi, to faktycznie
NIC literalnie nie widzi? Po prostu nie widział nic nieprawidłowego. USG
ginekologiczne wykonują ginekolodzy, a nie radiolodzy. Jak by coś
widział (nieprawidłowego), to by ci powiedział. W opisie zastanawia mnie
tylko grubość endometrium w stosunku do obliczonej przez ciebie fazy
cyklu (pamięć mnie często zawodzi, ale trochę za grube). Mięśniówka
niejednorodna w ścianie przedniej - może to jakaś norma, a może początek
tworzącego się mięśniaka - niegroźne, aczkolwiek nie jest to prawidłowa
struktura macicy.
> badanie wykonano około 2 dni przed palnowaną miesiączką w 26 dniu cyklu
> Proszę o jakieś podpowiedzi, martwić się czy może badanie powtórzyć ??
A po co powtarzać? Co to zmieni? Badania nie leczą.
Może się tu jakiś ginekolog/specjalizujący się w ginekologii wypowie?
> Pozdrawiam,
> Ola

Pozdrawiam
Paweł W.

--
SCIO ME NIHIL SCIRE
"I żadne krzyki i płacze nie zdołają nas przekonać, że białe jest białe,

Baryt
Co dalej?
Helicobacter pylori
Gym Ball