Ja sie budze co roku na wiosne...

1. Data: 2004-04-26 12:30:29

Temat: Ja sie budze co roku na wiosne...
Od: "Ptys" <p...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

.. i pisze na grupe, jak czegos szukam :)))

Klon okraglolistny z Piaseczna od Jacka (chyba nic nie pokrecilem?) przezimowal
pieknie, puszcza zielone pedzelki listkow, podobnie jak pochodzenia
galicyjskiego Acer griseum z Krakowa, ktory zyje, ma sie dobrze i pozdrawia
niegdysiejszego wlasciciela! :)

Padl mi natomiast klon palmowy (jeden z) po 2 latach mieszkania w ogrodzie - nie
wiem co go wzielo - ale fakt pozostaje faktem, ze bedzie dziura po nim... Szukam
w jego miejsce czegos milego i nietuzinkowego, ze slowem Acer w nazwie... i
przychodzi mi do glowy A. buergerianum albo pennsylvanicum (o ile nie wyrasta na
20m, bo w sumie o nim nic nie wiem), moze davidii. Szukam miejsc w okolicach
Poznania, chociaz jak pokazuje historia moich klonikow, mozna sie zawsze dogadac
na odbior gdziekolwiek indziej :) Wszelkie sugestie mile widziane!

Pozdrawiam grupowiczow!

Piotr Plys (Poznan)

2. Data: 2004-04-28 12:58:25

Temat: Sam sobie odpiszę :)
Od: "Ptys" <p...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak nikt nie pisze, to sam sobie odpowiem ;)

Dzwoniłem do Rogowa, mają tam ciekawe, nietuzinkowe klony, jadę więc w piątek i
z pewnością coś miłego przywiozę, może nie tylko to co chcę, ale i to, co wypatrzę.

Komuś coś przywieźć? Tylko z okolic Poznania niestety :(

Pozdrawiam grupowiczów!

Piotr Płyś

PS. Przypomniało mi się, że w Krakowie był pan Jacek Mleczko, który mi sprzedał
Acer griseum - pozdrawiam dwa razy bardziej! ;)))

3. Data: 2004-04-28 20:28:22

Temat: Re: Sam sobie odpiszę :)
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Ptys" <p...@i...net.pl> writes:

> Dzwoniłem do Rogowa, mają tam ciekawe, nietuzinkowe klony,

Co znaczy ładne, nietuzinkowe klony? Bo byłbym zapewne
zainteresowany...

Pozdrawiam,
Grzesiek i 30+ klonów
--
Pewien starszy pan w mieście Łodzi
Żałował, że się urodził,

4. Data: 2004-04-29 10:46:04

Od: "Ptys" <p...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co znaczy ładne, nietuzinkowe klony? Bo byłbym zapewne
> zainteresowany...
>
> Pozdrawiam,
> Grzesiek i 30+ klonów

He he - przy 30+ klonach pewnie nie rzuci Cie to na kolana, ale twierdza, ze
maja tam japonicum, czyste i odmianowe - czyste to z okraglymi listkami
klasycznie wypilkowanymi najwyzej do 1/4 blaszki, podobnie jak circinatum, a
tutaj w handlu widywalem co najwyzej aconitifolium czy shirasawanum. Do tego
pennsylvanicum, griseum. shirasawanum, odmiany palmowych, tegmentosum i inne
bardziej pospolite, jak saccharinum, ale o te juz nie pytalem.

japonicum - 12zl
tegmentosum - 18zl
shirasawanum - 15zl (!)
griseum - 30zl
palmatum - 12zl
pennsylvanicum - 10zl

Jade glownie dla tegmentosum, ale pewnie inne wpadna mi w oko, najpewniej
shirasawanum i japonicum wezme tez i wywale cos z ogrodka, bo to przy domku
szeregowym. Klon za glog albo klon za wisnie! :)

Pozdrowienia,

Piotr i 5 klonow + 1 zmarzlak :(

PS. A skad jestes?

5. Data: 2004-04-29 15:39:50

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ptys" <p...@i...net.pl> napisał w wiadomości

(...)
> [...]
domku
> szeregowym. Klon za glog albo klon za wisnie! :)

Ale shirasawanum to nie odmianowy 'Aureum' ?

Pozdrawiam
Kaśka

6. Data: 2004-05-02 08:13:51

Od: Piotr Płyś <p...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 29 Apr 2004 17:39:50 +0200, "Katarzyna Tkaczyk"
<k...@e...com.pl> wrote:

>Ale shirasawanum to nie odmianowy 'Aureum' ?

A. shirasavanum 'Aureum' to faktycznie wg starej nomenklatury A.
japonicum 'Shirasawanum', obecnie przemianowany na "krotsza" nazwe,
bardziej mrozaca krew w zylach kolekcjonerom pieknosci roslinnych :)))

Pozdrawiam,

Piotr Płyś

Re: Nowe zdjecia
Re: [foto] Moja wiosna